Za korony si na e-shopoch nič nekúpite

Ešte pred týždňom sa to zdalo ako vzdialený sen, ktorý bol problémom Ďalekého Východu. Dnes je ten problém ale tu a každý sa s ním nejakým spôsobom vyrovnáva. Aj ecommerce oblasť. 

COVID-19 je pandémia, ktorú ešte nikto z nás nezažil a nikto nevie, aké následky bude mať. Ekonomické, medziľudské alebo zdravotné. Všetko to ukáže len čas a nám ostáva neľahká úloha to predpovedať. 

Kamenné obchody sú až na zopár výnimiek zatvorené. Ľudia môžu z domov vychádzať zatiaľ ako chcú, ale aj to sa o chvíľu možno zmení. V krajine vládne panika, strach a ľudia nevedia, čo majú doma robiť. Zvyčajné nakupovanie v nákupných centrách nepripadá do úvahy. Ešteže existuje široká sieť e-shopov, do ktorej sa spotrebitelia môžu hlavou napred vrhnúť. 

Čo si nemôžeme kúpiť osobne, to nám doručia online. Z tohto pohľadu sa môže zdať, že práve oblasť ecommerce našla v celom tom zlom aj “niečo dobré”. 

Ako bojuje ecommerce s COVID-19? 

Adaptuje sa. Využíva všetko, čo má k dispozícii. Situácia sa dá porovnať so sviatkami, napríklad tými vianočnými, kedy e-shopy pozastavujú kampane a tým je v dražbe menej subjektov. Čo to teda znamená? Ceny za klik na reklamu idú dole. 

Preto treba sledovať aktuálnu situáciu a prispôsobovať sa každej jednej zmene. Z pohľadu optimalizácie kampaní môžete upraviť bidding alebo maximálny rozpočet, ktorý do kampane dáte. To, čo platilo pred mesiacom zajtra už pravdepodobne platiť nebude. 

Ak ste teda zo segmentu, ktorý ide na dračku (lieky, drogéria, potraviny, isté druhy služieb), nezľaknite sa a využite situáciu vo váš prospech. 

Ako postupovať v prípade, že nemáte produkty skladom?

Nestrácajte hlavu. Aj nám klienti rušia kampane a znižujú rozpočty na inzerciu. Dôvody sú dva extrémy: buď nemajú tovar na sklade, alebo jednoducho nestíhajú vybavovať objednávky. Pri otázke, či má takáto situácia riešenie, je odpoveďou áno. Je to transparentnosť a informovanosť. Všetci sme ľudia a rozumieme, čo sa deje a prečo sa to deje. Tovar príde neskôr? Vopred uverejnite na svojich stránkach, že tovar bude doručený neskôr. Prípadne kontaktujte zákazníka, ktorý si už medzičasom objednal tovar a vy mu ho neviete včas doručiť. Vysvetlite mu to.

Čo robiť s voľnými kapacitami

V niektorých segmentoch a nedá poprieť, že predaj bude stagnovať. Netreba však sedieť so založenými rukami a robiť to, čo ste už mesiace odkladali – inventúru, aktualizovať si ciele, vyšperkovať podnikateľskú stratégiu, venovať sa marketingu alebo inej činnosti, ktorá vášmu biznisu prospeje. 

Správajte sa zodpovedne

Pre niekoho sú posledné dni spôsob, ako sa ľahko nabaliť. Nenaháňajte ale peniaze za cenu, že si úplne zničíte reputáciu. Zabudnite na prípad CK Bubo a inšpirujte sa stovkami malých a väčších podnikateľov, ktorým ide o dobro celej krajiny. Je to napríklad novovzniknutý projekt Kto pomôže Slovensku, kde sa i majitelia ecommerce biznisov snažia pomôcť ako vedia. 

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: