Vyťažte z rozšírených textových reklám čo najviac!

Dva krát viac miesta pre vašu reklamu? Odteraz už žiaden problém! Google Ads predstavili novú verziu rozšírených textových reklám (expanded text ads, ďalej ETA), ktorá vám ponúka viac priestoru pre oslovenie potenciálnych zákazníkov.

Rozšírené textové reklamy so sebou prinášajú niekoľko benefitov, ktoré sa však zároveň môžu stať aj kameňmi úrazu. Preto sa v tomto článku dočítate nielen o ich možnostiach a špecifikách, ale taktiež o rizikách, ktorým by ste sa mali vyvarovať.

Prečo by vás vlastne rozšírené textové reklamy mali zaujímať?

Jedná sa o jednu z najrevolučnejších noviniek v Google Ads. Ich špecifikom je rozšírený priestor, v ktorom môžete podrobnejšie opísať váš produkt a osloviť potenciálnych zákazníkov. Môžete skúšať rôzne typy správ, ktoré donútia týchto ľudí prekliknúť na vašu stránku a kúpiť daný produkt.

S tým však súvisí aj riziko zbytočne dlhých popisov, o ktorom píšeme neskôr. Všeobecne sa však ukázalo, že rozšírené textové reklamy majú výrazne vyššiu mieru prekliknutí (CTR), nakoľko dokážu ponúknuť viac informácií o produkte.

Rozšírené vs. klasické textové reklamy

Aj napriek tomu, že sa rozšírené textové reklamy podobajú tým klasickým, líšia sa niekoľkými zásadnými špecifikami:

  •        Máte možnosť vytvoriť až tri nadpisy, pričom povolená dĺžka každého z nich je 30 znakov. Od seba sú oddelené zvislou čiarou „|“.
  •        Pribudlo aj ďalšie miesto pre popis, ktorý môže byť rovnako ako ten prvý o dĺžke 90 znakov.
  •        Doména viditeľnej adresy URL je vychádza z domény cieľovej URL. Ak máte aj subdoménu, tá bude takisto pridaná.
  • Viditeľnú URL si môžete prispôsobiť vďaka až dvom poliam „cesta“. Potenciálni klienti tak budú mať lepšiu predstavu o tom, kam budú po kliknutí presmerovaní.

Rozšírené textové reklamy v mobiloch

Možno vám napadlo, či je možné aby sa toľko obsahu zobrazilo na mobiloch. Prekvapivo, rozšírené textové reklamy sú v prvom rade dizajnované tak, aby maximalizovali svoj výkon v mobilnom vyhľadávaní. A čo sa zobrazuje správne na mobile, to sa zobrazuje správne aj na počítači. Pri vytváraní reklamy máte k dispozícii finálny náhľad ako desktopovej, tak mobilnej verzie.

Neznehodnoťte tento priestor

Viac priestoru môže rovnako znamenať aj nevýhody. Najväčšou z nich je, že väčší priestor pre obsah vás môže stiahnuť ku vytváraniu zbytočných popisov, ktoré ľudí nezaujímajú. Snažte sa byť aj naďalej výstižný – pracujte s kľúčovými slovami, vzbudzujte v ľuďoch potrebu akcie (CTA). Pamätajte na to, že vo väčšine prípadov chcú ľudia produktom vyriešiť nejaký problém. Zdôraznite preto jeho jedinečnosť, funkčnosť, kvality a benefity. Ak sa stále trápite so správnym obsahom, pokračujte čítaním nášho článku o tom, ako vytvoriť dobrú textovú reklamu.

To sa týka aj nadpisov. Ak ich preplácate kľúčovými slovami, stane sa, že budú nesúvislé a nezrozumiteľné. Ponúknite namiesto toho nejakú hodnotu. Stále si mnoho z potenciálnych zákazníkov prečíta iba nadpisy. Preto môžete CTA frázy využívať už tu.

Kľúčové slová tiež nutne nepatria do viditeľnej URL. Polia „cesta“, ktoré si môžete nastaviť, by ste mali využívať pre prehľad. Napríklad, ak sú vašim produktom značkové turistické topánky, viditeľná URL môže vyzerať nejako takto: www.domena.sk/outdoor/topanky.

Rozšírené textové reklamy sú z hľadiska Google najrevolučnejšou novinkou od predstavenia AdWords. Od januára 2017 už plne nahradili klasické textové reklamy, no stále sa vyskytuje mnoho otázok ohľadom ich používania. Tento krátky prehľad by vám tak mal nielen predstaviť špecifiká a novinky tohto typu reklám, ale zároveň aj riziká, ktoré sú s jeho používaním spojené. Veríme, že aj vďaka nám sa vám ich podarí využívať na 110%!

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.