Ako nastaviť nový Google Ads účet: Ultimátny návod
Čo je to Google Ads?
Ak neviete, čo je Google Ads, venujte pozornosť tejto časti článku. Až potom pochopíte, prečo potrebujete účet Google Ads.
Google Ads je tu, aby pomohol vášmu podnikaniu. Ako sa píše v názve, ide o reklamný program od spoločnosti Google, ktorý môžete použiť na propagáciu toho, čo robíte, čo tvoríte a / alebo čo predávate. Propagovať môžete takmer všetko, pokiaľ to vyhovuje pravidlám spoločnosti Google.
Vychádza z modelu platby za kliknutie (alebo platby za zobrazenie v prípade, že inzerujete videá), známeho tiež ako PPC. Vy ako inzerent zaplatíte iba za priame kliknutia na reklamu, nie za zobrazovanie reklám tak, ako tomu bolo v minulosti.
Môžete si vybrať, koľko za ne miniete každý deň alebo týždeň. Na rôzne kampane môžete minúť len niekoľko desiatok eur mesačne alebo tisíce eur mesačne. Je to úplne na vás, hoci spoločnosť Google môže uprednostňovať tých, ktorí na svoje kampane minú trochu viac. Spoločnosť Google považuje 5 EUR za deň dosť. Závisí to však od toho, čo predávate.
Keď sa rozhodnete, koľko peňazí do kampane vložíte, môžete svoje reklamy zobrazovať rôznym ľuďom na rôznych miestach. Týmito miestami sú:
Vyhľadávanie Google – priamo vo vyhľadávacom nástroji Google a na stránke s výsledkami v hornej a dolnej časti
Google Display – skupina webových stránok, na ktorých sa zobrazujú reklamy vytvorené v službe Google Ads
Gmail – reklamy zobrazené v rozhraní služby Gmail
YouTube – reklamy vo forme videa priamo v službe streamovania YouTube alebo vo forme obrázkov a / alebo textu
Vďaka zacieleniu môžete ovplyvniť, komu sa vaše reklamy zobrazia. Môžete si vybrať polohu, adresu, pohlavie, záujmy a čas, v ktorom sa vaša reklama zobrazí. To vám môže pomôcť pri zvyšovaní relevantnejšej návštevnosti vašich webových stránok.
Nastavenie účtov Google
1. Ako vytvoriť Google Ads (Reklamy Google) účet
Google Ads je systém na online inzerciu produktov a služieb na Googli. Skôr ako začnete, musíte mať účet Gmail. Ak ho ešte nemáte, stačí sa zaregistrovať na tomto odkaze.
1.Na stránke Google Ads, kliknite na “Start now” tlačidlo.
2.Teraz si môžete vybrať jednu z možností na základe vašich cieľov. Závisí to od typu vašej firmy. Ak ste majiteľom e-shopu, odporúčame vám zvoliť si “Get more website sales or sign-ups”. Ak ste v oblasti marketingu doma a už ste si vytvorili viac účtov Google Ads, môžete kliknúť na “Switch to Expert Mode”.
3.V ďalšom kroku vám Google položí otázky týkajúce sa vášho obchodu. Vyberte možnosť, ktorá vám najlepšie vyhovuje Kliknite na “Next” tlačidlo.
4.V ďalšom kroku musíte zvoliť názov svojej firmy. Berte tento krok vážne, pretože to vám môže pomôcť zobraziť vaše reklamy, keď vás niekto vyhľadá podľa názvu vašej firmy. Kliknite na “Next” tlačidlo
5.Teraz je čas vložiť vaše webové stránky. Ak žiadne nemáte, musíte si ich vytvoriť. V dnešnej dobe nemôžete bez webu robiť takmer nič. Kliknite na “Next” tlačidlo.
6.Po poslednom kroku prehľadá Google váš web a vytvorí ukážku, kam vaše reklamy povedú ľudí. Kliknite na “Next” tlačidlo.
7.Google sa teraz opýta na vašu službu Google Analytics. Tento krok môžete preskočiť, pretože sa mu pozrieme ďalej v tomto článku. Kliknite na “Skip for now” tlačidlo.
8.Google sa teraz opýta na službu Google Analytics. Tento krok môžete preskočiť, pretože sa na to pozrieme ďalej v tomto článku. Kliknite na “Next” tlačidlo.
9.V tomto kroku môžete vytvoriť svoju prvú reklamu. Je len na vás, ako ju nastavíte. Kliknite na “Next” tlačidlo.
10.Teraz môžete pridať kľúčové slová, ktoré vyhovujú vášmu podnikaniu. Nebojte sa ich vyskúšať viacero. Zatiaľ si ale môžete vybrať iba pár. Kliknite na “Next” tlačidlo.
11.Vaše reklamy musia byť zacielené na niektoré oblasti. V tomto kroku môžete zvoliť, na ktorú oblasť chcete zacieliť. Zvoľte si oblasť a kliknite na “Next” tlačidlo.
12.V tomto kroku môžete zvoliť svoj rozpočet. Musíte si premyslieť, koľko môžete investovať. K dispozícii je tiež možnosť, kde môžete vytvoriť svoj vlastný rozpočet. V poslednej časti musíte zvoliť trvanie. Ak ste nastavenia vyplnili, kliknite na “Next” tlačidlo.
13.Teraz môžete skontrolovať svoju kampaň a ak zistíte, že niečo nie je v poriadku, môžete ju upraviť. Kliknite na “Next” tlačidlo.
14.Posledným krokom je dokončenie fakturačných údajov a potvrdenie platby.
Ak chcete začať používať BlueWinston, odporúčame vám vrátiť sa k prvému kroku a kliknúť na možnosť “Switch to Expert Mode“. Svoj účet si môžete nastaviť neskôr.
Po dokončení vytvárania nového účtu Google Ads je čas na Google Analytics.
2. Ako nastaviť spôsob platby v Google Ads účte
Spôsoby platby dostupné pre váš účet budú závisieť od vašej krajiny a meny. Bez správnych možností fakturácie nemôžete využívať všetky výhody, ktoré ponúkajú reklamy Google. V tejto príručke vám ukážeme, ako ich nastaviť.
2. Kliknite na ikonku nastavenia, potom na „Nastavenie fakturácie„.
3. Teraz potrebujete nastaviť platby. Vyberte vašu krajinu a menu.
4. V ďalších krokoch, potrebujete vyplniť všetky potrebné údaje ako spôsob platby, automatizovaná alebo manuálna platba atď.
3. Ako vytvoriť Google Analytics účet a kde nájsť Tracking ID (Kód sledovania, sledovacie ID)
1. Môžete sa zaregistrovať/prihlásiť do Google Analytics pomocou vášho Google (Gmail) účtu alebo sa zaregistrovať s novým e-mailom. Odporúča sa však, aby ste použili rovnaký e-mail ako pre Reklamy Google.2. Akonáhle si vytvoríte účet, ako prvé potrebujete nastaviť vlastníctvo. To znamená, pridanie webovej adresy, kde ponúkate vaše služby a produkty. Toto všetko nastavíte v sekcii „Správca“.3. Pre ďalšie nastavenia, kliknite na „Nastavenia vlastníctva„.4. Akonáhle sa nachádzate v nastaveniach, vyplňte všetky potrebné informácie ako „Meno vlastníctva“ a „url„. Na základe vášho vlastníctva, získate svoje sledovacieID ktoré je špecifické pre každú stránku. Tento kód je potrebný pridať na váš web obchodu na zber informácií, z ktorých sa budú vytvárať správy napríklad o návštevnosti. Môžete si prezrieť detailnejšie inštrukcie na oficiálnej Google Analytics stránke.5. Ďalším základným krokom skôr, ako začnete používať službu, je nastavenie zobrazení prehľadov. Zobrazenia vám umožňujú presne vytvárať potrebné prehľady. Mnoho z nich môžete nastaviť tak, ako chcete a prispôsobiť ich tak, aby zobrazovali konkrétne údaje relevantné pre vás. Jedným z takýchto nastavení je napríklad filtrovanie vašej osobnej IP adresy, aby sa zabránilo započítaniu. Predpokladáme, že nechcete, aby bola vaša aktivita zahrnutá do celkovej správy.
Ako aj Nákupy Google, môžete zdieľať svoj účet s ostatnými bez toho aby ste im poskytli svoje heslo. Môžete to nájsť v správe užívateľov v „správcovskej“ sekcii. Viete ich pozvať pomocou e-mailu a keď potvrdia vašu pozvánku, získajú prístup.
Google Analytics exitujú aj ako aplikácia, ktorú si môžete stiahnuť a mať tak svoje prehľady stále poruke. O aktivite môžete byť informovaní aj prostredníctvom e-mailu. Stačí si nastaviť vlastné upozornenia v sekcii „Správca“.
Pre pokročilé nastavenia Google Analytics (najmä zobrazení prehľadov) sme vytvorili krátkeho sprievodcu všetkými funkciami, ktoré v službe môžete využívať:
3. Po tom, čo budete v menu, nájdite a kliknite na „Nastavenia vlastníctva„.
4. V „Nastavení vlastníctva“ po ľavej strane nájdite „Informácie o sledovaní“ a následne kliknite na „Kód sledovania„.
5. Tuto nájdete vašu Globálnu značku webu.
6. Toto je vaša Globálna značka webu (Global Site tag = gtag.js) kód sledovania pre vaše vlastníctvo. Skopírujte a prilepte tento kód ako prvý do <HEAD> hlavičky pre každý web, ktorý chcete sledovať. Ak už na svojej stránke máte globálnu značku webu, jednoducho pridajte konfiguračný riadok z úryvku nižšie do svojej existujúcej globálnej značky stránok.
5. Ako prepojiť Google Ads a Google Analytics účty
Komplexný prehľad o výkonnosti vašich reklám a aktivite návštevníkov na vašej stránke môže znieť ako potrebná, no časovo náročná úloha. Stačí však pár klikov, ktorými prepojíte vytvorené účty v službách Google a tie sa postarajú o štatistiky za vás.
2. Kliknite na „Nástroje a nastavenia„, potom nájdite „Prepojené účty„.
3. Akonáhle ste klikli na „Prepojené účty“ nájdite Google Analytics a kliknite na „Podrobnosti„.
4. V tejto časti, vidíte všetky vaše Analytics obchody a vlastníctva. Jednoducho kliknite na „Prepojiť“ a hotovo, účty máte prepojené.
6. Ako vytvoriť Google Merchant účet
Po založení účtov Google Ads (Reklamy Google) a Google Analytics je potrebné zorganizovať si produkty, ktoré vo vašom e-shope ponúkate. S tým vám pomôže Obchodnícke centrum Google (Google Merchant Centre), v ktorom zhromaždíte informácie o produktoch, ktoré budete následne inzerovať. Pri registrácii použijeme anglické rozhranie a to z dôvodu, že slovenský preklad sa dá nastaviť až po vytvorení účtu.
Nezabudnite na to, že potrebujete SSL certifikát (https://) na vašom e-shope, webových stránkach, aby vám mohol správne fungovať Merchant Účet a Shopping Ads.
1. Kliknite na „Sign in“ na Google Merchant stránke. Ďalšia vec, ktorú musíte urobiť je vyplniť všetky informácie. Krajinu, kde máte váš obchod a názov obchodu.
2. Akceptujte podmienky (Terms and Conditions) a kliknite na „Continue„.
3. Vyberte si program, ktorý vám sedí. Pokiaľ sa neviete rozhodnúť, kliknite na „Skip for now„.
4. V tomto kroku máte prehľad o tom, čo ste vyplnili. Prosím nezabudnite si prečítať či váš obchod dodržiava všetky pravidlá Google Merchant. Po tom, kliknite na „Create account„.
5.Účet máte úspešne vytvorený. Nájdete tu svoje Merchant ID. Treba však doplniť všetky informácie o vašom biznise. Kliknite na nastavenia a potom na „Informácie o firme„. Taktiež máte možnosť nahrať vaše logo a farby, ktoré budú reprezentovať váš biznis.
6. Aby ste mohli nahrávať informácie o vašich produktoch, musíte mať overenú e-shop webovú adresu. Ak chcete vedieť, ako si overiť webovú adresu, prečítajte si totu.
Výhoda používania BlueWinston s Google Merchnt Center
BlueWinston.com vám prináša jedinečnú príležitosť, ako z bežného XML product data feedu, ktorý používate pre účely tvorby reklám alebo pre porovnávače cien tovarov, či Facebook, ľahko pretvoriť pre potreby Google Merchant feedu a automaticky bude tieto produkty a ich informácie aktualizovať každých 6 hodín.
Okrem „uskladňovania“ produktov ponúka Obchodnícke centrum Google aj pomocnú ruku pre zlepšenie výsledkov vašej inzercie. V záložke „Príležitosti“ (Opportunities), ktorá sa nachádza v ľavom menu, nájdete odporúčania ako meniť údaje o vašich produktoch, alebo kampaniach tak, aby boli vaše reklamy efektívnejšie.
7. Ako prepojiť Google Merchant a Google Ads účty
Obchodnícke centrum Google (Google Merchant Center) zhromažďuje informácie produktoch, ktoré ponúkate na vašom e-shope. Tieto údaje môžete následne využívať pri tvorbe inzercie a najmä remarketingových kampaniach. Preto je potrebné tieto dva účty prepojiť.
Pre prepojenie týchto účtov, potrebujete jeden Google (Gmail) účet pre obe služby.
3. Teraz môžete vidieť vaše Google Ads ID (Reklamy Google). Jediné, čo stačí je kliknúť na „Prepojiť“ účty alebo v anglickom rozhraní „Link account„.
4. Vaša žiadosť bola odoslaná. Teraz sa prihláste do svojho účtu Google Ads a jednoducho prijmite túto žiadosť. Urobíte to kliknutím na „Nástroje a nastavenia> Prepojené účty“, potom prejdite nadol a kliknite na účet Google Merchant Center – Podrobnosti.
Inzercia v službe Google Ads
Vytvorenie reklamy nestačí na to, aby ste boli v centre pozornosti. Môžete sa opýtať prečo. Odpoveď je kvalita. Google chce na svojich stránkach iba to najlepšie, tak uprednostňujú inzerentov, ktorí poskytujú najlepšie možné reklamy. Najjednoduchší spôsob, ako skontrolovať kvalitu svojich reklám, je stĺpec Skóre optimalizácie v službe Google Ads.
TIP: Lepšie skóre optimalizácie môžete dosiahnuť lepším písaním textu, relevantnejšími informáciami vo svojich reklamách, jednoduchými vstupnými stránkami alebo rýchlym webovým serverom.
Ďalšou dôležitou vecou, ktorú musíte mať na pamäti, je, že na vyhodnotenie úspešnosti kampane musíte mať stanovené ciele.
Môže to byť:
ROAS
celkový počet konverzií
alebo akákoľvek iná metrika, ktorá je pre vás dôležitá
Stanovením dosiahnuteľných cieľov sa dostanete o krok bližšie k tomu, aby ste sa stali ešte lepším inzerentom.
Ak ste dosiahli svoj cieľ, môžete si určiť iný a ak ste ho nedosiahli, musíte zistiť, čo vám nefunguje – či už je to rozpočet, texty v reklamách alebo váš web.
Rozhodovanie, kto je pre vás tým správnym publikom, môže byť zložitá úloha. Najprv si musíte byť úplne istí, čo predávate, prečo to predávate a komu to predávate.
Zoznam kľúčových slov vám môže veľmi pomôcť. Hľadanie správnych kľúčových slov je pre úžasné kampane nevyhnutné. Plánovač kľúčových slov Google môže byť jedným z mnohých nástrojov, ktoré vám môžu poskytnúť nové kľúčové slová alebo vylepšiť vaše existujúce. Nájdete ho priamo v rozhraní Google Ads a môžete ho použiť podľa svojich potrieb.
Pri vytváraní kampaní musíte nastaviť rozpočet. Príliš nízke nastavenie môže mať za následok veľmi nízku výkonnosť kampane. Nezabudnite to teda dať približne 5 € / deň. Ale pozor! Aj keď si rozpočet nastavíte na jeden deň, môže ho prekročiť trikrát. Takže buďte opatrní, pretože od 5 € za deň môže byť 15 € za deň. Pravidlá vám môžu ušetriť ťažkosti pri správnom nastavení.
Teraz, zábavná vec. Tvorba reklám. Google je v tejto fáze veľmi užitočný a ponúka vám rôzne tipy, ako pre vás vytvoriť najlepšiu reklamu. Začnete kliknutím na biely symbol „+“ v modrom kruhu na karte „Kampaň“ a pokračujete nastavením cieľov, rozpočtov, tvorbou textov a pridávaním rozšírení.
Ak chcete svojej kampani porozumieť a zaistiť jej efektívnosť, mali by ste tiež nastaviť sledovanie konverzií. Môžete to urobiť v službe Google Analytics alebo v Správcovi značiek Google. Tieto dva nástroje Google sú tu, aby vám pomohli s reklamami.
Môže to byť pre vás náročné, ak s tým nemáte skúsenosti, ale existuje veľa sprievodcov, ktorí vám môžu pomôcť. Môžete dokonca požiadať niektorých, aby vám pomohli. Možnosť „Konverzie“ sa nachádza v sekcii „Nástroje a nastavenia“ v časti „Meranie“.
Ak uvažujete o spôsobe zacielenia na ľudí, ktorí už prejavili záujem o vašu webovú stránku alebo mobilnú aplikáciu, existuje spôsob. Nazýva sa to remarketing.
S týmto malým marketingovým pomocníkom môžete získať ešte viac zákazníkov. Ak bude vykonané správne, môže presvedčiť používateľa, aby sa vrátil a uskutočnil konverziu, a pripomína tým, ktorí navštívili váš web, vložili niečo do košíka alebo čokoľvek iné.
Reklama na Youtube
Najprv musíte mať kanál YouTube. Váš osobný účet v tomto prípade nestačí, takže keď sa prihlásite do svojho účtu Gmail, musíte tiež vytvoriť kanál. Je to veľmi jednoduché a dá sa to urobiť za pár minút.
Potom musíte prepojiť svoje reklamy Google s kanálom YouTube. Vo svojom účte Google Ads kliknite na „Nástroje a nastavenia“ a v časti „Nastavenie“ je „Prepojené účty“. Kliknite naň a pridajte ho zadaním názvu kanála alebo jeho adresy URL.
Pri vytváraní obsahu pre svoju videoreklamu nezabudnite aby bol zaujímavý. Nezabudnite tiež na vysokú kvalitu videa a zvuku a dĺžku reklamy. Veľmi dlhé reklamy začnú nudiť po dlhšom časovom období a po 5 sekundách ich môžu používatelia ľahko preskočiť.
Keď máte všetko nastavené, pokračujte rovnako ako v prípade textových kampaní. Tentoraz po výbere cieľa kliknite na „Video“ a postupujte podľa toho.
Sledovanie vášho úspechu
Pri kontrole výkonnosti vašich kampaní poskytujú reklamy Google viacero KPI, ktoré vám pomôžu vyhodnotiť ich úspech. Kliknutím na obrázok „Stĺpce“ nad tabuľkou výsledkov môžete pridať ďalšie KPI.
Ak máte Google Analytics prepojený s účtom Reklamy Google, môžete skontrolovať aj jeho výkonnosť. Google Analytics poskytuje komplexnejšiu analýzu ľudí navštevujúcich vašu webovú stránku. Môžete vidieť, kde stratia záujem, kde prestanú používať vašu stránku, ako sa správajú, a mnoho ďalších, ktoré vám môžu povedať o vašich návštevníkoch.
Skóre optimalizácie je niečo, čo vám povie, ako vylepšiť svoje reklamy. Predstavuje percento a čím je vyššia, tým lepšie sú vaše reklamy. Tohto ukazovateľa by ste si mali byť vždy vedomý, pretože spoločnosti Google hovorí o tom, aké sú vaše reklamy dobré alebo zlé.
Tieto informácie nájdete na karte „Odporúčania“ v reklamách Google.
Ďalším dôležitým KPI vašich reklám je MP (miera prekliknutia), ktorá vám povie, koľko ľudí kliklo na vašu reklamu po jej zobrazení. To vám môže veľa povedať o kvalite vášho copywritingu, pretože neodráža žiaden faktor na stránke, iba samotný reklamný faktor.
Úplne posledná vec, ktorou sa budeme zaoberať pri sledovaní vašej výkonnosti, sú konverzie. Uvidíte ich na karte Kampaň v stĺpci Konverzie. Tu si môžete pozrieť, ako pracovať s nastaveniami konverzií.
Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor
Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.
Konzultant pre online obchod a marketing. Držiteľ všetkých certifikácií Google Ads. Account Manager pre BlueWinston a Shopping in EU. CSS hrdina. Gamer.