Váhate medzi automatizovanými alebo manuálnymi ponukami? Porovnali sme ich za vás!

Nastavovanie stratégií pre ponuky je veľkou dilemou pri spúšťaní reklamných kampaní. Základnou otázkou je, či majú byť automatizované, alebo ich budete robiť manuálne. Nie každá stratégia vyhovuje každému typu kampane. Preto sme ich porovnali, aby sme vám uľahčili rozhodovanie. A tu sú výsledky…

Automatizované ponuky môžu byť zradné

Keď je niečo automatické alebo automatizované, automaticky sa nám to javí ako jednoduchšie. Pri Google ponukách to však môže byť zradné. Fungujú totiž na algoritme, ktorý sa najprv musí prispôsobiť potrebám vášho e-shopu.

Na to, aby sa tento algoritmus dokázal učiť, potrebuje vychádzať napríklad z objemných konverzií a mnohých ďalších údajov, bez ktorých nebude fungovať správne. Ak máte malý alebo nový e-shop, s dostupnosťou týchto dát môže byť problém. 

Okrem objemných konverzií je to aj objemná a jednotná história. Ak s e-shopom len začínate, no viete, že váš predaj bude najmä sezónny, automatizované ponuky určite neodporúčame. Kolísavý predaj môže byť dôvodom pre narušenie algoritmu, ktorý bude chcieť udržiavať ponuky medzi obdobiami s vysokými a nízkymi predajmi.

Automatizované ponuky si taktiež vyžadujú flexibilnejší budget. Výkon reklamy a obraty sa môžu kolísať, a s nimi aj výdavky na ponuky, ktoré neviete dopredu predpovedať. Bez stropu môžu cenové ponuky dosiahnuť aj čísla, ktoré by ste napríklad nikdy nechceli investovať.

Napokon, kvôli všetkým týmto faktorom môžu priniesť automatizované kampane rôzne výsledky.

Automatizujte prvky v manuálnych ponukách

Manuálne cenové ponuky vám na druhú stranu umožnia prispôsobiť ponuky presne podľa vašich potrieb. Tieto nastavenia sú síce náročnejšie na schopnosti a čas, no aspoň máte všetko plne pod kontrolou a môžete to zmeniť, pokiaľ vám niečo nevyhovuje. Svoje ciele tak môžete dosahovať efektívnejšie.

Táto stratégia taktiež neznamená, že musíte robiť všetko manuálne. Automatické pravidlá sú jedným z príkladov. Umožňujú automatické vykonávanie zmien pri určitej udalosti. Napríklad ak sa vaša reklama neumiestni na prvej strane vo Vyhľadávaní Google, automaticky sa zvýši cenová ponuka pre kľúčové slovo.

S týmto spôsobom nastavovania ponúk prichádza aj niekoľko zaujímavých možností. Jednou z nich sú napríklad odstupňované cenové ponuky. Vďaka nim môžete nastaviť rôzne sumy pre rôzne typy zhôd podľa vašich preferencií. Druhou je Vylepšené CPC, ktoré automaticky upravuje vaše manuálne cenové ponuky pre kliknutia podľa pravdepodobnosti, s ktorou vedú ku predaju alebo konverzii.

Všetko má svoje pre a proti

Týmto však nechceme povedať, že automatizované ponuky musíte úplne zavrhnúť. V prípade, že je váš e-shop dostatočne veľký, alebo postupom času narástol a má nazbieraných dostatok dát, určite im môžete dať šancu a ušetriť čas. Buďte si byť však vedomí toho, že automatizované ponuky neznamenajú, že ich nastavíte a zabudnete na ne.

Napokon, jedna stratégia nemusí vyhovovať všetkým vedeným kampaniam. Všetko závisí od vašich cieľov – napríklad či sa zameriavate na konverzie alebo na kliky. Taktiež môže zvolená stratégia fungovať inak pre Google Nákupy (Shopping ads).

Obe stratégie majú svoje výhody a nevýhody – či už je to zdĺhavé nastavovanie manuálnych ponúk, alebo nedostatok dohľadu nad automatizovanými. To, ktorá bude najvhodnejšia pre váš biznis, musíte posúdiť sami na základe objemu informácií, ktoré viete Google algoritmu ponúknuť.

 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: