Zvýšte svoje šance na úspech vďaka nadpriemernej vstupnej stránke

Vstupná stránka je jedným z dôležitých faktorov pri vyhodnocovaní kvality vašej Google Ads reklamy.  Nezávisí od nej len miera konverzie, ale aj Skóre kvality vašej reklamy a jej následná pozícia pri aukcii. Pre vás ako inzerenta je potrebné zabezpečiť, aby bola vstupná stránka prehľadná a relevantná ku vyhľadávanému kľúčovému slovu.

Prostredníctvom Dojmu zo vstupnej stránky (Landing page experience) Google meria, nakoľko dokáže táto stránka poskytnúť používateľom to, čo hľadajú, respektíve to, čo ste im sľúbili v reklame. Tento Dojem je vyhodnocovaný strojovým učením, ale tiež aj človekom.

Vaša vstupná stránka môže byť následne ohodnotená jedným z troch stupňov – nadpriemerná, priemerná, podpriemerná. Pokiaľ je vyhodnotená ako priemerná alebo nadpriemerná, čo zistíte vo vašom účte na karte Kľúčové slová, nemusíte jej venovať viac pozornosti. Čo ale robiť v opačnom prípade?

Vstupná stránka bola vyhodnotená ako podpriemerná. Ako sa to dá napraviť?

To, že bola vaša vstupná stránka vyhodnotená ako podpriemerná ešte neznamená tragédiu. Samozrejme, pokiaľ pred tým nezatvoríte oči. Je to signál, že táto stránka si vyžaduje nejakú zmenu. Pripravili sme pre vás zoznam problémov, ktoré v tomto prípade bývajú najčastejšie, a tiež riešenia, ako sa s nimi vysporiadať.

  1. Obsah nie je relevantný

Stránka, na ktorú sa používateľ dostane po kliknutí na reklamu, musí zodpovedať produktu, respektíve kľúčovému slovu, ktoré inzerujete. Pri inzercii konkrétneho produktu by sa teda používateľ nemal vyskytnúť na všeobecnej stránke, alebo úvodnej stránke vášho e-shopu. Poskytnite podrobné informácie o produkte.

Na druhú stranu, ak inzerujete skupinu produktov, používateľ sa pravdepodobne nechce po rozkliknutí reklamy objaviť na stránke venovanej jednému konkrétnemu produktu.

Dbajte preto na to, aby vstupná stránka naozaj zodpovedala produktu alebo službe, ktorú vo vašej reklame inzerujete.

  1. Doba načítania stránky je príliš dlhá

Poznáte ten pocit, keď musíte čakať celú večnosť na načítanie stránky? Nikto toto čakanie neobľubuje. Najmä používatelia, ktorí chcú navštíviť vašu stránku cez mobil. Väčšina ich stránku opustí pokiaľ jej načítanie trvá dlhšie ako 3 sekundy. Snažte sa preto o to, aby mu nemuseli byť vystavení návštevníci vašej stránky.

Google odporúča zmeniť vstupnú stránku na Accelerated Mobile Page (AMP).

  1. Ponúkate málo informácií o svojej firme

Ak je vaša stránka netransparentná ohľadom vašej firmy, môže to byť dôvodom pre nižšie ohodnotenie vstupnej stránky. Uverejňujte informácie o vašom e-shope, poskytnite používateľom kontaktné údaje, kam sa v prípade otázok a nejasností môžu obrátiť.

V prípade, že na stránke požadujete osobné údaje alebo vyplnenie formulára, informujte používateľov prečo tieto informácie potrebujete a ako s nimi budete zaobchádzať.

  1. Stránka je príliš komplikovaná

Usporiadajte obsah na vašej vstupnej stránke tak, aby bol pre používateľa čo najviac prehľadný a intuitívny. Malo by byť jednoznačné, na ktorom odkaze môže vykonať nákup, prípadne kde môže vyhľadať ďalšie produkty. Skrátka, aby zážitok používateľa nebol narušený zbytočným a neprehľadným obsahom.

Je pri tom potrebné uvedomiť si, že stránka vyzerá odlišne na odlišných zariadeniach. Odporúčame staviť na responzívny dizajn, ktorý sa rôznym zariadeniam automaticky prispôsobí.

  1. Váš web je príliš pomalý

Optimalizujte rýchlosť vášho webu pre mobilné aj desktopové zariadenia. Rýchlosť webu pre mobilné zariadenia môžete otestovať napríklad funkciou Test my site a na základe toho zistiť, či nepotrebuje ďalšiu optimalizáciu.

Nevyhýbajte sa tomuto hodnoteniu

Vyhodnocovanie Dojmu vstupnej stránky môžete aj blokovať. To však bude mať nepriaznivý vplyv na vaše reklamy – napríklad, že sa nebudú vôbec zobrazovať.

Dôležité je tiež rozlíšiť medzi Dojmom zo vstupnej stránky a porušovaním pravidiel Google Ads. Pokiaľ váš web porušuje niektoré z pravidiel Google Ads, vaša vstupná stránka vôbec nebude zaradená do hodnotenia. Čiže ako keby ste vyhodnocovanie blokovali…

Po optimalizácii konkrétnej vstupnej stránky nemusíte zaznamenať zmeny ihneď. Googlu môže opäť trvať nejaký čas, kým vašu stránku opätovne vyhodnotí a dopraje vám lepšie poradie pri aukcii. Výsledky sa môžu objaviť v priebehu niekoľkých dní až týždňov.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.