Prečo prejsť na Google Analytics 4 čo najskôr?

E-shopy sú často závislé na analýze návštevnosti ich stránok a efektivite ich marketingových kampaní. Vidíme však, že veľa eshopov ešte stále používa Google Analytics Universal. Preto by sme odporúčali, aby si nasadili Google Analytics 4, lebo 30.6.2023 bude končiť zbieranie dát pre Google Analytics Universal.

Ak používate Google Analytics Universal, od 1.7.2023 už nebudete mať nové dáta. Štatistiky a reporty budete mať síce aj naďalej prístupné, ale návštevnosť, udalosti a transakcie sa už nebudú sledovať a ani zaznamenávať.

Nový Google Analytics 4 ponúka mnoho nových vylepšení a funkcií oproti staršej verzii. S prechodom na GA4 môžu eshopy očakávať lepšiu integráciu s Google službami, čo znamená väčšiu efektivitu online kampaní. Nová verzia Google Analytics umožňuje sledovať dáta ešte presnejšie, čím majiteľom eshopov umožňuje lepšie sa rozhodovať na základe kvalitnejších dát.

Ak by ste potrebovali pomôcť s nasadením Google Analytics 4, môžete sa nám ozvať, vieme to nastaviť v priebehu pár dní.

Google Analytics 4 (GA4) ponúka množstvo nových funkcií, napríklad:

1. Cross-device tracking (meranie na rôznych zariadeniach) – funkcia vie sledovať používateľa cez rôzne zariadenia, napríklad na mobilných telefónoch, tabletoch a počítačoch. To umožňuje majiteľom eshopov vidieť, ako používatelia interagujú s ich eshopom na rôznych zariadeniach, a tak môžu zlepšiť svoje marketingové kampane.

2. Dátový model založený na udalostiach (event – driven data model) – GA4 používa dátový model založený na udalostiach, čo znamená, že zbiera a spracúva dáta na základe udalostí. Tento prístup k zbieraniu dát je flexibilnejší a umožňuje eshopom zbierať dáta, ktoré sú pre nich relevantné a zamerané na konkrétne ciele.

3. Pokročilá analýza – GA4 umožňuje majiteľom eshopov používať pokročilú analýzu, ktorá zahŕňa machine learning a prediktívnu analýzu. Tieto funkcie umožňujú lepšie porozumieť správaniu používateľov a efektívnosti marketingových kampaní. Okrem toho, GA4 ponúka aj nové funkcie pre analýzu, napr. predpoveď dlhodobej hodnoty zákazníka, ktoré pomáhajú zvyšovať ziskovosť.

4. Kontrola dát a súkromia – GA4 je navrhnutý tak, aby poskytoval vyššiu mieru ochrany súkromia používateľov. E-shopy môžu teraz kontrolovať, ktoré dáta zbierajú a ako ich používajú. Môžu zahrnúť aj správu súhlasu s používaním cookies a GDPR súlad.

5. Pokročilé meracie možnosti (Enhanced measurement capabilities) – GA4 ponúka nové zlepšené možnosti merania, ktoré umožňuje sledovať správanie používateľov na e-shope presnejšie ako kedykoľvek predtým. To zahŕňa zlepšenú detekciu zdrojov a kampaní, nové merania konverzií a aktualizované funkcie sledovania návštevnosti. Marketéri tak môžu lepšie sledovať úspešnosť svojich online kampaní a vylepšiť svoju stratégiu na základe presnejších dát.

Na čo si dať pozor

Google plánuje postupne automaticky upgradovať jednotlivé Google Analytics účty na Google Analytics 4. Je preto lepšie, aby si ju majitelia eshopov nastavili čo najskôr a nenechali to len na automatickú zmenu zo strany Google.

Záver

Google Analytics 4 je viac než len update pôvodnej verzie, je to vylepšený nástroj s množstvom nových funkcionalít, ktoré sú v súlade s trendmi dnešného trhu. Odporúčame e-shopom, aby si novú GA4 čo najskôr nasadili a začali zbierať dáta.

Ak by ste mali otázky k meraniu konverzií cez GA4 alebo potrebovali pomôcť s nastavením, môžete nás kontaktovať.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.