Samsung case study: Ako používame BlueWinston produktové kampane

samsung logo

Samsung – značka, ktorá prináša inovácie a TOP produkty pre domácnosť (smartfóny, tablety, slúchadlá, smart hodinky, televízory, práčky, sušičky a príslušenstvo). Svoje produkty predáva cez svojich partnerov, ako aj cez svoj vlastný eshop.

starmedia logo

Starmedia – mediálna agentúra, ktorá sa orientuje na mediálnu komunikáciu značiek. Je súčasťou komunikačnej skupiny Publicis Groupe, ktorá pôsobí v 100 krajinách sveta. Na Slovensku je súčasťou rodiny Kreator Group a členom AMA a IAB. Starmedia získala viacero ocenení, napríklad Zlatý klinec, eurobest, Slovakia Superbrands, FLEMA media awards a ďalšie.

Problém, ktorý sme chceli vyriešiť

Hľadali sme riešenie ako zautomatizovať produktové kampane. Našim zámerom bolo nájsť riešenie pre automatické vytváranie a aktualizáciu kľúčových slov a reklám do inzercie v Google vyhľadávaní.

Zároveň sme chceli rozdeliť produkty do samostatných kampaní a teda samostatne riadiť rozpočty a bidding stratégie. Tiež sme chceli nastaviť kampane tak, aby sa automaticky vytvorili kľúčové slová a reklamy pre súčasné, ako aj pre budúce produkty.

Ako BlueWinston pomohol?

V spolupráci s PPC špecialistom Dávidom Forgáčom sme pripravili a nastavili produktové textové kampane, ako aj Smart Shopping kampane cez BlueWinston. Nastavenie zo začiatku zabralo určitý čas. Ale následne každý mesiac BlueWinston automatizované kampane ušetrili množstvo času, hlavne kvôli automatickým aktualizáciám cien v produktových reklamách, pauzovaniu vypredaných produktov a tiež aj kvôli automatickému vytváraniu nových reklamných skupín pre nové produkty.

Produktové reklamy pre Samsung produkty vyzerajú napríklad takto:

produktove reklamy

Štruktúra kampaní

Kampane sme vytvorili pre vybrané kategórie produktov a rozdelili sme ich nasledovne:

  • Mobilné zariadenia

    1. Smart Shopping kampaň
    2. Produktová textová kampaň
  • Audio / Video produkty

    1. Smart Shopping kampaň
    2. Produktová textová kampaň
  • Domáce spotrebiče

    1. Smart Shopping kampaň
    2. Produktová textová kampaň

Produktové textové kampane

Filtrovanie produktov

V BlueWinstone používame filtre, aby sme rozdelili produkty do viacerých kampaní. Z produktového feedu si tak vieme vybrať len určité kategórie produktov a produkty v nich. Napríklad v kampani pre Mobilné zariadenia sme použili tento filter:

Kľúčové slová

Kľúčové slová pre produkty sa v BlueWinstone tvoria z XML feedu a vytvárajú sa z produktového názvu (title) a tiež aj ako ITEM_ID.

klucove slova

V prípade produktu Samsung S Pen (Fold3) sú to kľúčové slová “ej-pf926bbegeu” a “samsung s pen fold3”.

Reklamy

V kampaniach sa vytvárajú a aktualizujú reklamy pre jednotlivé produkty. Reklamy sú rozdelené na dve skupiny a to na reklamy, ktoré sa zobrazujú nepretržite a na reklamy, ktoré sa zobrazujú len v určitom období (napr. Samsung Week, Black Friday)

1. Produktová textová reklama, ktorá sa zobrazuje stále, môže vyzerať napríklad takto:

produktova textova reklama

2. Produktová textová reklama pre určité obdobie (napr. Black Friday do 29.11.) môže vyzerať napríklad takto:

black friday

Smart Shopping kampane

Filtrovanie produktov

V Smart Shopping kampaniach vieme použiť viacero filtrov, aby sme do kampaní presne vyfiltrovali len tie produkty, ktoré potrebujeme. Teda napríklad sme si vybrali všetky produkty z kategórie Mobilné zariadenia a zároveň sme vylúčili niektoré produkty.

Automatická zmena bidding stratégie

Tiež v nastaveniach Smart Shopping kampaní v BlueWinstone využívame funkciu pre automatickú zmenu bidding stratégie.

automaticka zmena bidding strategie

Teda keď kampaň nazbiera aspoň 50 konverzií za posledných 30 dní, tak sa automaticky zmení bidding stratégia. Zmena prebieha z bidding stratégie:

  1. Maximalizovať hodnotu konverzií na biding stratégiu
  2. Maximalizovať hodnotu konverzií s cieľovým ROAS

Výsledky a zhodnotenie kampaní

V závere tejto case study konštatujeme, že vďaka BlueWinstonu sa podarilo zjednodušiť a zautomatizovať produktovú inzerciu do Google vyhľadávania a ušetriť množstvo času. Tým pádom mala agentúra Starmedia viac času na optimalizáciu kampaní.

Vzhľadom na citlivé údaje nemôžeme uvádzať presné čísla, ale aspoň pri jednej kampani môžme uviesť zmenu v %.

Produktová textová kampaň na domáce spotrebiče Samsung, porovnali sme obdobie 14 dní, teda 5.11. – 18.11. a obdobie predtým, teda 22.10. – 4.11.2021

  • nárast konverzií +100%
  • nárast hodnoty konverzií +210%

Podobné výsledky vidíme aj pri ostatných BlueWinston kampaniach pre Samsung.

Čo hovorí agentúra na našu spoluprácu?

“Automatizácia je pre nás nevyhnutnosťou pri správe kampaní našich klientov. Pomáha nám dosahovať lepšie výsledky, znižovať chybovosť a šetriť čas, ktorý následne môžeme venovať strategickému smerovaniu klientov.”

Marek Majerčík, Digital performance specialist, Starmedia

Čo hovorí klient na našu spoluprácu?

“Automatizace výkonnostních kampaní je pro nás jednou z hlavních priorit a pomáhá nám uspět v silně konkurenčním prostředí e-shopů se spotřební elektronikou.”

Jakub Černý, Online Marketing Professional, Professional Online Business, Samsung

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.