Umeniesveta.sk: Ako automatizovať PPC kampane pre 350 000 produktov

Umenie sveta je internetový obchod s kamennou predajňou (showroomom) v Bratislave. Venuje sa predaju obrazov, plagátov, obrazových rámov, zrkadiel a popisovacích tabúľ, pričom všetky tieto produkty ponúka s úpravami na mieru. V ponuke má celkovo vyše 350 000 produktov.

Aký problém pomohol BW vyriešiť

V ponuke eshopu Umenie sveta.sk môžeme nájsť obrazy od takmer 18 000 umelcov. Naším cieľom bolo vytvoriť samostatnú reklamnú skupinu pre každého jedného umelca v ponuke. S pomocou Blue Winston sme vytvorili viac než 17 500 reklamných skupín s celkovým počtom kľúčových slov presahujúcim 180 000.

Takýto vysoký počet položiek, samozrejme, nie je možné zriadiť ani spravovať formou manuálnych Ads kampaní. Z tohto dôvodu sme siahli po nástroji Blue Winston, ktorý nám umožnil dosiahnuť vytýčený cieľ jednoducho, rýchlo, efektívne a automatizovane.

Vytvorili sme feed v štruktúre:

  • author,
  • author_id,
  • url,
  • price_min,
  • first_name,
  • last_name,
  • category

Následne sme vytvorili produktovú kampaň – každý umelec bol poňatý ako samostatný produkt a vďaka tomu sme minimalizovali počet položiek feedu (ktorý by bol pri skutočnom produktovom feede, ktorého položkami by boli jednotlivé obrazy, oveľa vyšší). Zároveň sme obišli technické nedokonalosti vyhľadávania na stránke, na ktoré by sme narazili pri typickej skupinovej kampani.

Pri vytváraní kľúčových slov sme použili funkciu Create keywords by tag combination, pomocou ktorej sme tagy author a last_name skombinovali s jednotlivými prefixmi.

Kľúčové slová sa tvoria pomocou vzorca “prefix + meno”. V úlohe prefixu sú slová ako obrazy, repliky či reprodukcie. Mená sa používajú vo forme “meno priezvisko”, ako aj samostatné priezvisko. Z položky “Claude Monet” tak vznikajú kľúčové slová napríklad:

  • “obraz claude monet”,
  • “obrazy claude monet”,
  • “repliky claude monet”,
  • “reprodukcia claude monet”
  • “reprodukcie claude monet”
  • a pod.

Pre každého umelca sme pripravili špecifickú reklamu, ktorá vyzerá napríklad takto:

Príslušná url smerovala na stránku so zoznamom jeho obrazov, teda v tomto prípade na:

https://www.umeniesveta.sk/claude-monet

O agentúre PPC centrum

PPC centrum je agentúra špecializujúca sa na PPC reklamu, za 7 rokov sme získali skúsenosti so širokým spektrom klientov.

Naši klienti nás radi odporúčajú, pretože im poskytujeme služby zamerané na získavanie zakazníkov –  nielen na klasické všeobecné výrazy, ale aj na špecifické výrazy, ktoré sa tiež hľadajú cez Google vyhľadávanie. Väčšina našich klientov využíva naše služby niekoľko rokov.

Okrem bežných PPC služieb poskytujeme klientom aj služby CRO (conversion rate optimization), hĺbkovú analýzu dát, A/B testing landing pages a veľmi presnú slovenskú, anglickú, ruskú a maďarskú lokalizáciu reklám.

Nastroj BlueWinston.com využívame nielen pri bežných eshopoch, ale aj pri eshopoch s veľkým množstvom produktov, ako je napríklad Umenie sveta. Tu by manuálne vytvorenie kampaní, kľúčových slov a reklám bolo nereálne a časovo extrémne náročné.

 

BlueWinston.com je automatizovaný nástroj na vytváranie textových reklám produktov a Shopping reklám v službách Google. Dnes BlueWinston využívajú stovky klientov vo viac ako 50 krajinách (pozri referencie odborníkov a obchodníkov PPC).
  • zvýšte predaje až 60%
  • zvýšte ROAS až o +1500%
  • znížte PNO o -40%
  • inzerujte na všetky produkty
  • automatizujte tvorbu a manažment