Ako ľudia používajú Google vyhľadávanie?

Zamýšľali ste sa nad tým, ako ľudia používajú Google vyhľadávanie? SEO špecialista Brian Dean zanalyzoval 1801 používateľov Google a tým nám prezradil odpoveď na túto otázku. K akým odhaleniam viedol tento výskum?

  • Používatelia Google používajú návrhy automatického dopĺňania 23% času

Keď ľudia hľadali niečo informačné či miestne, ukázalo sa, že vtedy využívajú návrhy automatického dopĺňania častejšie, ako tí čo vyhľadávajú komerčné dotazy. Zda sa, že automatické dopĺňanie má značný vplyv na správanie pri vyhľadávaní.Obzvlášť pri transakčných a komerčných otázkach.

automaticke_doplnanie
  • 50% ľudí klikne na ich výsledok do 9 sekúnd

Ľudia trávia značné množstvo času porovnávaním výsledkov pred ich prvým kliknutím. 25% používateľov klikajú behom 5 sekúnd. Priemernému používateľovi Google trvá 14,6 sekúnd kým na niečo klikne.

  • Iba 9% ľudí, ktorí vyhľadávajú na Google sa dostanú na koniec prvej stránky s výsledkami vyhľadávania

Komerčné výsledky zvyknú priniesť Google Shopping výsledky, ktoré sa takmer vždy zobrazia navrchu. Na druhej strane, transakčné a informačné pojmy sú typicky prezentované tradičnejšie v “10 modrých odkazov” štýle, čo môže viesť k scrollovaniu a klikaniu ďalej nižšie na stránke.

Najviac ľudí však nájde svoju odpoveď na vrchu stránky a ak nie, tak uprednostnia poupravenie vyhľadávanej otázky.

  • 15% používateľov upravuje ich začiatočný vyhľadávaný pojem

To znamená, že buď Google ponúka vysoko relevantné výsledky alebo sú používatelia majstri v zvolení si tých správnych kľúčových slov hneď na prvý pokus. 85% nájde to čo hľadá vďaka ich pôvodnému vyhľadávanému výrazu.

  • Len 17% používateľov sa vrátia späť na výsledky vyhľadávania po tom, čo kliknú na nejaký výsledok

A iba 5% sa vráti naspäť viac ako raz na rovnakú otázku.

  • Väčšina (59%) používateľov Google navštívia len jednu stránku počas ich vyhľadávania

Len 6% musí navštíviť 4 alebo viac stránok na to, aby dostali odpoveď na ich otázku čo potvrdzuje to, že je Google veľmi dobrý v odpovedaní na dotazy svojich používateľov.

  • 65% hľadajúcich ľudí klikne na tradičných 10 modrých odkazov vo výsledkoch vyhľadávania počas ich “pátrania”

Je pozoruhodné, že drvivá väčšina hľadajúcich nakoniec klikne na organické výsledky aspoň raz počas svojej relácie. A slušné číslo (10%) klikne na viac organických zoznamov.

  • Aj keď to závisí od dotazu, 19% ľudí klikne na Google Ad počas ich hľadania

A iba 4% kliknú na viac reklám počas tej istej relácie vyhľadávania. Bolo zistené, že toto správanie záviselo od typu vyhľadávania. Komerčné a transakčné vyhľadávania viedli k podstatne väčšiemu počtu kliknutí na Google Ads v porovnaní s informačnými dopytmi.

textová_reklama vo vyhľadávaní
  • čo sa týka miestnych vyhľadávaní, 42% klikne na výsledky vo vnútri balíka Google Maps

Balík Google Maps je sada troch výsledkov získaných z Máp Google, ktoré sú zmiešané s „normálnymi“ organickými výsledkami.

  • 19% používateľov, ktorí hľadajú nejaký produkt kliknú na Google Shopping

Google Shopping výsledky sa zobrazujú na vrchu stránky pri hľadaní špecifických produktov a teda nie je prekvapivé, že 19% klikne práve na tieto výsledky.

google Shopping
  • V priemere iba 3% hľadajúcich ľudí sa zaujíma o “Podobné dopyty” tabuľku

Toto správanie sa líši podľa otázky. 43,21% všetkých výsledkov vyhľadávania Google má túto tabuľku, čo ju činí jednou z popredných funkcií Google.

V priemere iba 3% hľadajúcich ľudí sa zaujíma o “Podobné dopyty” tabuľku.
  • Iba 0,44% ľudí sa dostanú na druhú stranu vo výsledkoch vyhľadávania

Je to v súlade s organickým prieskumom miery prekliku, ktorý bol uskutočnený minulý rok pomocou údajov z Google Search Console.V tejto štúdii bolo zistené, že 0,78% používateľov navštívilo druhú stránku s výsledkami.

  • zvyčajne trvá dokončenie hľadania 76 sekúnd

Polovica všetkých vyhľadávaní je dokončená behom 53 sekúnd. Taktiež sa zistilo, že 25% bolo extrémne rýchlych (menej ako 31 sekúnd). Dĺžka času vyhľadávania závisí aj od vyhľadávanej otázky.

Google vyhľadávanie sa stále mení- viac inzerátov, funkcií, či dokonca nových možností vyhľadávania akými je napríklad Google Discover.

Z tohto dôvodu bol uskutočnený tento výskum, ktorého cieľom bolo priblížiť ako používateľ využíva moderné výsledky vyhľadávania.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account Manager and Content Creator v spoločnosti BlueWinston. Zaujímam sa o online marketing, dizajn, SEO a webové stránky.