Štyri kroky pre úspešnú inzerciu v Nákupoch Google

O reklamách v Nákupoch Google, o ich výhodách či rýchlej a jednoduchej tvorbe, sme v našich blogoch už písali. Ak vás tento formát zaujal, určite hľadáte spôsoby, ako z neho vyťažiť čo najviac. Spísali sme pre vás štyri kroky, ktoré vás povedú ku úspešnejšej inzercii a vyšším konverziám.

shopping ads príklad

Aby bola vaša reklama v Nákupoch čo najúspešnejšia, by mala by spĺňať tieto štyri kľúčové predpoklady:

  • kvalitný produktový feed;
  • vhodný názov produktu;
  • optimálna cenová ponuka;
  • monitoring a optimalizácia.

V nasledujúcich riadkoch sa dočítate, ako tieto predpoklady dosiahnuť:

  1. Kvalitný produktový feed

Reklamy v Nákupoch Google sú tvorené z produktového feedu, ktorý poskytujete službe Google Merchant. Produktový feed obsahuje informácie (špecifiká) o produkte, ktoré vaši potenciálni zákazníci uvidia v reklame a teda rozhodujú o tom, či na vašu reklamu kliknú, alebo nie. Informácie preto musia byť presné, zrozumiteľné a aktuálne s tým, čo ponúkate na stránke.

Niektoré špecifiká sú pre všetky produkty povinné. Iné sú povinné iba pre niektoré typy produktov a existujú aj voliteľné. O konkrétnych špecifikách aj ich povinnosti si môžete prečítať priamo na stránke Pomocníka Google Merchant.

  1. Vhodný názov produktu

Z celého produktového feedu je najdôležitejší názov produktu. Ten plní úlohu kľúčových slov tak, ako ich poznáme z klasických textových reklám. Závisí od neho, či sa budú vaše produkty zobrazovať pri správnych vyhľadávacích dopytoch a zároveň, či budú zákazníci ochotní na vašu reklamu kliknúť.

Pripravili sme pre vás návod, v ktorom si môžete prečítať osvedčené praktiky pre formulovanie vhodných a pútavých názvov produktov.

  1. Optimálna cenová ponuka

Ponúkanie cien za produkt môže byť náročné. Vyššia ponuka nerovná sa lepší výsledok – ponúknite veľa a zmaríte všetku efektivitu, ponúknite málo a nezarobíte nič.

Existujú rôzne stratégie, ktorými môžete nastavovať cenu ponúk. My odporúčame využiť automatizované Inteligentné ponuky (Smart Bidding). V nich nastavíte váš cieľ a denný budget a strojové učenie sa postará o ponúkanie optimálnej ceny za vaše reklamy.

Prečítajte si všetko o automatizovaných stratégiách Smart Bidding v našom staršom blogu.

Či sa už rozhodnete pre manuálne zadávanie ponúk, alebo prácu prenecháte strojovému učeniu, majte na pamäti, že môže trvať aj niekoľko týždňov, kým sa vám (alebo strojovému učeniu) podarí nazbierať dostatočný počet dát o výkone vašich reklám, na základe ktorých môžete ponuky analyzovať a optimalizovať.

  1. Monitoring a optimalizácia

Po pár týždňoch spustenej inzercie budete môcť sledovať jej výsledky. Viete ich monitorovať prostredníctvom Google Ads alebo Google Analytics. V oboch službách si viete nastaviť, ktoré údaje sú pre váš dôležité, ktoré potrebujete sledovať.

Monitoringom by stre sa mali pravidelne zaoberať, pretože prostredie, v ktorom inzerujete, sa neustále mení. Napríklad pribudnú noví predajcovia, zmení sa dostupnosť produktov, vzniknú nové modely, starí predajcovia zmenia ponuky… Toto všetko ovplyvňuje výkon vašej reklamy a potrebné nastavenia. Sledujte to a prispôsobujte nastavenia v závislosti od výkonu vašej reklamy.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.