V tomto článku si povieme v akej postupnosti vytvárať a spúšťať kampane pre eshop. Ako prvý krok pred spustením kampaní je vhodné si stanoviť cieľ, koľko sme ochotní minúť za jednu objednávku. Alebo ideálne aký podiel môžu tvoriť náklady z celkového obratu (s daňou alebo bez dane).
Stanovenie cieľa
Pre vyhodnocovanie úspešnosti kampaní môžete použiť viacero metrík, napríklad PNO, ROAS, CPA, ROI a podobne. Odporúčame začať so sledovaním ceny za jednu objednávku ako určité % z výslednej ceny produktov.
Čo sa týka stanovenia si cieľa, vychádza to z vašej marže. Napríklad ak máte maržu 30%, tak realistický a merateľný cieľ na začiatok môže byť napríklad 20% z hodnoty objednávky, čo je 500% ROAS. Neskôr keď bude váš eshop známejší, môžete si dať cieľ napríklad 10 až 15% z hodnoty objednávky.
Keď sa vám kampane rozbehnú a ROAS sa bude zlepšovať, tak pre niekoho môžu byť kampane s 1000% ROAS už ziskové, ale pre eshop, ktorý má minimálne marže to môže byť strata. Lebo potrebuje ešte vyšší ROAS. Napríklad pri značkovej móde sú zvyčajne vysoké marže, ale pri knihách, pneumatikách a parfémoch sú veľmi nízke marže.
Keď si stanovíme cieľ, treba počítať s tým, že k cieľu sa môžme dostať až po niekoľkých mesiacoch. Je to preto, lebo na výkon kampaní má vplyv množstvo faktorov, napríklad či majú kampane nazbierané dáta, aké používate bidding stratégie, koľko kampane míňajú, na aké produkty inzerujete, aké sú ich ceny a podobne.
Významný vplyv na výkonnosť kampaní a teda kedy začnú byť vaše kampane ziskové má aj to, či sa vám niekto stará o kampane a priebežne. Následne vaše kampane môžu byť viac ziskové. Čo sa týka optimalizácie kampaní môžete osloviť napríklad Managino agency.
Tiež treba brať do úvahy aj to ako má e-shop nastavenú produktovú a cenovú politiku, cenu a rýchlosť dopravy, spôsob platby, recenzie a podobne. Niekedy sa stáva, že aj na 100% nastavené kampane nemusia dobre fungovať a priniesť požadované výsledky, lebo eshop nie je dostatočne konkurenčný a zaujímavý pre zákazníkov.
Výkonnostné kampane pre e-shop
Aby ste získali objednávky čo najskôr, začnite s výkonnostnými kampaňami do Google vyhľadávania a do Bingu.
Potrebujete mať k tomu účty Google Ads a Microsoft Ads. Tiež potrebujete mať schválené produkty v Google Merchante. Tiež potrebujete mať pripravené meranie, napríklad cez Google Analytics 4 nastavené vyhodnocovanie cieľov a cez Google Tag manager nastavené eventy. A následne importované konverzie do Google Ads a Microsoft Ads.
Názor experta:
“Pri výkonnostných kampaniach oslovujeme užívateľov, ktorí sú v rozhodovacom procese. Preto v reklamných textoch kampane zvýraznite vaše USP’s – resp. benefity vášho e-shopu. Dajte používateľom vedieť, prečo by mali kliknúť na vašu reklamu a nakúpiť produkt od vás a nie od vašej konkurencie.”
– Janka Szabová, Head of Performance, Managino.agency
Pri výkonnostných kampaniach cielite na užívateľov, ktorí hľadajú produkty v Google vyhľadávaní a na Bingu. Ide o užívateľov, ktorí už presnejšie vedia čo hľadajú a teda sú bližšie k nákupu.
V akom poradí spustiť výkonnostné kampane pre e-shop?
Dosť často riešime spustenie inzercie cez Google Ads a preto sme pripravili tento postup v akom poradí spúšťať výkonnostné kampane pre eshop.
1. Performance Max kampane / Smart Shopping kampane
Zo skúseností PPC špecialistov vyplýva, že aktuálne má pre e-shopy najväčší zmysel spustiť Google Performance Max kampane alebo klasické Shopping kampane. Ide o to, že tieto kampane sa zobrazujú v Google Nákupoch a teda prinášajú veľmi presný a relevantný traffic.
Úplne nové vs. zabehnuté účty:
a) pri úplne nových účtoch začnite s klasickými Shopping kampaňami a až neskôr prejdite na Performance Max kampane.
b) pri účtoch, kde už sú dáta a konverzie, môžete spustiť Performance Max kampane
Vytvorenie Performance Max kampane cez BlueWinston je veľmi jednoduché, môžete si nastaviť pokročilé filtre (aj viacero filtrov naraz) a tak inzerovať presne tie produkty, ktoré potrebujete. Tiež si môžete vytvoriť Skupiny podkladov a vybrať si, či chcete doplniť aj Podklady alebo zamerať sa len na inzerciu v Google nákupoch. Výsledkom je často vyšší výkon kampaní ako keby ste ich vytvorili v Google Ads / cez Google Ads Editor.
Pre lepší výkon PMax kampaní odporúčame používať CSS službu, ktorá zlacňuje cenu preklikov do 20%. Ak používate BlueWinston, tak môžete zdarma používať našu CSS službu Shopping in EU.
Pre inzerciu na Bingu má aktuálne najväčší zmysel spustiť Smart Shopping alebo Shopping kampane. Tu platí to isté ako sme spomínali pri Google kampaniach a to, že pri úplne nových účtoch je najlepšie najskôr spustiť klasické Shopping kampane. Ak už máte v Microsoft Ads účte nejaké dáta, môžete spustiť aj Smart Shopping kampane.
Podiel Bingu medzi vyhľadávačmi postupne stúpa a preto by sme odporúčali napojiť do BlueWinstonu aj váš Microsoft Ads účet, vytvoriť a spustiť Smart Shopping kampane.
2. Produktové textové kampane
Ako ďalší krok odporúčame spustiť Produktové textové kampane, lebo majú veľmi presné kľúčové slová pre jednotlivé produkty alebo skupiny produktov. Na spustenie vám stačí bežný produktový XML feed. Ide o tieto typy kampaní:
1. Produktové textové kampane – tu sa vytvoria kľúčové slová a textové reklamy pre jednotlivé produkty. Užívateľ vidí produktovú reklamu a po prekliku sa dostane priamo na produkt.
2. Produktovo – Skupinové textové kampane – tu sa vytvoria kľúčové slová a reklamy pre skupiny produktov (2 a viac produktov alebo variantov). Užívateľ sa dostane do výsledku vyhľadávania na eshope a môže si vybrať z viacerých relevantných modelov alebo variantov.
3. Produktové DSA kampane – vhodné pre inzerciu málo známych produktov. Reklamný systém (Google Ads alebo Microsoft Ads) automaticky spáruje vyhľadávané výrazy s daným produktom a užívateľ sa dostane priamo na relevantný produktov na eshope.
Takto môžete inzerovať všetky vaše produkty cez produktové textové reklamy.
3. Kategorické textové kampane
Pre inzerciu na kľúčové slová pre vybrané kategórie môžete vytvoriť Kategorické textové kampane, či už cez BlueWinston, cez Google Ads rozhranie alebo cez Google Ads Editor.
1. Kategorické kampane (kľúčové slová)
2. Kategorické kampane (DSA)
V prípade vytvorenia kategorických kampaní cez BlueWinston potrebujete kategorický feed, ktorý musí obsahovať názvy kategórií a ich URL linky. Podľa potreby môžete posielať vo feede a použiť v reklamách aj ďalšie informácie, napríklad najnižšia cena v kategórii, najvyššia zľava a podobne. A tiež sa dajú vytvoriť aj pokročilejšie kategorické kampane, kde sa používajú rôzne kombinácie kategórií a filtrov na eshope.
V kategorických kampaniach sú ako kľúčové slová použité názvy kategórií alebo kategória s určitým atribútom (značka, farba, účel atď.). V kategorických kampaniach môžu byť kľúčové slová napríklad “rohová sedačka”, “sedacie súpravy”, “poschodové postele z masívu”, “tuli sedacie vaky”, “mobilné telefóny huawei” a podobne.
Z kategorického feedu môžete spustiť aj kategorické DSA kampane. V tejto kampani budú len hľadané výrazy a preto ju treba pravidelne sledovať a optimalizovať. Výhodou je, že rozšírite inzerciu a Google bude automaticky párovať hľadané výrazy s konkrétnymi URL linkami z feedu.
Záver a zhrnutie
Ako sme si povedali, keď máte eshop, tak je vhodné začať s výkonnostnými kampaňami na predaj produktov, aby ste čo najskôr získali objednávky. Keď máte dobré výsledky, odporúčame čo najskôr spustiť aj kampane na budovanie brandu, ktoré by mali mať 10 až 30% podiel na vašom celkovom online rozpočte. O kampaniach na posilnenie brandu si prečítajte v tomto článku.
Vo výsledku ide o to, aby ste mali čo najlepšiu výkonnosť a zároveň si aj budovali povedomie o vašom eshope. Tak získate nielen nových zákazníkov, ale si aj udržíte doterajších zákazníkov, ktorí k vám už budú prichádzať priamo, bez reklamy.