Rýchly sprievodca Google Analytics #3 – Ako prichádzajú zákazníci na vašu stránku?

Propagácia neodmysliteľne patrí ku vedeniu online biznisu. Viete však, či vám skutočne pomáha prilákať nových zákazníkov? Ako prichádzajú zákazníci na vašu stránku? Pokiaľ vlastníte e-shop a nepoznáte odpoveď na túto otázku, mali by ste to čoskoro zmeniť. Môžete tým výrazne ovplyvniť váš biznis a ušetriť množstvo peňazí.

V poradí treťom blogu zo série sprievodca Google Analytics sa ideme zaoberať akvizíciou. Teda tým, akým spôsobom sa návštevníci dostali na vašu stránku, ako sa na nej správali a či vykonali nejakú akciu, ktorú ste od nich požadovali – napríklad vykonali nákup. Tieto informácie sú dôležité hlavne pre tvorbu reklám pre váš web a produkty, ktoré predávate.

Ako prichádzajú zákazníci na vašu stránku?

Vybrali sme pre vás štyri hlavné reporty, ktoré ponúka funkcia „Acquisition“.

1. Celková návštevnosť

Vďaka tomuto reportu skúmate, z ktorých stránok prichádza najviac návštevníkov na tú vašu. Tieto výsledky môžete neskôr porovnávať na základe správania sa (bounce rate, konverzie…) daných používateľov.

2. Reklamy a kampane Google

Reklamy Google patria ku neodmysliteľnej súčasti väčšiny online podnikania. Orientácia v nich, najmä v ich vyhodnocovaní, môže byť pomerne náročná. Google Analytics prináša spôsob, ktorým budete môcť jednoduchšie posudzovať výkon týchto reklám. Stačí prepojiť účty Google Ads a Google Analytics.

Následne môžete pozerať dáta týkajúce sa výkonu konkrétnych kampaní, kľúčových slov, vyhľadávaných výrazov, konkrétnej hodiny, alebo koncovej URL adresy.

Kampane môžete sledovať v tej istej sekcii, aj osobitne a až na štyroch úrovniach – platené kampane, platené kľúčové slová, organické kľúčové slová a analýza cien.

Možno zistíte, že na vašu stránku cez reklamy neprichádza veľa používateľov. Vtedy by ste mali zvážiť ich optimalizáciu.

3. Vyhľadávanie Google

Zaujíma vás aký je výkon vašej stránky v organickom vyhľadávaní? Prepojte Google Search Console s Google Analytics a zistíte to. Tento report vám ponúkne informácie o tom, v súvislosti s akými vyhľadávaniami sa zobrazí vaša stránka, koľko krát sa zobrazí všeobecne (impresie).

Zároveň viete zistiť, či títo návštevníci pokračovali zo vstupnej stránky ďalej (bounce rate), alebo či vykonali akciu, ktorú ste od nich očakávali (napr. nákup).

Vďaka týmto informáciám budete vedieť návštevníkom prispôsobiť váš web.

4. Sociálne siete

Sociálne siete využíva čoraz viac používateľov. Zistite, ako sa váš obsah správa na týchto stránkach. Výsledky môžete porovnávať s Google Ads. Vďaka tomu budete vedieť, do akého typu komunikácie a propagácie sa vám oplatí najviac investovať.

Túto oblasť môžete skúmať niekoľkými spôsobmi. V „Odkazoch na stránku“ (tiež „Network referrals“) zistíte, koľko návštevníkov prišlo na vašu stránku vďaka zmienke na sociálnych sieťach. Viete si taktiež pozrieť, aká bola ich vstupná stránka – teda tá prvá, na ktorú sa po rozkliknutí dostali. V rámci ich správania viete zistiť, či svoju návštevu premenili aj na konverziu, resp. či spravili akciu, ktorú ste od nich očakávali. Ďalej môžete tiež skúmať pluginy, alebo tok používateľov.

Ako ste si mohli všimnúť, informácie o akvizícii sa vám, podobne ako ďalšie reporty Google Analytics, oplatí sledovať, kde zistíte ako prichádzajú zákazníci na vašu stránku. Na základe týchto reportov viete totiž vytvárať ďalšiu komunikáciu a reklamy pre vašu stránku, aby sa na ňu dostalo čo najviac ľudí a zároveň aby ich čo najviac nakúpilo. Real-time reporty, návštevnícke reporty a reporty o akvizícii ponúkajú cenné informácie, no stále to nie je všetko, s čím vám Google Analytics pomôže. V ďalšom blogu sa budeme venovať správaniu sa vašej stránky samotnej, aj jej návštevníkov.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.