Aj napriek tomu, že ľudia stále vyhľadávajú jednu vec, spôsob, akým ju hľadajú, sa neustále mení. Preto po aktualizácii presnej zhody na jeseň minulého roku, prichádza Google s aktualizáciou aj pre ďalšie dva typy – frázovú zhodu a modifikátor voľnej zhody. Zodpovedali sme základné otázky, ktoré by vás v súvislosti s touto zmenou mohli zaujímať.
Aký je momentálny stav?
Doposiaľ fungoval modifikátor voľnej zhody tak, že vašu reklamu mohol zobraziť, ak sa vo vyhľadávacom dopyte nachádzali v ľubovoľnom poradí kľúčové slová označené znamienkom „+“, resp. ich gramatické variácie, vrátane preklepov.
Frázová zhoda bola o niečo prísnejšia. Reklama sa zobrazovala iba v prípade, že sa vo vyhľadávacom dopyte vyskytla vami zadaná fráza v konkrétnom poradí. To nemohlo byť narušené ďalším slovíčkom. Čiže ak bolo vaše kľúčové slovo „pánske oblečenie“, v prípade vyhľadávacieho dopytu „pánske zimné oblečenie“ alebo „mužské oblečenie“ by sa nezobrazila.
Prečítajte si viac o momentálnom stave typov zhôd kľúčových slov.
Ako sa budú správať nastavenia zhôd po aktualizácii?
Google sa tieto typy rozhodol modifikovať na základe odpozorovaného správania sa používateľov, ako sme ho spomenuli v úvode.
Po aktualizácii, ktorú Google prinesie, sa budú vaše kľúčové slová zhodovať aj v vyhľadávacími dopytmi, s ktorými by sa doteraz nezhodovali. Už to nebudú iba gramatické chyby, respektíve rozdiely, ktoré budú ospravedlnené. Kľúčové slová sa budú po novom zhodovať aj so slovami s podobným významom. Na to, aby sa vaša reklama zobrazila pri danom nastavení kľúčových slov, môže vyhľadávací dopyt obsahovať synonymá kľúčového slova.
Ako to bude vyzerať v prípade príkladu uvedeného vyššie? Ak je vašim kľúčovým slovom s frázovou zhodou „pánske oblečenie“ vaša reklama sa môže zobraziť v nasledujúcich dopytoch: „mužské oblečenie“, „mužský odev“, „pánsky odev“ atp. Stále však platí, že sa nezobrazí, pokiaľ bude táto fráza narušená.
Ako využiť nadchádzajúce aktualizácie vo váš prospech?
Ako pri väčšine iných aktualizácií v Google Ads, aj tento krát je bez otestovania náročné predpokladať, či bude dopad tejto zmeny pozitívny alebo negatívny. Výhodou nepochybne je, že nemusíte viesť dlhý zoznam kľúčových slov, na ktoré inzerujete. Na druhú stranu však musíte poctivo zvažovať možné synonymá, ktoré by mohli vašu kampaň narušiť.
Spísali sme pre vás niekoľko tipov, ako sa na túto zmenu môžete pripraviť a využiť ju čo najviac vo svoj prospech:
Monitorujte výkon a optimalizujte
Nové aktualizácie pochopiteľne ovplyvnia výkon vašej kampane. Je možné, že bude potrebné zmeniť a prispôsobiť niektoré z doterajších nastavení, ktoré ste používali, či text reklamy. Odporúčame preto využiť v čo najviac možných procesoch automatizáciu, o ktorej píšeme nižšie.
Pracujte s negatívnymi kľúčovými slovami
Nakoľko zhody budú najnovšie pracovať aj so synonymami, je potrebné ich pri nastavovaní kľúčových slov zvažovať. Na základe prehľadu vyhľadávacích dopytov analyzujte, ktoré z nich viedli návštevníkov na vašu stránku, respektíve ku konverzii. Tie, ktoré neviedli, zaraďte medzi negatívne kľúčové slová.
Automatizujte
To, že automatizácia výrazne zjednodušuje vašu prácu a zároveň zefektívňuje vašu inzerciu, prízvukujeme neustále. Má dôležitú úlohu aj pri zmenách, ktoré očakávajú typy zhôd. Nakoľko výkon kľúčových slov a kampaní sa môže v nadväznosti na túto aktualizáciu meniť, bude potrebné ich častejšie optimalizovať. Pokiaľ ste tak ešte neurobili, odporúčame využiť automatizované inteligentné ponuky, vďaka ktorým ušetríte čas strávený touto optimalizáciou.