Tri jesenné aktualizácie pre Google Ads – Čo je nové?

Veľké jesenné aktualizácie sa v Google Ads dotkli až troch oblastí – reklám iba na volanie, prehľadov a Odporúčaní. Pripravili sme pre vás sumár týchto noviniek aj s ich krátkym predstavením, aby ste vedeli, čo vás čaká…

Reklamy iba na volanie majú nové rozloženie

Ak ich ešte nepoznáte, reklamy iba na volanie slúžia na podnietenie potenciálnych zákazníkov aby vám zavolali. Môžu tak spraviť jedným ťuknutím na smartfóne, priamo vo výsledkoch vyhľadávania. Tieto reklamy získavajú v rámci jesenných aktualizácií pre Google Ads nový dizajn. Ako nadpis sa zobrazí výlučne vaše telefónne číslo vedľa ikony slúchadla. Názov a výzva do akcie budú zobrazené hneď pod telefónnym číslom.

Nový dizajn má podľa Googlu slúžiť pre lepší dojem a zabezpečenie viac kvalitných hovorov do vašej firmy. Vďaka tejto zmene, reklamy vynikajú medzi ostatnými textovými reklamami.

Nový dizajn podľa Google ukázal už aj prvé výsledky – „inzerenti, ktorí ho použili, získali v priemere o 14% viac hovorov, o 16% viac telefonických konverzií a vyššiu cenovú efektivitu vďaka poklesu celkového počtu platených kliknutí o 8%“.

Všetky reklamy iba na volanie budú konvertované automaticky.

Jednoduchšia analýza v rámci účtov

Pokiaľ vlastníte viacero účtov v Google Ads, sledovanie viacerých prehľadov môže byť komplikovanou záležitosťou. Respektíve mohlo byť, pretože už je to minulosťou. Editor prehľadov v účte správcu vám teraz dovolí analyzovať dáta z viacerých účtov v Google Ads v reálnom čase.

Dostupné informácie ste doteraz mohli analyzovať iba stiahnutím jednotlivých prehľadov. S touto aktualizáciou to však budete môcť robiť už priamo v prehliadači – používaním vlastných tabuliek, segmentov či grafov.

Aj napriek tomu, že funkcia je momentálne obmedzená pre správcov a správkyne spravujúcich menej ako desať účtov, Google informuje, že v blízkej dobe by sa malo toto číslo zvýšiť.

Vylepšené a prehľadnejšie Odporúčania

Aby bola práca s nimi ešte jednoduchšia a prínosnejšia, odporúčania získali hneď niekoľko aktualizácií naraz:

  1. Vylepšené Odporúčania kľúčových slov

Ako prvé vás čakajú ešte lepšie Odporúčania kľúčových slov, ktoré budú najnovšie zahŕňať aj modifikátor voľnej zhody. Zobrazovať sa budú iba v prípade, že existuje potenciál zvýšenia návštevnosti nad rámec aktuálne používaných kľúčových slov.

  1. Nové zobrazenie pre Odporúčania

Odporúčania môžete najnovšie sledovať v novom, prehľadnejšom zobrazení – v tabuľke. Výhodou nového formátu okrem prehľadnosti je napríklad aj prioritizovanie odporúčaní, ktoré predpokladajú väčšiu optimalizáciu, alebo možnosť zistiť ako sa zmení Skóre Kvality po aplikovaní odporúčania. Okrem toho môžete s touto tabuľkou pracovať aj v Exceli.

Ak ste si už zvykli na starý formát a uprednostňujete ho, môžete naň prepnúť späť (a v prípade potreby zase do tabuľky).

  1. Hromadné použitie a odmietnutie v účtoch správcu

Poslednou zmenou pre Odporúčania je, že ich môžete prijímať alebo odmietať na úrovni správcu a to len jedným klinutím. Túto novinku ocenia opäť najmä tí, ktorí sa starajú o viacero účtov naraz.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.