Vhodné typy zhody kľúčových slov pre vašu kampaň

Kľúčové slová sú spôsob, ktorými môžete priblížiť vašu reklamu ku relevantným vyhľadávacím dopytom vo Vyhľadávaní Google a osloviť tak zákazníkov, ktorí hľadajú produkty alebo služby zhodujúce sa s tými vašimi. Ich správnym nastavením znižujete riziko plytvania rozpočtu a taktiež zbytočné zobrazovanie pre používateľov, ktorých vaše služby nezaujímajú.

Kľúčové slová sú základom inzercie v Google Ads, resp. Google AdWords. Aby pracovali správne, je potrebné ich prispôsobiť vyhľadávacím výrazom. Možnosti zhody kľúčových slov sú parametre, ktoré nastavujete pre kľúčové slová, aby sa reklamy vo vyhľadávaní zobrazovali podľa vašich potrieb. Od týchto nastavení sa odvíja, ktoré vyhľadávacie dopyty naštartujú vašu reklamu.
V tomto blogu vám prestavíme základné typy zhody kľúčových slov a ukážeme vám aké sú medzi nimi rozdiely, aby ste mohli vybrať ten najvhodnejší pre vašu kampaň. Rozlišujeme medzi 4 typmi:

Voľná zhoda

Tento typ zhody býva štandardne predvolený pre všetky kľúčové slová a je to najflexibilnejšie riešenie, pokiaľ sa snažíte zacieliť na širšie publikum.

Vaša reklama sa môže zobraziť aj pri dopytoch, ktoré nie sú úplne zhodné s vašimi kľúčovými slovami (napr. kvôli gramatickým chybám, synonymám a pod.) Ak je vaším kľúčovým slovom „pánske oblečenie“, reklama sa môže zobraziť v prípade, že niekto vyhľadáva „kúpiť oblečenie pre mužov“.

Toto nastavenie vám síce ušetrí čas, nakoľko necháte väčšiu časť práce na algoritmoch, no riskujete tým, že sa vaša reklama zobrazí aj na menej relevantné vyhľadávacie dopyty.

Modifikátor voľnej zhody

Tento typ pripomína voľnú zhodu, no je trochu exaktnejší. Reklamy však zobrazuje iba v prípade vyhľadávacích dopytov, ktoré zahŕňajú kľúčové slová označené znamienkom plus (+pánske, +oblečenie), respektíve ich variácie. Označíte tak teda slová, ktoré keď sa nachádzajú vo vyhľadávacom dopyte, tak používateľ s najväčšou pravdepodobnosťou hľadá práve váš produkt.

Frázová zhoda

Pri nastavení frázovej zhody sa bude reklama zobrazovať iba v prípade, že sa vo vyhľadávacom dopyte nachádza jej presné znenie. Je presnejšie cielená ako predošlé, no stále flexibilná.

V prípade pánskeho oblečenia by sa vaša reklama zobrazila pri vyhľadávaní „elegantné pánske oblečenie“, „pánske oblečenie cena“ a podobne. Nezobrazila by sa však v prípadoch ako „pánske zimné oblečenie“ alebo „lacné oblečenie pre pánov“.

Ak je táto fráza narušená, napríklad sú jej slová prehodené alebo je medzi ne pridané ďalšie, reklama sa nezobrazí. Dôležité je teda poradie slov Frázy pri nastavovaní označujeme úvodzovkami („pánske oblečenie“).

Presná zhoda

Toto je najmenej flexibilné nastavenie zo všetkých spomenutých. Reklama sa bude zobrazovať pri vyhľadávacích dopytoch obsahujúcich presné znenie kľúčového slova, alebo jeho príbuzný variant. Príbuzné variácie zahŕňajú kľúčové slová s rovnakým významom, ale aj zmenu poradia, pridanie alebo odstránenie funkčných slov.

Ak teda predávate „pánske oblečenie“ vaša reklama sa môže zobraziť pri dopytoch ako „elegantné pánske oblečenie“, „pánske oblečenie na zimu“, ale nie pri „oblečenie pre pánov na zimu“ alebo „mužské elegantné oblečenie“.

Vďaka presnej zhode získate kontrolu nad vyhľadávanými výrazmi. Zároveň je vyššia pravdepodobnosť, že sa vaša ponuka zobrazí používateľom, ktorí ju hľadajú a majú o ňu skutočný záujem.

Negatívne kľúčové slová

Okrem kľúčových slov, pre ktoré sa má vaša reklama zobrazovať, však môžete nastaviť aj negatívne kľúčové slová. Negatívne, alebo tiež vylučujúce kľúčové slová sú slová alebo frázy, pri ktorých vyhľadávaní sa vaša reklama nezobrazí. Obmedzujete tak všetky predošlé možnosti, aby sa vaša reklama nezobrazovala zbytočne pre ľudí, ktorí o vaše produkty alebo služby nemajú záujem.

Ak teda predávate výlučne pánske oblečenie, medzi negatívne kľúčové slová môžete zaradiť „dámske“ so znamienkom mínus (-dámske). Pri vyhľadávaní „oblečenie“ sa vaša reklama môže zobraziť. No pri vyhľadávaní „dámske oblečenie“ sa vaša reklama nezobrazí.

Pri nastavovaní zhôd kľúčových slov môžete vychádzať z histórie vyhľadávaní a dopytov, ktoré viedli ľudí na vašu stránku. V nastaveniach reklamy totiž viete zistiť, aké výrazy vyhľadávali používatelia, ktorí klikli na vašu reklamu. Na základe toho môžete upravovať zoznam kľúčových slov, na ktoré cielite, respektíve zoznam negatívnych kľúčových slov, aby sa vaša reklama nezobrazovala zbytočne.

Vhodné nastavenie vyberiete podľa toho, na ako veľké a relevantné publikum chcete cieliť. Pri voľnej zhode sa vaša reklama môže zobraziť väčšiemu počtu ľudí, no nemusí sa to odraziť aj na konverziách. Naopak pri presnej zhode sa síce zobrazí menšiemu počtu používateľov, no je väčšia pravdepodobnosť návratnosti investícií.

Samozrejme, zhody kľúčových slov nie sú jediným parametrom, ktorý určuje výkonnosť vašej reklamy. Určite však odporúčame toto nastavenie nepodceniť, lebo má na úspechu inzercie tiež svoj výrazný podiel.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: