Čo je Vyhľadávacia sieť Google a aké možnosti prináša?
Vyhľadávacia sieť Google je tvorená skupinou webov a aplikácií súvisiacich s vyhľadávaním, kde sa zobrazujú reklamy. Ak niečo hľadáte na Googli alebo chcete nakupovať a hľadáte ten správny produkt, využívate Vyhľadávaciu sieť, kde sa vám zobrazujú výsledky na základe zadaných kľúčových slov.
Čo sa zobrazí po zadaní kľúčového slova vo Vyhľadávacej sieti?
Ako prvé výsledky sa vám zobrazia reklamy, to znamená, že medzi prvými budú napr. tie eshopy alebo web stránky ponúkajúce službu, ktoré za kliknutie na ich reklamu platia. Tieto reklamy sú stále označené.
Poradie zobrazenia reklám funguje na princípe reklamnej aukcie, ktorou Google určite, ktoré reklamy sa majú zobraziť a na akých pozíciách sa umiestnia. Na pozíciu vplývajú aj ďalšie faktory ako napr. kvalita reklám a vstupnej stránky, konkurencia v aukcii a pod. To znamená, že systém akcie nefunguje úplne iba na princípe „kto ponúkne viac“.
Reklamy sa môžu zobraziť aj na partnerských weboch vo Vyhľadávacej sieti Google. Sú to weby, ktoré s Googlom nadviazali partnerskú spoluprácu na zobrazovanie reklám. Partnerské weby slúžia na rozšírenie dosahu reklamy vo Vyhľadávacej sieti Google.
Pod reklamami sa zobrazujú tzv. organické výsledky, ktoré nie sú platené, ale sú generované na základe zhody kľúčových slov s obsahom web stránky a mnohých iných faktorov. Organické výsledky sú všetky, ktoré nemajú označenie Reklama.
Vo Vyhľadávacej sieti Google sa vám môžu zobrazovať aj reklamy v Nákupoch, ktoré sú v forme obrázkov. Túto formu reklamy si spomenieme pri typoch reklám vo Vyhľadávacej sieti Google.
Aké typy reklám ponúka Vyhľadávacia sieť?
Textové, dynamické reklamy
Najbežnejšie typy reklám, ktoré môžete vo Vyhľadávacej sieti vidieť sú práve textové. Tieto reklamy sú stále označené štítkom Reklama, avšak na partnerských weboch sa môže zobraziť štítok Reklamy Google.
Mnohokrát sú reklamy zobrazené spolu s rozšíreniami, ktoré slúžia na to, aby sme ako firma vedeli upresniť napr. našu adresu alebo telefónne číslo. Rozšírenia poskytujú dôležité informácie pre zákazníka a uľahčujú napr. to, že zákazník nemusí kontakt vyhľadávať.
Reklamy v Nákupoch
Tieto reklamy sa zobrazujú vo forme malých obrázkov doplnené o názov produktu, názov predajcu a cenu produktu. Sú umiestnené v Nákupoch alebo sa môžu zobrazovať taktiež pri textových reklamách. Označujú sa štítkom Sponzorované alebo Reklama. Ich správne nastavenie nájdete v nasledujúcom článku.
Obrázkové reklamy a videoreklamy
Partnerské weby vo Vyhľadávacej sieti môžu hostiť obrázkové reklamy a videoreklamy.
Rezervujte si
20 minutový hovor
Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.
NAPLÁNUJTE SI DEMO
