V tomto článku vám ponúkame riešenie, ako spustiť BlueWinston kampane aj cez Sklik a rozšíriť tak inzerciu na druhý najväčší český vyhľadávač.
Nejde to síce priamo z BlueWinstonu, ale kampane do Skliku sa dajú importovať z Google Ads účtu. Import BlueWinston / Google Ads kampaní do Skliku vám zaberie len pár minút. Poďme sa spolu na to pozrieť.
Sklik v Českej republike
Najskôr si povieme krátko o Skliku a inzercii na Sezname. Sklik je reklamná platforma, ktorú prevádzkuje spoločnosť Seznam.cz a je jednou z najväčších online reklamných sietí v Českej republike. Sklik umožňuje inzerentom vytvárať a spravovať reklamné kampane pre ich webové stránky, pričom reklamy sú zobrazované na rôznych miestach v rámci siete Seznam.cz, vrátane vyhľadávania, e-mailových schránok a webových stránok partnerov.
V Skliku môžete využiť rôzne formáty reklám – textové, obrázkové a video reklamy. Pre inzerentov v Skliku platí model PPC, kde platia iba za kliknutia na ich reklamy. Cena za kliknutie závisí od mnohých faktorov, ako sú konkurencia, kvalita kampane a kľúčové slová. V Skliku môžete tiež sledovať výkon vašich kampaní a analyzovať ich úspešnosť pomocou nástrojov pre meranie a správu kampaní.
Podiel vyhľadávača Seznam sa v posledných 5 rokoch drží medzi 10 až 20%, v niektorých segmentoch to môže byť viac, v iných menej. Podľa štatistík na Statcounter, bol v marci 2023 podiel Seznamu okolo 12%.
Zdroj: Statcounter
V marci 2023 malo V Českej republike Google vyhľadávanie podiel okolo 82%. Tretí najviac používaný vyhľadávač Bing má podľa Statcounter podiel okolo 5%, podľa dát od Microsoftu má podiel okolo 10%. Očakávame postupný nárast Bingu v priebehu najbližších rokov. To je aj jeden z dôvodov, prečo sa zameriavame na funkcie pre inzerciu na Bingu a doteraz sme neriešili importy do Skliku. Ide totiž o lokálny výkonnostný kanál, ktorý je len v Českej republike.
Vytvorenie kampaní v BlueWinstone
Produktové kampane do Skliku viete vytvoriť tak, že si najskôr vytvoríte produktové kampane pre Google Ads. V tomto prípade odporúčame začať s Produktovými textovými reklamami, lebo import obľúbených Performance Max kampaní zatiaľ Sklik nepodporuje. Tu nájdete postup ako vytvoriť Produktové textové kampane z feedu cez BlueWinston. Následne si kampaň nakopírujete do Google Ads účtu.
Príprava kampaní v Google Ads
Predtým, ako začnete s importom kampaní z Google Ads, uistite sa, že sú pripravené na export. Najskôr si preverte v Google Ads, či BlueWinston správne vytvoril cieľové stránky a reklamy pre konkrétne produkty. Odporúčame tiež skontrolovať, či v kampaniach nie sú žiadne nedostatky, napríklad neschválené reklamy a podobne.
Postup importu kampaní do Skliku
Pre import kampaní do Skliku budete potrebovať účet na Skliku. Prihláste sa do účtu, vyberte si položku Nástroje a kliknite na Import kampaní z Google Ads účtu.
V ďalšom kroku vytvoríte API prepojenie s vašim Google Ads účtom.
Následne si vyberáte, z ktorého Google Ads účtu by ste chceli importovať kampane. Odporúčame nastaviť frekvenciu opakovania denne, aby ste mali ceny v reklamách aktualizované aspoň jeden krát za deň.
V ďalšom kroku si vyberáte, ktoré kampane sa majú naimportovať z Google Ads do Skliku. Aktuálne sa dajú importovať tieto typy kampaní:
- Produktové textové kampane
- Produktovo – Skupinové textové kampane
Import aktuálne nevie:
- importovať Rozšírenie o odkazy (Sitelinks) a Rozšírenie o popisy (Callouts)
- nedajú sa importovať Zdieľané rozpočty
- nedajú sa importovať Performance Max kampane
Pri podporovaných typoch kampaní bude import trvať niekoľko minút a po jeho dokončení nájdete kampane v Skliku.
Kontrola a úprava kampaní po importe
Po importe kampaní z Google Ads do Skliku je dôležité preveriť, či boli správne importované všetky nastavenia a parametre. Skontrolujte napríklad nastavenia reklamných skupín, cieľových stránok a kľúčových slov. Pre podrobnejšie možnosti importu a aktuálne možnosti si môžete prečítať tento článok v nápovede Skliku.
Záver
Import kampaní z Google Ads do Skliku je jednoduchý proces, ktorý vám ušetrí množstvo času a zjednoduší správu vašich reklamných kampaní. Výsledkom importu kampaní do Skliku bude efektívna inzercia produktov cez Sklik a vyššia výkonnosť vašich kampaní.
Dá sa predpokladať, že výkon kampaní bude porovnateľný ako pri inzercii cez Google Ads, teda v zmysle ROAS alebo PNO. Na našom blogu si môžete pozrieť aké výsledky ROAS sa dajú dosiahnuť cez BlueWinston v rôznych segmentoch. Kedže Seznam má výrazne nižšiu návštevnosť ako Google, dá sa predpokladať nižší objem trafficu.