Môže sa stať, že vaši potenciálni zákazníci nenájdu v reklame všetky potrebné údaje a budú vás chcieť kontaktovať. Google momentálne testuje v beta verzii rozšírenie o formulár pre potenciálnych zákazníkov, ktorý môže v týchto situáciách jednoducho pomôcť.
Rozšírenia Google sú malé prvky, ktoré sú do vašej reklamy doplnené buď automaticky, ak súhlasia s jej cieľom, alebo manuálne, na základe vašich preferencií. Zlepšujú výkon vašej reklamy, nakoľko ju obohacujú o cenné informácie interaktívnou formou. Viac o ich fungovaní si môžete prečítať v našom staršom blogu.
Ku rozšíreniam, na ktoré sme už zvyknutí, pribudne čoskoro ďalšie – formulár pre potenciálnych zákazníkov. Google ho aktuálne testuje v beta verzii, teda je dostupný iba pre niektorých inzerentov. Kontaktný formulár, ku ktorému by sa v prípade otázok museli vaši zákazníci preklikávať cez vašu webstránku, bude dostupný už priamo s vašou reklamou.
Ako to funguje?
Toto rozšírenie pripomína rozšírenie o promo – zobrazuje sa ako box s výzvou na akciu a ikonou. Odkazuje pritom na vami vytvorený formulár, v ktorom môžete zbierať len konkrétne údaje: meno, e-mail, telefónne číslo a PSČ. Celý postup ako vytvoriť formulár a pridať toto rozšírenie do vašej reklamy nájdete v Google Ads Pomocníku.
Keď sú používatelia prihlásení do svojich Google účtov, sa po klepnutí na odkaz s výzvou do akcie (napr. Registrovať sa alebo Získať ponuku) dostanú do formulára, v ktorom už budú predvyplnené ich údaje. Na jeho odoslanie teda stačí už len jedno dodatočné klepnutie a vám príde správa.
Rozšírenie sa bude zobrazovať iba vo výsledkoch Vyhľadávania a iba na smartfónoch a tabletoch. Zároveň je možné ho použiť iba na úrovni kampane.
Prečo by vás to malo zaujímať?
Rozšírenie o formulár pre potenciálnych zákazníkov je skvelým spôsobom ako priamo z Vyhľadávania získať kontakty na ľudí, z ktorých sa časom môžu stať vaši zákazníci.
Už v testovacej verzii Google eviduje prvé pozitívne výsledky. Mexický poskytovateľ telekomunikačných služieb zaznamenal vďaka formuláru v reklame až o 20 % vyššiu mieru získavania potenciálnych zákazníkov než pri iných vyskúšaných aktivitách.