Zvládnite prechod na rozšírené textové reklamy s týmito postupmi

Už je to vyše roka, čo Google Ads predstavili revolučnú novinku, ktorou sú rozšírené reklamy. Tie vám ponúkajú ešte viac priestoru pre zaujatie vašich potenciálnych zákazníkov. Prechod zo štandardných textových reklám na rozšírené nemusí byť z dôvodu neistoty vôbec ľahký. Tu je pár tipov, ako to zvládnuť lepšie.

Ak si myslíte, že vás Google limituje pre rozsah textu, ktorým môžete inzerovať svoje produkty, ešte ste veľmi pravdepodobne nenatrafili na rozšírené reklamy. Rozšírené reklamy („expanded text ads“ alebo skrátene ETAs) ponúkajú rozšírený priestor pre podrobnejší opis vášho produktu a teda viac možností ako prilákať potenciálneho zákazníka. A nie, nie je to iba o druhom nadpise pre vaše reklamy! Prečítajte si viac v našom staršom blogu…

Zistite viac o rozšírených textových reklamách a ich funkciách.

Prechod na rozšírené textové reklamy môže byť náročný. Obzvlášť pre to, že neviete aký výkon očakávať a neviete sa tak na túto situáciu pripraviť. Podobne však, ako pri mnohých ďalších zmenách v Google Ads, aj tu existuje niekoľko zaručených postupov, ktoré vám pri prechode pomôžu.

Pozrime sa, ktoré to sú…

  1. Nepozastavujte automaticky staré reklamy

Ak s rozšírenými reklamami iba začínate, nepozastavujte automaticky vaše staršie reklamy. Používajte ich zo začiatku simultánne, aby ste vedeli posúdiť rozdiely vo výkone a mohli pozorovať miesta, ktoré potrebujú optimalizáciu.

Rozšírené reklamy nemusia hneď prekonať vaše stávajúce textové reklamy. Pokiaľ spozorujete, že rozšírené reklamy sa nevedia vo výkone vyrovnať tým klasickým, využite ich pre inšpiráciu ku optimalizácii.

  1. Pre lepšiu optimalizáciu si nastavte rotáciu

V prípade rozšírených reklám si viete nastaviť rotáciu variant zobrazovanej reklamy. Znamená to, že reklama sa bude zobrazovať v rôznych kombináciách (titul + popis) a vy budete môcť vyhodnotiť, ktorá z týchto variant bola najúspešnejšia.

Pri nastavovaní rotácie môžete využiť jednu zo štyroch možností: optimalizácia pre kliky, optimalizácia pre konverzie, rovnomerná rotácia a nekonečná rotácia. Podľa zvolenej možnosti pristúpi Google k tvorbe vašich zobrazovaných reklám. Zohľadní pri tom vyhľadávacie dopyty, použité zariadenie, demografické a iné faktory, aby potenciálnym zákazníkom ušil reklamu na mieru.

Rotáciu môžete nechať zapnutú, alebo vybrať najúspešnejšiu kombináciu a pracovať s ňou.

  1. Použite rozličné rozšírenia pre reklamu

Rozšírenia sú skvelým spôsobom ako vašu reklamu zviditeľniť. Google ponúka celú škálu rôznych rozšírení , ktorými môžete doplniť vaše reklamy podľa sledovaného cieľa.

Vďaka rozšíreniam vám môžu používatelia jedným klikom zavolať, či nájsť vašu adresu na mape priamo z výsledkov vyhľadávania. Využite všetky rozšírenia, ktoré pre vašu reklamu dávajú zmysel. Ak ponúkate donášku pizze – dovoľte zákazníkom priamo vám zavolať. Ak máte na stránke dôležité odkazy, ktoré by mali byť viditeľné už v reklame, prelinkujte ich. Využite všetok dostupný priestor pre ponúknutie relevantných informácií.

Ešte stále sa vedú debaty o tom, či rozšírenia skutočne prinášajú konverzie, ktoré sa od nich očakávajú. Aj keď ešte neexistujú jednoznačné závery, jedno je isté – rozšírenia odlíšia vašu reklamu od ostatných a zviditeľnia ju vo vyhľadávaní. Je tak väčšia pravdepodobnosť, že si potenciálni zákazníci vyberú práve váš e-shop, ktorý aspoň navštívia.

Nezabudnite zapnúť rozšírenia v celom účte

Častokrát sa stáva, že rozšírenia sú síce zapnuté, no nie sú aplikované v celom účte. To znamená, že sa zobrazujú iba pri vybraných niektorých kampaniach, alebo nie sú priradené vôbec.

Najmä pokiaľ začínate je vhodné mať zapnuté tieto rozšírenia na úrovni účtu tak, aby boli naozaj dostupné pre všetky spustené (aj nespustené) kampane. Znamená to, že by sa malo jednať o všeobecné rozšírenia, ktoré budú pasovať ku každému typu reklamy.

Ak sa rozhodnete pre špecifické rozšírenia, v tom prípade ich aplikujte iba na príslušné kampane alebo reklamné skupiny.

  1. Vyskúšajte rozšírené reklamy pre každú skupinu

Každá z vašich reklamných skupín má rôzne charakteristiky. Už iba z tej vety vyplýva, že pokiaľ budete rozšírené reklamy testovať iba v jednej skupine, nezistíte, ako sa budú správať v tých ďalších. Preto vytvorte jednu až dve testovacie verzie v každej skupine a pozorujte, ako sa správajú.

Tento postup zároveň dopĺňa prvý z nášho zoznamu – nechajte stále bežať svoje klasické textové reklamy.

Ak vám ešte náhodou napadá otázka, či vôbec testovať, keď môžete na rozšírené reklamy rovno prejsť – áno, testujte, pozorujte, optimalizujte.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account Manager v BlueWinston. Riešenie problémov našich klientov a telefonovanie s nimi je moja každodenná šálka čaju. Rada sa učím nové veci a taktiež píšem články o marketingových témach.