ROAS cielenie môže byť pre PPC kampane v Google Ads veľmi dôležité. Ide o metriku, ktorá vám povie, či ste ziskový alebo nie.
Cieľom tejto bidingovej stratégie je maximalizovať príjem z reklám, ale zároveň si aj zachovať pôvodný pomer náklad-benefit. V produktových reklamách má každá konverzia inú hodnotu, takže stanovenie jednotného CPA nie je možné. Kvôli rovnakému pomeru náklad-benefit pre všetky produkty v kampani sa odporúča dať do jednej kampane iba produkty s rovnakou maržou. Ako vypočítať ROAS?
ROAS vzorec je: Príjem (úplný zisk z propagácie) / Cena (všetky výdavky na reklamu) = ROAS
ROAS môže byť prepočítané aj na percentá: ROAS x 100 = ROAS%
******
Ak by ste chceli vedieť ROAS vypočítané z hrubej marže, vzorec pre minimálne odporúčané ROAS je: 100 / marža = ROAS
Ak máte maržu 20%, takto vypočítate ROAS: 100 / 20 = 5
V tomto prípade je ROAS 500%
Ako vidíme, v prípade marže 20% je ROAS 5. Takže každé investované 1€ musí vygenerovať 5-násobný obrat. Ak prinesie viac, jedná sa o zisk, ak menej, o startu.
Význam cieľovej ROAS stratégie vyžaduje odmeranie konverzií v Google Ads a dosiahnutie aspoň 15 konverzií za posledných 30 dní. Stratégia sa lepšie používa pri vyššom počte konverzií – najmenej 100 konverzií za posledných 30 dní. Podmienka je nemeniť nastavenie kampane a aby mala konzistentný výkon za posledných 30 dní.
ROAS kalkulačka
Príjmy (celkové príjmy z reklamy) €
Náklady (celkové výdavky na reklamu)
€
ROAS:
ROAS vypočítané v percentách: %
Teraz už môžete použiť cielené ROAS aj v Blue Winston. V časti Nastavenie kampane môžete začať so Smart bidingom s cieľovým ROAS. Ak nemáte dostatok konverzií, nejaký čas počkajte, pokiaľ kampaň nezvýši svoj výkon. Ak AI Inteligentnu ponuku v Google Ads nemôžete použiť, spoľahnúť sa môžete na cieľové CPA v Blue Winstone. Jeho hodnota bude automaticky vypočítaná z hodnoty každého produktu.
Vzorec na minimálne odporúčané ROAS je: 100 / marža = ROAS
Kliknite sem ak chcete zistit, aký ROAS môžete očakávať v rôznych segmentoch