Aký ROAS môžete očakávať v rôznych segmentoch?

Cez BlueWinston si môžete vytvoriť produktové kampane do Google vyhľadávania. Takéto kampane sú vhodné hlavne pre eshopy, lebo pomáhajú veľmi efektívne inzerovať stovky až tisícky produktov. V BlueWinstone si tiež môžete nastaviť ako sa majú tvoriť kľúčové slová a reklamy pre každý produkt v kampani.

Pomerne často sa stretávame s otázkami, ktoré súvisia s výkonom produktových kampaní. Agentúry aj PPC špecialistov zaujíma, aký výkon by sa dal očakávať z kampaní vytvorených cez BlueWinston. Ide hlavne o metriky ROAS, PNO, CPA a podobne.

Aké faktory majú vplyv na ROAS?

Tu si treba povedať, že do výkonu kampane vstupuje viacero faktorov. Môžeme to vidieť napríklad na jednom produkte (napr. Apple iphone 13 512GB Blue), teda keby sme spravili takú istú kampaň (rovnaké kľúčové slová a reklamy) pre dva rôzne eshopy (jeden známy a druhý neznámy eshop). Rozdiely by boli pomerne veľké, v známom eshope by mohol byť ROAS okolo 1000 – 2000%, pri neznámom eshope medzi 400 až 800% ROAS. Rovnaké faktory majú vplyv aj na iné výkonnostné metriky, napr. PNO a CPA.

Najčastejšie faktory, ktoré majú vplyv na výkonnosť kampaní:

  • Poznateľnosť eshopu, teda sila brandu – ide o to, ako ľudia vnímajú daný eshop, či ho poznajú a či mu dôverujú. Čím je eshop známejší, tým je aj vyšší výkon produktových kampaní. Pre posilnenie povedomia o značke používajú eshopy a agentúry rôzne brandingové kampane.
  • Kvalita zákazníckeho servisu – rýchlosť a cena dopravy, možnosti vyzdvihnutia a vrátenia tovaru, výdajné miesta, zákaznícka podpora v lokálnom jazyku a podobne. Menšie eshopy v tomto vedia často konkurovať aj väčším eshopom, zákazníci očakávajú v dnešnej dobe doručenie do 1-2 dní. Samozrejme všetky popisy produktov na eshope by mali byť v lokálnom jazyku.

  • Cena produktu – v prípade menej známych eshopov by cena produktu mala byť nižšia ako pri známych a veľkých eshopoch. V prípade, že je cena produktu rovnaká / s malým rozdielom / vyššia ako v známejšom eshope, tak menej známy eshop môže mať problém predať daný produkt. Pri menších eshopoch však môžu byť pri tých istých produktoch nižšie marže.

  • Recenzie pri danom produkte – ide o recenzie, ktoré napísali predchádzajúci kupujúci pri danom produkte. Ide o užitočnú informáciu pre budúcich kupujúcich, ktorým to pomáha pri rozhodovaní.

  • Správa kampaní – aby kampane išli čo najlepšie, odporúča sa, aby ich spravoval skúsený PPC špecialista, napr. v ecommerce agentúre alebo PPC freelancer. Správa kampaní môže mať výrazný vplyv na výkon kampaní a teda aj na lepší ROAS.

  • Sezóna pre dané produkty – všeobecne sa za sezónu pre všetky produkty považuje obdobie jeseň v danom roku, ale niektoré produkty môžu mať sezónu na jar (napr. záhradné kosačky, motorové píly), v lete (napr. bazény, klimatizácie) alebo v zime (napr. lyže, snowboardy). V priebehu sezóny je zvyčajne vyššia konkurencia v Google vyhľadávaní, ale zároveň aj vyšší záujem ľudí nakupovať.

Aký ROAS môžete očakávať v rôznych segmentoch?

Ako sme si vyššie spomenuli, na výkonnosť produktových kampaní má vplyv viacero faktorov, ktoré môžu zhoršiť, ale aj zlepšiť výkonnostné metriky v kampaniach.

Pozreli sme sa na viaceré eshopy v niekoľkých segmentoch a prinášame vám orientačné hodnoty, ako sa pohybuje ROAS. Pokiaľ vo vašich kampaniach máte nižšiu výkonnosť kampaní (a teda nižší ROAS), niekde bude problém a bude treba zoptimalizovať kampane, vyladiť eshop alebo zlepšiť správu kampaní.

Segment ROAS PNO
Knižky 700 – 1500% 6 – 14%
Pneumatiky (pre osobné vozidlá) 800 – 1600% 6 – 16%
Elektronika (TV, práčky, chladničky…) 700 – 2000% 5 – 14%
Fashion (oblečenie, hodinky…) 300 – 700% 14 – 33%
Nábytok 400 – 1200% 8 – 25%
Dekorácie do domácnosti 500 – 1000% 10 – 20%
Lieky a výživové doplnky 400 – 1400% 7 – 25%
Autosúčiastky 700 – 1200% 8 – 14%
Alkohol (whisky, gin, koňak, víno…) 650 – 1600% 6 – 15%

Čísla sú orientačné a môžu sa líšiť pri každom eshope. Pokiaľ však máte ROAS nižší ako je uvedený v tabuľke, pravdepodobne sú vaše kampane stratové. Môžete nám napísať a pomohli by sme vám s ich vyladením. Zároveň platí aj to, že výsledky do veľkej miery závisia od eshopu (poznateľnosť eshopu, prehľadnosť, nákupný proces) a od produktov (výber produktov, ceny, recenzie) a podobne. Ak by ste chceli zistiť, ako vypočítať ROAs svojpomocne, kliknite SEM.

Ak máte lepšie čísla z produktových kampaní, tak vám gratulujeme 🙂 Ide vám to veľmi dobre!

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.