V niektorých prípadoch môžete vidieť, že DSA kampaň sa dlhšiu dobu učí a možno máte otázku: Ako môžu BlueWinston DSA kampane začať prinášať traffic, keď sa takto míňa čas na “učenie sa kampane”?
Tu je napísané dosť veľa o DSA kampaniach.
V mnohých prípadoch “učenie sa” DSA kampane závisí od:
- počet naindexovaných produktových stránok v Google Indexe
- čas učenia závisí aj od počtu produktov v rámci DSA kampane
- čas učenia závisí aj počtu dní (ako dlho je kampaň spustená – učiaci proces kampane chvíľu trvá)
- závisí tiež od toho, či niekde inde máte kľúčové slová, ktoré by mohli byť použité v DSA kampani -> traffic príde prednostne cez tieto kľúčové slová! Týka sa to hlavne presnej zhody.
- kontrola či sú tu negatívne kľúčové slová
V Google Ads si môžete pozrieť “Pokrytie webstránky” – tu budete vidieť % pokrytia pre dynamické cielenie reklamy. Google do toho zahŕňa danú slová z názvu stránky, URL snippety a bežné frázy, ktoré sú na danej podstránke.
Ak nevidíte vo svojom prehľade v Google Ads položku “Pokrytie webstránky”, môžete si ju ľahko pridať. Počítajte s tým, že to môže trvať aj 72 hodín, kým bude pokrytá každá podstránka od spustenia novej DSA kampane.
Keď uvidíte “–” a nie konkrétne percento v pokrytí podstránky, znamená to, že sa nedá cieliť na danú podstránku a teda dynamické cielenie neprinesie žiadny traffic.
Ďalšie možné dôvody, kedy sa nemusia podľa očakávaní zobrazovať Dynamické reklamy vo vyhľadávaní
Dynamické reklamy vo vyhľadávaní sa môžu zobrazovať namiesto vašich kampaní s kľúčovými slovami, keď kľúčové slová v nich sú aktívne, pausnuté alebo odstránené.
Dynamické reklamy vo vyhľadávaní sa nebudú zobrazovať, keď výraz, ktorý užívateľ hľadá je presne taký istý, ako eligible kľúčové slovo v presnej zhode v inej kampaní, ktorá vám už beží.