Zvyčajné chyby v Obchodníckom Centre Google a ako ich opraviť

V tomto článku sa budeme venovať zvyčajným chybám v Obchodníckom Centre Google. Dozviete sa nejaké tipy a spôsoby, ako ich opraviť.

Čo presnejšie je informačný kanál/feed? V najzákladnejšej forme sú informačné kanály o produktoch súbory typu CSV, TXT alebo XML obsahujúce informácie o produkte. Kanály produktov dodávajú obsah, ktorý je prezentovaný na mnohých druhoch webových stránok elektronického obchodu, ako sú vyhľadávače, webové stránky na porovnávanie cien, pridružené siete a podobne.

Viac informácii o informačných kanáloch/feedoch

Kanály údajov o produktoch sa často dodávajú medzi výrobcami a maloobchodníkmi a používajú sa tiež v rôznych online marketingových kanáloch, ktoré zákazníkom pomáhajú nájsť produkt, ktorý si chcú kúpiť, a zvyšujú návštevnosť na webovej stránke maloobchodníkov. Tieto marketingové kanály zahŕňajú:

  1. Webové stránky na porvnávanie cien – Informačné kanály sú dôležité na správny beh stránok ktoré porovnávajú ceny, atribúty a dostupnosť.
  2. Pridružené stránky s plateným vyhľadávaním – Kampane PPC používajú API, ktoré v rámci informačných kanálov produktov získavajú celý rad atribútov, na určenie kľúčových slov kampane a ponúkania cien.
  3. Pridružené siete
  4. Predajcovia a E-shopy – eBay, Amazon, atď.
  5. Sociálne siete – Môžu prijímať informácie o produktoch od obchodníkov na zoznam produktov (Facebook, Instagram atď.)

Zvyčajné chyby v Obchodníckom Centre Google

Môže sa to stať každému. Jedného dňa sa prihlásite do svojho účtu Merchant Center a všade uvidíte množstvo červených upozornení. Ale prečo? Najprv musíte zistiť, aký je rozdiel medzi chybami, upozorneniami a notifikáciami v službe Obchodnícke Centrum Google.

Chyby (Errors) – To znamená iba jednu vec. Niečo je zlé. Zvyčajne označujú pozastavenie účtu alebo zamietnutie vašich produktov. Produkty sa vo vyhľadávaní v službe Nákupy Google nezobrazia z dôvodu niektorých chýb.

Upozornenia (Warnings) – Nejde o také veľké problémy, ako je pozastavenie účtu alebo zamietnutie produktov. Mohlo by sa to však stať v budúcnosti. Upozornenia môžu značne poškodiť výkon vašich reklám.

Notifikácie (Notifications) – Sú to návrhy na optimalizáciu informácií o vašom produkte. Neovplyvnia zobrazovanie vašich produktov, ale Google vás informuje, že niektoré údaje sa môžu vylepšiť.

Zhrnieme 7 základných chýb, ktoré sa môžu vyskytnúť vo vašom účte.

1. Odmietnutie z dôvodu pravidiel spoločnosti Google

Google má obmedzené pravidlá pre produkty. To vám môže ľahko spôsobiť problémy s reklamami. Google napríklad automaticky odmieta propagáciu produktov, ktoré sú nebezpečné, obmedzené vládou štátu,  majú ochrannú známku atď. Google môže napríklad považovať za nebezpečné všetky produkty, ako napríklad strelivo, zbrane, výbušniny a mnoho ďalších.

Ako to vyriešiť?

Pokúste sa vyhnúť pridaniu produktov, ktoré porušujú pravidlá spoločnosti Google. Nezabúdajte tiež na to, kde inzerujete tieto produkty. Každý inzerovaný produkt musí byť legálny. Pokiaľ neposkytnete správny popis produktu a obrázky produktov, aj to môže Google brať ako porušenie pravidiel.

Google merchant errors

2. Nesprávna cena a dostupnosť

Toto je bežná chyba, ktorú predajcovia robia. Ceny, ktoré zadáte do svojho informačného kanála, sa musia zhodovať s rovnakou cenou na vašom webe alebo na vstupnej stránke. Google overuje všade, aby si mohol byť istý, že sa táto cena zhoduje. Ak sa zistia odchýlky, tieto výrobky nebudú schválené. Táto chyba sa môže vyskytnúť, keď váš informačný kanál nie je nový alebo správne aktualizovaný.

Ako to vyriešiť?

Pre zľavnené produkty môžete vytvoriť samostatný hárok (Google sheet). Ak dôjde k predaju alebo propagácii počas špeciálnych udalostí (vianoce, veľká noc), mali by ste zmeniť predajnú cenu (sale price) a nie skutočnú cenu (actual price) produktu.

3. Nesprávne názvy kategórií alebo žiadne kategórie

Obchodnícke Centrum Google ponúka konečný počet kategórií produktov dostupných pre vaše produkty. Ak odosielate informačný kanál (feed) bez kategórie alebo nesprávneho názvu kategórie, vyskytne sa chyba. Kategórie produktov sa musia vždy zhodovať s kategóriami, ktoré poskytuje Google.

Google product category definitons

Ako to vyriešiť?

Na vyriešenie tohto problému je potreba použiť Google kategórie pri vypĺňaní „google_product_category„. Stále budete môcť použiť kategórie v „product_type„. Skontrolujte si či má každý váš produkt pridelenú kategóriu, ak nie, produkt odstráňte alebo priraďte k nemu jednu z vašich kategórii.

4. Neplatná preprava alebo daň

V službe Obchodnícke Centrum Google mnoho ľudí zabúda nastaviť svoje daňové a dodacie informácie. Predstavte si, že si objednáte niečo bez adresy, samozrejme že to nemôže fungovať.

Ako to vyriešiť?

Ak chcete nastaviť daň, musíte prejsť na daňové informácie vo svojom účte Merchant Center, potom prejsť na pravidlo nákupu a nastaviť doručenie z vašich nastavení. Ak s tým potrebujete pomoc, môžete si prečítať príručku Centra pomoci Google.

5. Čo je to GTIN a jeho chyby (neplatné alebo chýbajúce hodnoty)

Globálne číslo (GTIN) je identifikátorom obchodných položiek. Takéto identifikátory sa používajú na vyhľadanie informácií o produkte v databáze (často zadaním čísla pomocou snímača čiarových kódov namiereného na skutočný produkt).

V súčasnosti Google vyžaduje kód GTIN pre všetky nové produkty, ktorým bol pridelený kód GTIN od výrobcu. Google ho používa na porozumenie a klasifikáciu produktov. Vaše reklamy sa vďaka tomu zobrazujú pre relevantnejšie vyhľadávania a spôsobujú vyššiu mieru konverzie.

Pokiaľ sa vám zobrazujú chyby v súvislosti s GTIN môže to byť buď z toho dôvodu, že tam chýbajú niektoré hodnoty alebo sú neplatné a je ich treba aktualizovať.

Ako to vyriešiť?

Nezabudnite uviesť presný GTIN pre všetky produkty, ktoré ich potrebujú. Ak neviete, či vaše produkty potrebujú alebo nemajú GTIN, pozrite si príručku Google.

6. Nesprávne obrázky, názvy produktov a popisy

Ako si môžete všimnúť, spoločnosť Google berie údaje veľmi vážne. Názov produktu, popis a obrázky sú veľmi dôležité. Tieto atribúty sa používajú na porovnanie produktov s výsledkami vyhľadávania používateľov. Algoritmus Google je zameraný hlavne na názov produktu a popis produktu, preto je nesmierne dôležité, aby ste to ako predajca mali nastavené čo najlepšie.

Ako to vyriešiť?

Ako prvé si pozrite oficiálnu Google príručku. Uistite sa, že vaše tituly a popisy sú v súlade s pravidlami. Najčastejšie chyby sú -> Príliš dlhý názov produktu, príliš dlhý / krátky popis, neplatná adresa URL obrázka, špeciálne znaky na obrázku, v názve alebo kdekoľvek v texte, opakovanie slov v popise produktu atď. Skontrolujte všetky tieto chyby, či vo vašom informačno kanále (feede) netreba zmeny.

7. Zacielenie na viac krajín s jednou doménou

Nezabudnite, že ak budete používať rovnaké údaje vo viacerých krajinách, určite sa vyskytnú chyby. Každý informačný kanál produktu musí byť jedinečný pre danú krajinu, v ktorej predávate. Napríklad ceny v miestnej mene, názvy a popisy v miestnom jazyku atď.

Ako to vyriešiť?

Nepoužívajte rovnaký informačný kanál produktu pre viacero krajín bez toho, aby ste ho upravovali. V jednoduchosti treba vždy použiť jednu webovú stránku pre jednu krajinu. Pokiaľ chcete predávať vo viacero krajinách, mali by ste si založiť nové, dodatočné webové stránky.

Prečo používať práve BlueWinston?

Vytvárajte plne automatizované kampane v Nákupoch alebo produktovo-textové reklamy v Google Ads pre stovky, tisíce, či desaťtisíce produktov iba pár klikmi.

Typy produktovo-textových kampaní, ktoré môžete vytvoriť s BlueWinston:

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.