Rýchly sprievodca Google Analytics #BONUS – Nastavte informačné panely pre vaše potreby

Priniesli sme vám už celkovo 5 blogov s dôležitými funkciami Google Analytics, ktoré dokážu posunúť váš ecommerce dopredu. Pokiaľ ste si ich ešte nestihli prečítať, na konci tohto blogu nájdete odkazy, aby ste sa k ním dostali čo najrýchlejšie.

Aby ste dokázali z Google Analytics vyťažiť čo najviac, okrem využívania spomínaných funkcií musíte dbať aj na nastavenia vášho účtu a informačných panelov. Potom sa vám nestane, že budete odoberať zbytočné dáta, ako napríklad aktivitu vašej IP adresy na vašej stránke.

Preto sme si pre vás pripravili ako BONUS blog so šiestimi najdôležitejšími nastaveniami vášho správcovského konta a informačných panelov! Je to už len posledný krok k tomu, aby ste získali čo najlepšie štatistiky. Ktoré nastavenia to sú?

1. Upravte vlastníctvo

Skôr než prejdeme ku prispôsobeniu informačných panelov, je potrebné skontrolovať si údaje o vašom biznise. Nájdete ich vo svojom správcovskom konte Google Analytics.

Zamerajte sa na to, či je:

  •        uvedená správna URL adresa;
  •        povolená funkcia Rozšíreného priraďovania odkazov;
  •        povolená Analýza používateľov;

       správne nastavená služba Search Console.

2. Upravte nastavenia zobrazenia

Vo svojom správcovskom konte prejdite do Nastavení zobrazenia. Tu si môžete nastaviť:

  •        webovú adresu a predvolenú vstupnú stránku;
  •        časové pásmo, ktoré chcete použiť na ohraničenie dňa vo vašich prehľadoch;
  •        formát zobrazenia meny;
  •        parametre vyhľadávania na stránkach;
  •        sledovanie ecommerce;
  •        a ďalšie.

 

3. Pridajte filtre

Filtre slúžia na to, aby ste získali štatistiky, ktoré vám najviac vyhovujú. Vďaka vopred definovaným filtrom môžete napríklad vylučovať alebo zahŕňať konkrétne IP adresy, alebo si môžete nakonfigurovať aj svoje vlastné filtre. Nastavíte ich v Nastaveniach zobrazenia.

Odporúča sa vyfiltrovať aj svoju vlastnú IP adresu, aby ste stále nemuseli rozmýšľať nad tým, prečo si táto IP adresa nikdy nič nekúpi.

4. Nastavte ciele

Ciele slúžia na to, aby ste mohli merať, ako často vaši návštevníci dokončia konkrétne akcie. Dokončené akcie sa nazývajú aj konverzie a hovoria o tom, ako konkrétny návštevník prospel vášmu biznisu.

Existuje množstvo akcií, ktoré pomocou tejto funkcie môžete merať! Pre majiteľov e-shopov sú to napríklad dokončené nákupy, ale môže to byť aj vyplnenie dotazníka.

Nastavíte ich vo vašom správcovskom konte → Vytvoriť zobrazenie → Ciele → Nový cieľ.

5. Prispôsobte si informačné panely

S prispôsobenými informačnými panelmi a rôznymi widgetmi získate ešte lepší prehľad o vašom účte. Dostanete sa tak ku štatistikám, ktoré môžu výrazne ovplyvniť smerovanie vášho biznisu. Tieto informačné panely viete prispôsobiť vašim potrebám a sledovať tak dáta, ktoré vás zaujímajú.

Informačné panely obsahujú widgety, ktoré poskytujú informácie o rôznych dimenziách a metrikách – napríklad časová os, geografická mapa, koláčový alebo stĺpcový graf a podobne. Niektoré z nich dokážu merať údaje aj v reálnom čase. Tieto aplikácie môžete tiež dodatočne upravovať.

6. Upozornenia

Ak chcete mať prehľad o významných zmenách napríklad v návštevnosti na vašej stránke, môžete si nastaviť upozornenia. Parametre môžu byť aj v tomto prípade rôzne. Záleží na vás, čo považujete za dôležité a kedy chcete byť upozornený.

Aj vďaka týmto nastaveniam budete môcť vyťažiť z Google Analytics úplné maximum. Samozrejme, patrí k tomu aj dôkladná práca so všetkými funkciami, ktoré sme vám predstavili v predošlých blogoch. V prípade, že ste ešte nemali možnosť sa ku nim dostať, môžete tak urobiť rýchlo jedným klikom:

Rezervujte si
20 minutový hovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.