V pondelok 11.07.2022 sa vám okolo obeda objaví v BlueWinstone tlačidlo na zmenu starých ETA reklamných šablón na RSA šablóny. Tlačidlo sa vám ukáže tu:
O tom čo znamenajú okienka, ktoré sa Vám zobrazia po kliknutí na tlačidlo “Migrate ETA ads to RSA” si môžete prečítať v návode kde sme zhrnuli proces a možné chyby pri migrácii.
ETA reklamné šablóny obsahujú 3 nadpisy a 2 popisy pri ktorých si viete následne pridať rozšírenia (Callouts a Sitelinks). Tento typ šablón už nie je od 01.07.2022 aktualizovaný a preto je potrebné, aby sa všetky ETA šablóny zmenili na RSA.
Samozrejme, zmeniť všetko 1 k 1 je v tomto prípade nemožné a museli sme uplatniť niekoľko zmien:
1. V ETA šablóne ste mohli používať BlueWinston funkciu Prolonged product name, ktorá Vám predĺžila nadpis 1 do nadpisu 2. Takáto reklamná šablóna vyzerala nasledovne:
Toto ale nie je možné nastaviť v RSA šablóne a preto sme museli nahradiť predĺžené produktové názvy resp. nadpis 2 s {keyword:default}.
Tento Ad customizer je najjednoduchšie vysvetliť ako Vyhľadávací výraz, ktorý zákazník zadáva priamo v Google search. Vieme s ním nahradiť Product name alebo chýbajúce nadpisy. Pri RSA šablóne si ale Google zvolí či bude zobrazovať Product name alebo {keyword:default}.
Toto si viete po migrácii upraviť priamo v BlueWinston ► Ads creation. V RSA šablóne môžete mať omnoho viac nadpisov a popisov a preto odporúčame doplniť čo najviac textu do reklamných šablón.
2. Vždy vznikne len jeden RSA Ad Pattern bez alternatív – Aby sme obmedzili chybové hlášky pri migrácii prepojíme alternatívne šablóny pri ETA reklame a takto vznikne jedna RSA šablóna kde budú skombinované všetky nadpisy a popisky z Regular template ako aj z Alternative templates.
Okrem toho všetko ostatné sa nebude meniť. Všetky nadpisy a popisky sa prekopírujú do novej RSA reklamnej šablóny. Duplikáty ale budú odstránené, lebo sa inak reklama nespustí – Google nedovoľuje dva rovnaké nadpisy alebo popisky.
Produktové názvy a {keyword:default} budú pripnuté na prvú pozíciu, nech sa zobrazujú ako prvé a ostatné nadpisy si Google bude vyberať podľa seba. Ad customizer {keyword:default} sa použije vždy iba raz v nadpise a raz v popise reklame.
Aj keď sa takto posnažíme čo najviac regulovať chyby, odporúčame si prezrieť reklamné šablóny a upraviť si ich. Ak ste už v predstihu dorobili RSA šablóny podľa starších ETA, tak ETA šablóny môžete aj pauzovať a nechať bežať len RSA reklamne šablóny.