Ako funguje cielenie dynamických reklám a ako ich správne nastaviť?

Dynamické reklamy v Google vyhľadávaní (DSA) sú najjednoduchšou cestou ako získať nových zákazníkov. Je to kvôli ich veľmi jednoduchému nastaveniu. Podobne ako aj pri ostatných typoch kampaní v Google Ads, aj pri DSA kampaniach pribúdajú nové funkcie. Ak iba začínate s Google DSA kamaňami, odporúčame náš článok ako sa dajú vytvoriť DSA kampane v Google Ads.

V tomto článku si stručne povieme ako funguje zacielenie reklám pri DSA reklamách, ako sa nastavujú dynamické ciele pre DSA a aké sú aktuálne možnosti a funkcie v Google DSA kampaniach.

Ako funguje DSA zacielenie reklám

Pri Google DSA kampaniach sa využíva index Google, ktorý používa dáta z obsahu na vašom eshope – Google si pozrie obsah (napr. produktové stránky) a podľa toho rozhoduje pre aký hľadaný výraz akú reklamu zobrazí a aký produkt a URL stránku produktu použije. Takto sa dajú inzerovať produkty, ktoré sa bežne nedajú inzerovať (zvyčajne ide o produkty s nízkym objemom vyhľadávania).

Ako sa nastavuje DSA dynamické zacielenia reklám

Rôzne nastavenia dynamického zacielenia reklám v DSA kampani si môžete vybrať v Google Ads. Ide hlavne o to, aké dáta má Google používať a na ktoré podstránky môže zobrazovať reklamy.

cielenie DSA

Možnosti pre DSA zacielenie reklám

Pri zacielení DSA reklám sú teda tieto možnosti:

  • doména – názov vašej webstránky alebo eshopu
  • jazyk DSA – jazyk používaný na vašej webstránke alebo eshope
  • zdroj zacielenia reklám – či sa má používať index Googlu alebo aj dáta z CSV feedu, ktorý si môžete vložiť do zdieľanej knižnice v Google Ads – postup nájdete tu
  • zacielenie reklám v rámci reklamnej skupiny – ktoré podstránky budú v reklamných skupinách

Ako zapnúť rôzne možnosti pre DSA cielenie reklám

Pre jednotlivé reklamné skupiny môžete použiť presné webové adresy alebo vytvoriť pravidlá pre webové adresy, ktoré chcete použiť v DSA kampani (napr. podľa kategórií, obsahu na podstránkach, názvoch podstránok alebo URL adresách). A samozrejme, môžete si tiež vybrať cielenie na všetky podstránky na eshope.

možnosti pre DSA

Pre vybrané URL adresy môžete vytvoriť jednu reklamnú skupinu alebo URL adresy (produkty) rozdeliť do viacerých reklamných skupín (napr. jedna reklamná skupina pre jeden produkt).

Neskôr v Google Ads, v nastaveniach DSA kampane môžete nastaviť negatívne cielenie. Takto by mali byť vylúčené podstránky, kde sú vypredané produkty.

Ako skontrolovať výkon DSA kampane?

Aby ste vedeli, na ktoré vstupné stránky sa vám oplatí cieliť, môžete skontrolovať ich popularitu v štatistikách kampane v Google Ads. Tieto dáta nájdete v Google Ads pod “Dynamické zacielenia reklamy”. Tiež si môžete pozrieť, na aké hľadané výrazy sa spustili DSA reklamy. V prípade potreby môžete vybrané hľadané výrazy vylúčiť na pre konkrétnu reklamnú skupinu alebo v celej kampani.

výkon DSA kampane

Odporúčame si vybrať možnosť Hľadané výrazy a vstupné stránky, podľa potreby vhodné obdobie, prípadne si vybrať aj ďalšie stĺpce.

Hľadané výrazy a vstupné stránky

Automatizácia produktových DSA kampaní

Vďaka nášmu nástroju BlueWinston.com môžete vytvárať dynamické reklamy vo vyhľadávaní aj pre produkty. Pre každý jeden produkt sa vytvorí jedna reklamná skupina a dynamické zacielenie reklamy (zhodné s URL daného produktu). Každý jeden produkt, ktorý nebolo možné inzerovať (napríklad kvôli statusu “Nízky objem vyhľadávania”), môže byť vďaka nášmu automatizovanému a na feedoch založenému PPC nástroju inzerovaný v Google vyhľadávaní.

Prečítajte si o DSA kampaniach a zistite ako využiť ich potenciál naplno s našimi skúsenosťami.

Dynamické reklamy vo vyhľadávaní (DSA) sú najjednoduchšou cestou ako získať nových zákazníkov. S novými aktualizáciami prinášajú ešte viac možností pre cielenie a nové štatistiky, ktoré vám pomôžu vylepšiť vašu kampaň.

DSA využívajú obsah webstránky vášho e-shopu pre cielenie kampaní, aby vyplnili prázdne miesto vo vašej kampani založenej na kľúčových slovách. V tej sa totiž nemusia zobrazovať produkty, ktoré majú long-tail kľúčové slová, alebo status low search volume.

V rámci aktualizácii DSA zaviedol Google možnosť cieliť reklamy na všetky vstupné stránky, použité v klasických textových reklamách. Stačí, keď zvolíte možnosť „vstupné stránky zo všetkých štandardných reklamných skupín“ v zozname dostupných kategórií.

Môžete pritom voliť konkrétne stránky na základe ich výkonu. V sekcii Dynamický reklamný cieľ môžete napísať konkrétne stránky, s ktorými bude Google ďalej pracovať pri ďalšom cielení. Rovnako ako môžete na konkrétne stránky cieliť, môžete ich aj nastaviť ako negatívne ciele. Vylučujte najmä tie, kde je vypredaný produkt a podobne.

Aby ste vedeli, na ktoré vstupné stránky sa vám oplatí cieliť, môžete skontrolovať ich popularitu v nových štatistikách. Tieto údaje nájdete v Search term štatistikách pod Dynamickými reklamnými cieľmi.

Vďaka nášmu nástroju BlueWinson.com môžete teraz vytvárať dynamické reklamy vo vyhľadávaní aj pre produkty. Každý jeden produkt, ktorý nebolo možné inzerovať (napríklad kvôli statusu low search volume), môže byť vďaka nášmu plne automatizovanému nástroju inzerovaný vo Vyhľadávaní Google.

Prečítajte o DSA kampaniach ešte viac a zistite ako využiť ich potenciál naplno s našimi skúsenosťami

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.