Rýchly sprievodca Google Analytics #4 – Spoznajte správanie sa svojich návštevníkov

Návšteva stránky nemusí nutne znamenať úspech. Môžete mať množstvo návštev, no pokým si návštevníci vašej stránky nič nekúpia, vášmu podnikaniu nijako hodnotnejšie neprospejú.  Spoznajte správanie sa návštevníkov vašej web stránky.

Než sa však presunieme ku samotným nákupom, prečítajte si, čo všetko ovplyvňuje správanie sa návštevníkov na vašom webe. V tomto blogu, v poradí štvrtom zo série sprievodcu Google Analytics, si prejdeme cez niekoľko reportov, ktoré vám poskytnú bližšie informácie o pohyboch vašich návštevníkov.

Prečo by vás malo zaujímať správanie sa návštevníkov?

V prvom rade zistíte, ako sa títo používatelia na vašej stránke pohybujú – ako preklikávajú medzi stránkami a pod. Odhalíte rôzne problémy, vrátane nezaujímavého alebo málo interaktívneho obsahu. Vo všeobecnosti budete vedieť usporiadať váš web tak, aby ľudí navádzal k nákupu a opätovnej návšteve. Poďte si s nami prejsť päť základných reportov, ktoré vám pri tejto práci pomôžu.

1. Tok správania sa návštevníkov

Tento report je vizuálom správania sa návštevníkov na vašej stránke. Od prvej stránky až po úplne poslednú, ktorú si zobrazia. Vďaka tomu zistíte, aký obsah s nimi udržiava interakciu.

Taktiež vám pomôže odhaliť problémy na vašej stránke. Medzi nimi môže byť napríklad dlhé preklikávanie sa medzi označením vybraného produktu až po jeho zaplatenie, alebo taktiež obsah, ktorý návštevníkov nedonúti prekliknúť sa ďalej. Vtedy by ste mali zvážiť optimalizáciu obsahu a jeho obohatenie o napríklad CTA frázy.

2. Obsah stránky

Tento report vám ponúkne podrobné dáta o stránkach na vašom webe. Medzi nimi napríklad spôsob, akým sa návštevníci na danú stránku dostali, aké zariadenie na to použili a pod. Na základe toho sa dozviete, aký je výkon obsahu na vašom webe.

Keď budete vedieť, aký obsah zaujíma vašich návštevníkov, či už nejaký blog alebo produkt, môžete mu ďalej prispôsobiť smerovanie vášho biznisu.

3. Rýchlosť stránky

Rýchlosť stránky vám napovie viac o tom, ako rýchlo sa návštevníkom načítava obsah. Vďaka tomu môžete odhaliť miesta, kde je potrebné vašu stránku optimalizovať a skrátiť dobu načítania.

Problém však nemusí byť iba vo vašej stránke, ale aj v zariadení používateľa. Report vám ukáže cez aké zariadenie vstupuje používateľ na váš web, v akej je krajine a aká je jeho vstupná stránka.

4. Vyhľadávanie na stránke

Keď zistíte, aké výrazy vaši návštevníci najčastejšie vyhľadávajú, môžete im tento obsah sprístupniť jednoduchšie (napr. pridaním do menu). Zároveň zistíte, po čom je vo vašom odvetví dopyt.

5. Udalosti

Podľa Google Analytics je udalosť interakcia používateľa s obsahom. Tie je v reporte Udalosti možné sledovať nezávisle od webovej stránky alebo načítavania. Zahŕňajú aj sťahovania súborov, kliknutia na mobilnú reklamu, zhliadnutia videí, vypĺňanie dotazníkov a pod.

Ak chcete tieto dáta sledovať, pridajte kód sledovania udalostí na váš web alebo do aplikácie.

Posúdiť obsah na vašom webe nemusí byť vždy jednoduché, no Google Analytics vám túto prácu výrazne uľahčí. Päť reportov, ktoré sme vám predstavili, sú len časťou práce, s ktorou vám vie tento nástroj v oblasti Správania sa pomôcť. Ak ešte stále váhate nad Google Analytics účtom, máme pre vás pripravený ešte jeden blog v tejto sérii – o konverziách. V ňom si povieme niečo viac o analýze vášho obchodu a predajov!

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.