Vytvoriť Performance Max s podkladmi alebo bez?

Dnes si povieme viac o Performance Max kampaniach a využívaní podkladov (assets) v nich. Súvisí to s optimalizáciou P. Max kampaní, hlavne vtedy, keď máme limitovaný rozpočet a chceme dosiahnuť čo najlepší výkon kampane.

Čo sú podklady v Performance Max kampaniach?

Do Performance Max kampane si môžete doplniť logo eshopu, obrázky, texty, youtube video a podobne. Môžete si doplniť texty ako nadpisy a popisy, ako aj obrázky produktov, aby ste mohli reklamu zobraziť širšiemu publiku.

Následne bude Google zobrazovať vaše reklamy vo všetkých Google sieťach. Ide o to, že v niektorých sieťach (napr. v Obsahovej sieti) môžu byť lacnejšie prekliky ako vo Vyhľadávacej sieti, čo sa môže prejaviť na nižšej cene za konverziu.

Google odporúča vyplniť všetky podklady v Performance Max kampaniach

Google odporúča, aby ste si v každej Performance Max kampani vyplnili všetky dostupné podklady. Je to kvôli tomu, aby sa následne mohla kampaň zobrazovať vo všetkých Google sieťach. Google vie tak osloviť výrazne viac užívateľov a priniesť konverzie z viacerých sietí, pri rešpektovaní nastavenej bidding stratégie.

Zároveň Google odporúča, aby ste dali vyššie rozpočty do Performance Max kampaní – kampane sa vtedy rýchlejšie učia a rýchlejšie nazbierajú dáta. A na základe dát vie Google optimalizovať danú kampaň podľa vybranej bidding stratégie (napr. Maximalizovať hodnotu konverzií).

Čo v prípade keď máme pre Performance Max kampaň obmedzený rozpočet?

Pomerne často sa stáva, že eshopy majú pre PMAX kampaň k dispozícii iba obmedzený rozpočet (napr. 10 až 20 € / kampaň / deň). Stretávame sa s tým hlavne pri menších a stredných eshopoch, ktoré majú spustené jednu alebo niekoľko Performance Max kampaní.

V prípade malých rozpočtov môže vzniknúť niekoľko problémov, napríklad tieto:

1. Doplnenie assetov vytvorí Youtube video a začne zobrazovať bannery v obsahovej sieti. Reklama na daný produkt sa bude teda zobrazovať vo viacerých sieťach a v každej z nich bude mať málo dát.

2. Po doplnení assetov sa bude kampaň zobrazovať vo viacerých Google sieťach – a je nemožné zistiť, z ktorej siete prišla objednávka.

3. Bez vyplnenia assetov bude Performance Max kampaň zobrazovať reklamu iba v Google vyhľadávaní – a teda oslovujete len užívateľov, ktorí daný produkt aktívne hľadali.

4. Keď sú menšie rozpočty, algoritmus v Performance Max kampaniach funguje obmedzene – pri malom rozpočte nevie nájsť kvalitných užívateľov vo všetkých sieťach (má málo dát pre jednotlivé produkty). Preto môže byť lepšie sústrediť rozpočet len do Nákupných reklám v Google vyhľadávaní.

5. Vždy by ste si mali vybrať čo najvhodnejšiu bidding stratégiu pre Performance Max kampane. V súčasnosti si môžete vybrať medzi Maximalizovať hodnotu konverzií alebo Maximalizovať konverzie.

  • Pri stratégii Maximalizovať hodnotu konverzií bude Google zobrazovať hlavne drahšie produkty (a používatelia ich nemusia nakúpiť, keď sa jedná o pomerne málo známy eshop)
  • Keď si vyberiete stratégiu Maximalizovať konverzie, Google bude preferovať lacnejšie produkty, aby vám priniesol čo najviac konverzií.

Vytvorenie Performance Max kampaní bez assetov

Aktuálne je možné cez BlueWinston vytvoriť aj PMAX kampane bez podkladov, a teda zameriate svoju inzerciu len na Nákupné reklamy v Google vyhľadávaní (čiže veľmi podobne ako fungovali Smart Shopping kampane). Tým môžete dosiahnuť lepšie výsledky (teda lepšie ROAS alebo nižšie PNO).

Treba však povedať, že PMAX kampane bez podkladov budú dostupné pravdepodobne len na určitú dobu. Predpokladáme, že po vykonaní migrácie z kampaní Smart Shopping do kampaní Performnce Max bude nasledovať krok, ktorý by sme mohli očakávať, teda niečo v zmysle: „pre správne fungovanie Performance Max kampane je potrebné vyplniť podklady„.

Vytvorenie Performance Max kampaní s podkladmi

Performance Max kampane si môžete vytvoriť samozrejme aj s podkladmi a osloviť tak širšie publikum. V tomto prípade odporúčame vyššie rozpočty (aspoň 30 € / kampaň / deň), aby sa dostatočne rýchlo zbierali dáta z viacerých Google sietí.

V BlueWinstone si môžete vytvoriť Performance Max kampane s podkladmi. Podobne ako v Google Ads, môžete si pridať logá eshopu, youtube video, obrázky, texty a podobne.

Zhrnutie

Je teda na vás, či budete mať spustené Performance Max kampane a podkladmi alebo bez nich. Môžete najskôr vyskúšať bez podkladov a pokiaľ sa nemíňa váš denný rozpočet, môžete si doplniť aj podklady. A následne si môžete porovnať výkon kampane, aby ste mali jasnejší obraz čo sa dialo pri rôznom nastavení.

Tiež môžete v BlueWinstone využiť pokročilé filtrovanie produktov, napr. podľa cien, marže, kategórií, značiek a podobne. Keď bude kampaň spustená a bude zbierať dáta, môžete si podľa potreby pausovať málo výkonné produkty, buď jednotlivo alebo hromadne. Napríklad podľa nízkeho ROASu alebo vysokej CPA pre jednotlivé produkty.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.