Tri nové Google Ads formáty a ďalšie vylepšenia

Google sa bez pochýb snaží priniesť vaše produkty čo najbližšie ku vašim potenciálnym zákazníkom a zároveň chce pre vás uľahčiť prácu pri ich tvorbe. Aj z toho vychádzajú nové formáty Google Ads a vylepšenia pre tie klasické.

Tri nové formáty reklám, ktoré Google postupne spúšťa, vychádzajú z odpozorovaného správania sa používateľov a tiež inzerentov využívajúcich Google Ads. Na základe týchto pozorovaní budú nové formáty viac interaktívne a taktiež dostupné na viacerých platformách. Na aké formáty a vylepšenia sa teda môžete tešiť?

Reklamy Discover

Nadväzujúc na Google Feed, predstavený minulý rok, prichádza nový formát reklám Discover založený na osvedčených praktikách z tohto feedu. Formát reklám vychádza z obsahu odporúčaného na základe toho, čo si používateľ práve prezerá. Objavovanie tak bude pre používateľa obohacujúce, nakoľko bude môcť nadviazať na príbuzné témy a vždy keď ho nejaká téma zaujme, bude v nej môcť pokračovať. Napríklad pri hľadaní informácií o Sardínii môže nadviazať na reklamu vašej cestovnej kancelárie, ktorá tam ponúka výhodné zájazdy.

Reklamy budú vysvetľovať, na aké témy nadväzujú, aby používateľ nemal pocit, že sa zobrazujú náhodne. Nebudú založené na cielení na kľúčové slová. Namiesto toho bude predstavený nový spôsob, týkajúci sa vyslovene Reklám Discover.

Postupne budú dostupné na rôznych platformách – primárne Google Discover (teda premenovaný Google Feed s novým dizajnom), no následne aj YouTube Feed a aplikácie Gmailu.

Gallery Ads vo Vyhľadávaní Google

Ešte viac vášho obsahu vo Vyhľadávaní získate vďaka Gallery Ads, novému formátu SEM reklám. Tento interaktívny formát Google Ads vám umožní inzerovať skupinu vašich produktov vo forme vitríny, resp. galérie a vizuálne tak zaujať potenciálnych zákazníkov. Môžete tak odkomunikovať viac toho, čo vaša značka ponúka a zistiť, čo potenciálnych zákazníkov zaujíma.

Nový zážitok z reklám v Nákupoch

Nový formát nákupných reklám prinesie vaše produkty ešte bližšie ku potenciálnym zákazníkom. Používatelia budú môcť objavovať a porovnávať rôzne typy produktov priamo na stránke shopping.google.com. Výsledky bude možné filtrovať podľa individuálnych preferencií, alebo aj podľa recenzií, ktoré bude stránka obsahovať. Súčasťou sú vitrínové reklamy v Nákupoch, vďaka ktorým môžete inzerovať skupinu podobných produktov.

Nákup bude následne možné uskutočniť priamo z Vyhľadávania. Google bude v spolupráci s vami ponúkať aj rozsiahly support. Samozrejme stále bude zachovaná možnosť nákupu z vašej stránky alebo obchodu.

Okrem toho budú reklamy v Nákupoch rozšírené aj do Google Images, YouTube alebo Google Feed, kde používatelia obvykle hľadajú nápady a inšpiráciu.

Navyše budú v priebehu roka pribúdať nové funkcie pre klasické formáty. Za zmienku stojí napríklad vylepšené cielenie na lokality, alebo nástroj pre jednoduchú tvorbu krátkych video reklám. O ich zavádzaní a možnostiach využitia vás budeme postupne informovať.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.