Ako vytvoriť Microsoft Ads Performance Max kampane

V tomto návode vám prinášame postup ako si cez BlueWinston vytvoríte Microsoft Ads Performance Max kampane s niekoľkými funkciami navyše.

Vysvetlíme si hlavné výhody BlueWinstonu pre MS Ads Performance max kampane. Výsledkom je, že môžete dosiahnuť vyšší výkon kampaní ako keby ste si ich tvorili a optimalizovali v Microsoft Ads účte.

Vytvorenie Microsoft Ads Performance Max kampane

V zozname kampaní kliknite na Create new a vyberte Microsoft Ads Performance Max reklamy:

Zoznam kampaní

V ďalšom kroku prebehne kontrola či je možné pre daný Microsoft Ads účet vytvoriť P. Max kampane. Tu sú dve možnosti:

1. Ak pre daný Microsoft Ads účet nie je schválená tvorba P. Max kampaní, zobrazí sa nasledovný oznam. Požiadajte nás o schválenie daného Microsoft Ads účtu.

Oznam

2. Ak je pre daný MS Ads účet schválená tvorba P. Max kampaní, zobrazí sa nasledovná hláška. Môžete kliknúť na tlačidlo Continue:

Zakliknúť pokračovať

Všeobecné nastavenia

Vyberte si Merchant účet, z ktorého by ste chceli použiť produkty, krajinu kde budete inzerovať a názov kampane. Následne kliknite na Save & continue.

Zakliknúť Save & continue

Rozpočet kampane a bidding stratégia

Zadajte denný rozpočet kampane (odporúčame aspoň 10 € na každých 500 produktov). Z našej skúsenosti vyplýva, že je lepšie začať najskôr s bidding stratégiou Maximalizovať konverzie.

Rozpočet kampane a bidding stratégia

Keď budete mať aspoň 60 konverzií za posledných 30 dní, môžete prepnúť na bidding stratégiu Maximalizovať hodnotu konverzií. Ak budú dobré výsledky, po 2-3 týždňoch môžete zapnúť aj cieľový ROAS.

Skupiny podkladov

V ďalšom kroku si môžete vytvoriť jednu alebo viacero Skupín podkladov. Produkty v kampani si môžete rozdeliť do samostatných Skupín podkladov napríklad podľa kategórií, ceny alebo značiek.

Skupiny podkladov

V nasledujúcom kroku si môžete nastaviť filtrovanie produktov v danej skupine podkladov.

Filtrovanie produktov

PPC nástroj BlueWinston poskytuje rozšírené možnosti pre filtráciu produktov do MS Ads P. Max kampaní. Je to jedna z hlavných funkcií BlueWinstonu a preto je tu viacero možností.

Môžete si vybrať jeden filter alebo viacero, podľa toho aké chcete vybrať produkty do kampane. Napríklad môžete použiť 3 filtre súčasne, napríklad filtrovanie podľa kategórií, značky a ceny.

Ak chcete v kampani použiť všetky produkty, nemusíte vyberať žiadne filtre a túto možnosť môžete preskočiť kliknutím na tlačidlo Uložiť a pokračovať.

Filtre môžeme rozdeliť na tri skupiny:

1. Filtrovanie podľa atribútov – filtrovanie pomocou atribútov (značiek) z napojeného Merchant účtu – napr. podľa kategórií alebo značiek

Filtrovanie podľa atribútov

2. Filtre pre cenu a maržu – filtrovanie pomocou cien (od, do) a marže

Filtre pre cenu a maržu

3. Slová v názvoch produktov – filtrovanie podľa slov, ktoré musia alebo nemôžu byť v názve produktu v kampani

Slová v názvoch produktov

Po nastavení filtrov môžete kliknúť na tlačidlo Obnoviť v okne náhľadu, ktoré sa nachádza v pravom hornom rohu, a skontrolovať, koľko produktov budete mať v kampani.

V tomto prípade je v kampani 509 produktov, z toho sa dá inzerovať 196 produktov. Celkovo je v Merchant účte 2016 produktov.

Počet produktov v Merchant účte

Tiež môžete kliknúť aj na tlačidlo Rýchly náhľad (Quick preview) a pozrieť si, aké produkty sú vyfiltrované v kampani (v náhľade sa zobrazí prvých 200 produktov v kampani).

Automatické scripty

V tejto časti máte možnosť zjednodušiť si proces optimalizácie využitím scriptov, ktoré sú schopné automatizovať časť práce za vás. Aktuálne ide o tri scripty, z toho dva pausujú produkty pri vysokej CPA a jeden script vie automaticky zvyšovať rozpočet.

Pokiaľ preferujte manuálnu optimalizáciu (pausovanie produktov a navyšovanie rozpočtu), môžete tento krok preskočiť a pokračovať ďalej.

  • Automatický výpočet CPA – odporúčame dynamicky vypočítať cenu za jednu akvizíciu ako % z ceny produktu. Hodnoty CPA (ako % z ceny produktu) si môžete skontrolovať v náhľade kliknutím na tlačidlo Obnoviť. Odporúčame nastaviť 20%, prípadne podľa marže, ktorú ste ochotní dať za jednu objednávku.
Automatický výpočet CPA
  • Automatické zvýšenie rozpočtu – ak je táto možnosť vybratá, BlueWinston automaticky zvýši rozpočet v kampani o zadanú hodnotu, ak sa dosahuje definovaný ROAS a rozpočet sa míňal počas posledných 7 dní. Môžete zmeniť sumu o koľko sa má zvýšiť rozpočet, ako aj ROAS, ktorý má script brať do úvahy.
Automatické zvýšenie rozpočtu
  • Vylúčenie (pausnutie) produktov – ak je vybratý tento script, BlueWinston automaticky pozastaví produkty, ak spĺňajú parametre nastavené v skripte (napr. produkt mal vyšší spend ako vypočítaná marža)
Vylúčenie (pausnutie) produktov

Toto je posledný krok v procese vytvárania kampane. Môžete kliknúť na Save & continue.

Vaša Microsoft Ads Performance Max kampaň je hotová!

Kampaň sa automaticky nahrá do Microsoft Ads účtu a spustí alebo ju môžete pozastaviť v prehľade kampaní a spustiť neskôr.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.