Návod: Ako inzerovať knižky cez BlueWinston? (2. časť)

V prvej časti návodov pre inzerciu knižiek cez BlueWinston sme sa zaoberali tým, ako vie BlueWinston zjednodušiť tvorbu kľúčových slov a reklám pre jednotlivé knihy. Tým vie ušetriť množstvo času pri tvorbe a spravovaní kampaní.

V tejto časti si povieme o tom, ako vie BlueWinston automatizovať textové kampane do Google vyhľadávania pre jednotlivých autorov. Ide o to, že väčšie eshopy s knihami ponúkajú knihy od množstva autorov. Niekedy sú to aj stovky autorov. A užívatelia niekedy vedia len názov autora a tak aj hľadajú v Google vyhľadávaní.

Kampane s menami autorov môžu byť skvelé, pretože nie všetci ľudia poznajú knihy podľa ich názvov. Niekedy kupujeme knihy ako darček a vieme, že obdarovaný číta napríklad Edgara Allana Poea. Ak má e-shop kampane s kľúčovými slovami pre názvy autorov, reklamy sa môžu objaviť vo vyhľadávaní Google, keď používateľ hľadá danú frázu. Užívateľ sa tak dostane na eshop a môže si pozrieť všetky knihy od daného autora.

Textové kampane pre názvy autorov

Kľúčové slová sa tvoria z XML feedu, ktorý si môžete vytvoriť priamo z eshopu alebo cez Google sheet. Do feedu treba posielať názov autora, jeho meno, priezvisko, URL adresu na jeho knihy a podobne.

Kľúčové slová: slovenský názov autora

Kľúčové slová môžeme tvoriť presne tak, ako sa posielajú vo feede. Čiže celé meno autora v slovenčine.

  • kľúčové slovo: eowyn iveyová

Kľúčové slová: prefix + slovenský názov autora

Kľúčové slová môžeme tvoriť s prefixom, teda prefix + názov autora v slovenčine.

  • kľúčové slovo: kniha eowyn iveyová
  • Kľúčové slovo: knižka eowyn iveyová

Kľúčové slová: pôvodný názov autora

Kľúčové slová tvoríme z pôvodného názvu autora, ktorý treba posielať vo feede.

  • kľúčové slovo: eowyn ivey

Kľúčové slová: prefix + pôvodný názov autora

Kľúčové slová môžeme tvoriť s prefixom, teda prefix + pôvodný názov autora.

  • kľúčové slovo: kniha eowyn ivey
  • kľúčové slovo: knižka eowyn ivey

Výsledkom je veľmi špecifická reklama pre každého autora v kampani, napríklad:

knihy

Potenciálny zákazník sa z tejto reklamy dostane na stránku e-shopu so všetkými knihami, v tomto prípade od autora Edgara Allana Poea.

Aké tagy potrebujeme v XML feede?

Na vytvorenie Textových kampaní na názvy autorov potrebujeme XML feed, ktorý by mal obsahovať tieto tagy:

<author>
<author_slovak>Eowyn Iveyová</author_slovak>
<author_original>Eowyn Ivey</author_original>
<author_url>URL linka na všetky od Eowyn Iveyovej na vašom eshope</author_url>
<author_price_min>najnižšia cena pre akúkoľvek knižku od Eowyn Iveyovej na vašom eshope</author_price_min>
<author_discount_percent_max>maximálna zľava pre akúkoľvek knižku od Eowyn Iveyovej na vašom eshope (v percentách)<author_discount_percent_max>
<author_discount_amount_max>maximálna zľava pre akúkoľvek knižku od Eowyn Iveyovej na vašom eshope (v eurách)<author_discount_amount_max>
<author_books>počet kníh od Eowyn Iveyovej na vašom eshope</author_books>
<author>

Ako vytvoriť feed pre autorov?

Môžete použiť pluginy / moduly pre tvorbu feedov alebo si môžete vytvoriť Google sheet, kde si manuálne vložíte autorov a ich URL adresy. Následne vám môžeme Google sheet prekonvertovať na XML feed.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.