Vo väčšine prípadov je to tak, že inzercia na eshope sa začína cez výkonnostné kampane. A preto je vhodné zvážiť kedy spustiť aj kampane na posilnenie brandu. V tomto článku sme písali v akej postupnosti spustiť výkonnostné kampane pre e-shop.
Poďme sa spolu pozrieť kedy a aké brand awareness kampane spustiť keď máte výborné výsledky z výkonnostných kampaní.
Jednoduchá odpoveď je, že ďalšie kampane môžete spustiť, keď máte z výkonnostných kampaní lepšie výsledky ako je váš stanovený cieľ. Napríklad ak je váš cieľ 500% ROAS a zo spustených výkonnostných kampaní dosahujete napríklad 1000% ROAS, tak je čas spustiť aj kampane na posilnenie brandu.
Výkonnostné kampane a kampane na posilnenie brandu môžete mať spustené naraz. To je ideálny stav. Vtedy nastane synergický efekt a navzájom sa podporujú.
Nebojte sa ďalších kampaní. Kampane na posilnenie brandu komunikujú výhody nákupu vo vašom eshope, sezónne akcie a špeciálne promo ponuky. Zároveň pripomínajú zákazníkovi značku vášho eshopu. A práve na to zabúda množstvo e-shopov.
Kampane na posilnenie brandu môžu mať pozitívny vplyv na výsledky výkonnostných kampaní. Môže sa to prejaviť cez vyššiu mieru preklikov na reklamách (CTR), vyššou mierou konverzie, ako aj vyššou hodnotou objednávky a podobne.
Ide o to, že si potrebujete budovať lojalitu zákazníkov a priamu návštevnosť na eshop.
V akom poradí spustiť kampane na posilnenie brandu?
1. RTB Retargeting
Ide o typ kampane, ktorý kombinuje výhody predaja produktov a posilnenia brandu. Ide o retargetingovú kampaň na predaj produktov, ktorá využíva silu RTB sietí a prináša výkon aj budovanie brandu zároveň.
Najskôr treba zbierať remarketingové dáta aspoň 1 mesiac a až následne sa dajú spustiť kampane. Môžete si pozrieť náš web rtbretargeting.com/sk kde sa viac dozviete ako funguje tento typ kampaní, ako dodržiavame výsledky a ako sa platí až po prvom inzertnom mesiaci.
Z našich skúseností ide o najvýkonnejší typ RTB kampane, lebo pomáha budovať brand, predáva produkty a zároveň využíva silu RTB sietí.
2. Ostatné kampane na posilnenie brandu
Odporúčame spustiť aj bežné RTB kampane – najviac obľúbené platformy sú Google DV 360 a AdForm, ktoré sú prístupné pre malé a stredné eshopy cez našu platformu Managino Network. Pri RTB kampaniach využívate silu RTB sieti a platíte len za relevantné zobrazenia, ktoré skutočne nastanú.
Pre RTB kampane môžete využiť aj náš nástroj na generovanie bannerov zo sociálnych sietí – Social2display.com. Získate zaujímavé bannery a užívateľov môžete poslať na váš eshop, na špeciálnu ponuku, vybranú kategóriu alebo na sociálne siete.
Samozrejme môžete otestovať a ak sú dobré výsledky mať spustené aj kampane cez Google obsahovú sieť, Gmail, Youtube a Discovery kampane. V prípade menších rozpočtov má zmysel spúšťať aj tieto typy kampaní, ale počítajte s tým, že ide o kampane na budovanie brandu, môžu znižovať výkon reklamného účtu a treba ich čo najpresnejšie nastaviť na oslovenie relevantného publika.
Záver a zhrnutie
Ako sme si povedali, keď máte eshop, tak je vhodné začať s výkonnostnými kampaňami. O postupe ako spúšťať výkonnostné kampane pre e-shop si prečítajte v tomto článku.
Po určitom čase je vhodné spustiť aj kampane na budovanie brandu. Odporúča sa, aby podiel týchto kampaní bol medzi 10 až 30% podiel z vášho celkového online rozpočtu.
Vo výsledku ide o to, aby ste mali zákazníkov, ktorých získate z reklamných kampaní, ale aj z priamej návštevnosti. Pri kampaniach na posilnenie brandu si budujete lojalitu zákazníkov a priamu návštevnosť.