Aby ste mohli vytvárať dobré reklamy a obsah, musíte poznať svoje publikum a prostredie, kde ich publikujete. Aby ste zistili, ako sa správajú, je potrebné ich nejakým spôsobom merať a namerané výsledky následne zanalyzovať (report v reálnom čase – Real-time report). Inak môžete vytvárať množstvo reklám a obsahu, no investícia do nich sa vám nikdy nevyplatí.
Robota navyše? Omyl!
Stačí použiť Google Analytics. Google Analytics za vás vybaví všetku prácu s dátami a pomôže vám vytvoriť si ucelený obraz o výkone vašej webstránky a reklám s ňou spojených. Vy ich môžete následne optimalizovať, aby na váš web prilákali ešte viac ľudí. Získate tak jedinečný a podrobný náhľad do aktivít na vašej stránke. Porozumiete lepšie vašim návštevníkom a zistíte, čo musíte spraviť aby sa stali vašimi klientmi.
Ak sa bojíte tento nástroj používať, pripravili sme si pre vás sériu blogov o všetkom, čo potrebujete o Google Analytics vedieť. Predstavíme vám celkovo päť funkcií, ktorými vám tento nástroj uľahčí prácu – reálny čas, publikum, akvizícia, správanie sa, konverzie. Napokon zistíte, že Google Analytics bude správnou voľbou pre rozvoj vášho biznisu.
Začnime hneď s prvou z funkcií– real-time reportom.
Report v reálnom čase
Keď v menu na ľavej strane zakliknete „Real-time“ získate prístup ku údajom v reálnom čase. Google Analytics neustále sleduje aktivitu na vašej stránke a hneď ju aj spracováva. Môžete tak vidieť, čo sa na vašej stránke deje práve teraz.
Čo zistíte na základe real-time reportu?
Na základe reportu v reálnom čase vidíte, akí užívatelia sa momentálne pohybujú na vašej stránke. Vidíte, z akej krajiny pochádzajú. Tomu viete prispôsobiť svoj obsah, alebo taktiež cielenie vašej reklamy, ak chcete aby na vašu stránku prichádzali návštevníci z iných lokalít.
Taktiež viete zistiť, ako sa návštevníci na vašu stránku dostali. Objavili ju vďaka reklame alebo zadali priamo vašu URL adresu? Tu uvidíte, ako sa vám vypláca investícia do reklamy. Ak na vašu stránku vstupuje málo ľudí cez reklamu, mali by ste zvážiť jej optimalizáciu. Problém sa môže týkať obsahu, ale aj cielenia.
- Potrebujete pomôcť s obsahom reklamy? Pozrite si naše užitočné tipy!
Report vám taktiež ukáže, aký obsah návštevníkov zaujíma – kde sa najčastejšie vyskytujú a koľko času tam trávia. Keď viete, aký obsah návštevníkov zaujíma, môžete sa naň v budúcnosti viac sústrediť, prípadne vymazať ten, ktorý návštevníkov neláka.
Napokon report v reálnom čase vie odsledovať aj konverzie. Pre vás ako e-commerce predajcu sa jedná o smerodajnú informáciu. To, či návštevníci vykonávajú na vašej stránke nejaké aktivity, najmä nákup, formuje celý váš biznis a online marketing. Vedieť ako to vyzerá v reálnom čase je teda výhodou pre jeho ďalšie budovanie.
Vďaka funkcii reportov v reálnom čase v Google Analytics môžete sledovať aktuálne dianie na vašom webe. Zistíte, kedy si vašu stránku prezerá najviac ľudí, ako sa na vašu stránku dostali, alebo či niečo nakupujú. Zároveň na to viete v reálnom čase aj reagovať a prispôsobovať reklamy alebo obsah momentálnemu správaniu sa potenciálnych zákazníkov.
V nasledujúcich blogoch sa dozviete viac o:
- publiku – kto sú vaši návštevníci a ako sa správajú,
- akvizícii – ako sa návštevníci dostávajú na vašu stránku,
- správaní sa – aký obsah je najviac navštevovaný alebo aká rýchla je vaša stránka,
- konverziách – objednávky a iné akcie vašich návštevníkov.