Návštevníci na vašom e-shope nie sú hlavným meradlom úspešnosti vášho biznisu. Váš web môžu denne navštevovať tisícky ľudí, no pokiaľ si nič nekúpia, nijako výraznejšie vám neprospejú. Naučte sa preto merať efektivitu týchto návštev!
V poslednom blogu zo série rýchleho sprievodcu funkciami Google Analytics budeme hovoriť o konverziách, teda akciách (vami stanovených cieľoch), ktoré návštevníci na stránke vykonali. Ako pre vlastníkov e-shopu sú pre vás tieto čísla nesmierne dôležité. Google Analytics vám pomôže so sledovaním týchto údajov vďaka štyrom reportom. Pozrime sa, ktoré to sú…
Ciele
Ciele sú akcie, ktoré chcete sledovať – môžu byť menšie (mikro) aj väčšie (makro). Vďaka tomuto reportu dostanete podrobné informácie o aktivitách vašich návštevníkov v nadväznosti na ciele, ktoré ste si stanovili. Môže sa to týkať napríklad toho, či návštevníkov priviedla k nákupu nejaká konkrétna stránka na vašom webe.
Ako sa o vašich cieľoch dozvedieť čo najviac? Najprv si nastavte cieľ, ktorý chcete sledovať. Následne môžete sledovať štatistiky týkajúce sa cieľovej URL adresy, obrátenej cieľovej cesty, lievikovej vizualizácie, alebo toku cieľov.
Ecommerce
Vďaka jednoduchému kódu môžete sledovať svoj internetový obchod na webe alebo v aplikácii. Stačí, keď priamo v Google Analytics prejdete do zložky Správca → vyberiete požadované zariadenie → v stĺpci Zobrazenie kliknete na Nastavenie elektronického obchodu → spustíte Povolenie elektronického obchodu.
Ak to chcete sledovať na rôznych zariadeniach, musíte ich nastaviť samostatne.
Viackanálové lieviky
V Google Analytics sa zásluhy za dosiahnutie cieľov pripisujú aktuálnym/posledným kampaniam, vyhľadávaniu alebo reklame. Vďaka funkcii Viackanálových lievikov však môžete sledovať aj staršie kanále, ktorými sa vaši zákazníci dostali ku nákupu. Tieto kanále sú sprostredkovateľmi vášho webu – napr. sociálne siete, sprostredkujúce webstránky, e-mailové bulletiny a pod.
Atribúcia
Vyberte si z viacerých atribučných modelov, ktoré pripisujú kredit jednotlivým benchmarkom cesty, ktorou prišiel váš klient ku nákupu. Kredity môžete následne porovnávať.
Konverzie sú síce najdôležitejším číslom pre váš ecommerce, no je potrebné ich vnímať v širšom kontexte. Preto, ak ste to doteraz nestihli, nájdite si čas aj na predošlé blogy, v ktorých vysvetľujeme napríklad to, ako môžete spoznať vašich návštevníkov a ako sa im viete prispôsobiť. Ku všetkým predošlým blogom sa môžete jednoducho vrátiť:
- #1 spoznajte funkciu real-time;
- #2 zistite kto sú vaši návštevníci;
- #3 pozorujte, odkiaľ prichádzajú na vašu stránku;
- #4 sledujte, ako sa na vašej stránke správajú.
Google Analytics je hodnotný nástroj, ktorý vám pomôže posunúť váš e-shop vpred. Nielenže vám vysvetlia čo sa na vašom webe deje, ale zároveň aj prečo sa to deje. Svoj e-shop tak môžete prispôsobovať požiadavkám vašich návštevníkov, aby bol efektívnejší. A bonus na záver? Všetky tieto údaje vám ponúka zdarma!