Typy konverzií
Google Ads je komplexná platforma pre inzerentov, ktorí chcú dosiahnuť určitú formu konverzie. Nezáleží na tom, či niečo predávajú, chcú, aby sa ľudia prihlásili na odber newslettra alebo stiahnutie aplikácií, chcú to zmerať. K tomu im pomôže sledovanie konverzií. Aké rôzne typy konverzií teda existujú?
Čo sú konverzie?
Aby sme pochopili, čo môžu konverzie merať, povedzme si niečo o tom, čo sú konverzie. Sledovanie konverzií je pre vaše online podnikanie nevyhnutné. Vďaka tomu viete, koľko ľudí si od vás niečo kúpilo prostredníctvom reklamy, koľko ľudí vám zavolá alebo čokoľvek iné.
Rôzne typy konverzií
Teraz, keď sme si povedali, čo to vlastne konverzie sú, poďme sa venovať rôznym typom konverzií. Môžete merať:
- online nákup
- sledovanie webových stránok
- inštalácia aplikácie
- hovory
- offline konverzie
Online nákup
Keď niečo kúpite online, bude to sledované. Ak ste si to kúpili vďaka reklame na Googli, je pravdepodobné, že nákup bol označený ako konverzia v službe Google Ads alebo Google Analytics. Nastaviť ho môžete s pomocou programátorov alebo v Správcovi značiek Google.
Sledovanie webových stránok
Všetko, čo máte na webe je možné sledovať a transformovať do konverzií, ako sme už spomínali. Môže to byť tlačidlo, pridanie do košíka, stiahnutie e-knihy alebo čokoľvek iné.
Inštalácia aplikácie
Ak máte aplikáciu v službe Google Play alebo iStore, chcete vedieť, koľko ľudí si ju stiahlo. Dá sa merať v ktoromkoľvek obchode s aplikáciami alebo v službe Google Ads.
Hovory
Aj keď máme internet a e-maily, niektorí ľudia uprednostňujú telefónne hovory. Nemôžeme im nič vyčítať, všetko vybavíte oveľa rýchlejšie ako v e-mailoch a dostanete okamžitú odpoveď.
Môžete zmerať, kedy ľudia kliknú na telefónne číslo vo vašej reklame na Googli alebo na vašom webe. Nezabudnite teda zahrnúť a merať každé číslo, ktoré máte k dispozícii.
Offline konverzie
Niekedy máte kampaň spustenú online a niekto sa rozhodne, že vám chce zavolať alebo vám napísať e-mail a uskutočniť nákup takto. Dokázali to však vďaka vášej platenej reklame. Ak sa niečo také stane, môžete pridať offline konverziu.
O tom, ako ich importovať, si môžete prečítať v tejto príručke Google.
Rezervujte si
20 minutový hovor
Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si telefonický rozhovor s jedným z našich správcov účtov.
NAPLÁNUJTE SI DEMO
