Prepojenie účtov Google Ads s Obchodníckym centrom Google (Google Merchant center)

Obchodnícke centrum Google (Google Merchant Center) zhromažďuje informácie produktoch, ktoré ponúkate na vašom e-shope. Tieto údaje môžete následne využívať pri tvorbe inzercie a najmä remarketingových kampaniach. Preto je potrebné tieto dva účty prepojiť.

Podobne ako pri prepájaní Google Ads s Google Analytics, aj pri prepojení s Obchodníckym centrom Google získate mnohé výhody v podobe vytvárania rôznych iných typov reklám. Spísali sme pre vás pár dôvodov prečo tieto dva účty vzájomne prepojiť a zároveň ako to spraviť, aby ste mohli čerpať výhody z ich schopností.

Pre prepojenie účtov je potrebné, aby ste používali jeden Google (Gmail) účet pre oba vaše účty v službách a zároveň musíte mať správcovský prístup. Ten máte v prípade, že ste účty zakladali (ste jeho vlastníkom), alebo vám boli priradené správcovské práva.

Prečo prepojiť účty Google Ads a Google Merchant Center?

Po prepojení účtov získate v Google Ads prístup ku údajom produktov, ktoré evidujete v Obchodníckom centre Google. Tieto produkty môžete následne používať v reklamných kampaniach napríklad formou reklám v Nákupoch, alebo remarketingových kampaní pre Obsahovú sieť.

Naopak, v Obchodníckom centre Google sa budú zobrazovať reklamné štatistiky o produktoch, ktoré inzerujete, ako napríklad počet zobrazení alebo kliknutí. Z toho môžete čerpať pri optimalizácii reklám alebo úprave inventára. 

Ako účty prepojíte?

Žiadosť o prepojenie účtov môžete požiadať iba v prípade, že používate službu Obchodnícke centrum Google. Otvorte si Google Merchant Center a prihláste sa. Vo vašom účte kliknite na trojbodkovú ikonu v pravom hornom rohu, kde sa vám zobrazí možnosť „Prepojenie účtov“. V Google Ads nájdite údaje o účte (ID číslo), ktorý chcete prepojiť. Potvrdením prepojíte Google Merchant Centre s vašim účtom v Google Ads.

Toto nastavenie je následne potrebné schváliť ako žiadosť vo vašom Google Ads účte. V sekcii „Nástroje“ v pravej časti hornej lišty kliknite na „Prepojené účty“ kde sa vám zobrazí aj možnosť Google Merchant Centre. Tam skontrolujte, či vaša žiadosť bola prijatá automaticky, alebo ju schváľte potvrdením. Na rovnakých miestach môžete tieto účty v prípade potreby odpojiť. Po odstránení prepojenia prestanú spustené reklamy používať údaje o produktoch z Obchodníckeho centra Google.

V ďalšom článku sa môžete dozvedieť čo je Google Analytics ecommerce tracking a ako ho používať.

 

Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.