Vytvorenie účtu Google Analytics – začíname s Google Analytics

Online inzercia vašich produktov a služieb je bez pochýb najlepší spôsob, ako ich priniesť čo najbližšie ku vašim potenciálnym zákazníkom. Aby ste mohli vytvárať dobré reklamy, musíte vedieť, akí ľudia navštevujú vašu webstránku a ako sa na nej správajú. Google Analytics vám s tým pomôže.

Google Analytics je bezplatná služba, ktorá zhromažďuje dáta o návštevníkoch a ich aktivite na vašej webstránke. Z týchto dát zhotovuje reporty a štatistiky, na základe ktorých viete prispôsobovať svoju webstránku aj inzerciu. V tomto článku sa dočítate, ako si vytvoriť účet a nastaviť základné nastavenia.

Vytvorte si účet a vlastníctvo

Do Google Analytics sa môžete prihlásiť svojim Google (Gmail) účtom, alebo si vytvoriť nový s inou e-mailovou adresou. Mal by sa zhodovať s tou, ktorú ste použili v službe Google Ads.

Po vytvorení účtu je ako prvé potrebné nastaviť vlastníctvo. Tým sa rozumie pridanie webovej adresy, na ktorej ponúkate svoje služby alebo produkty. Toto nastavenie spravíte v sekcii „Správca“. Na základe nastaveného vlastníctva získate vaše ID (identifikátor) sledovania, ktoré je špecifické pre každú webstránku. Tento kód je následne potrebné pridať na vašu webstránku, aby bolo možné zhromažďovať údaje, z ktorých sa následne tvoria štatistiky.. Podrobný návod, ako to spraviť nájdete priamo v Analytics Pomocníkovi.

Základné nastavenia

Ďalším základným krokom, než začnete službu využívať, je nastavenie zobrazenia prehľadov. Zobrazenia vám umožňujú vytvárať presne také prehľady, aké potrebujete. Môžete ich nastaviť mnoho a prispôsobiť tak, aby zobrazovali konkrétne, pre vás relevantné údaje. Jedným z takých nastavení je napríklad filtrovanie vašej IP adresy, aby sa nezapočítavala do štatistík. Predpokladáme, že nechcete aby sa vaša aktivita na stránke započítavala do celkového reportu.

Podobne ako v Google Ads, aj váš Google Analytics účet môžete zdieľať s inými osobami bez toho, aby ste im poskytovali heslo. Manažment používateľov nájdete taktiež v sekcii „Správca“. Pozývate ich cez e-mailové adresy a spravujete ich kompetencie vo vašom účte.

Google Analytics exituje aj ako aplikácia, ktorú si môžete stiahnuť a mať tak svoje prehľady stále poruke. O aktivite môžete byť informovaní aj prostredníctvom e-mailu. Stačí si nastaviť vlastné upozornenia v sekcii „Správca“.

Pre pokročilé nastavenia Google Analytics (najmä zobrazení prehľadov) sme vytvorili krátkeho sprievodcu všetkými funkciami, ktoré v službe môžete využívať:

 

Pokiaľ s inzerovaním iba začínate, pokračujte článkom o tom, ako si vytvoriť účet v Google Merchant Centre, ktorý je dôležitý pre inzerciu vašich produktov.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.