Performics – globálna mediálna agentúra, ktorá je zameraná na výkonnostné kampane. Tím odborníkov z 57 krajín využíva lokálne znalosti trhov a so svojimi dlhoročnými skúsenosťami prináša skvelé obchodné a marketingové výsledky pre svojich klientov.
Špecialisti v Performics SK prinášajú nielen odbornosť a zameranie na výsledky, ale aj ľudskosť pri komunikácii.
Hľadanie riešenia pre automatizáciu produktových textových kampaní
Potrebovali sme efektívne a čo najviac automaticky vyriešiť inzerciu jednotlivých produktov v Google vyhľadávaní.
V prípade veľkého e-shopu s elektronikou (medzi 1 – 2 mil. návštev mesačne podľa Similarweb) ide o tisícky produktov, ktoré sme chceli inzerovať a pritom mať čo najlepšie výsledky.
Manuálna tvorba a aktualizácia reklám vzhľadom na také množstvo produktov neprichádza do úvahy, preto sme zvolili automatizačný nástroj BlueWinston pre tvorbu a aktualizáciu produktových textových reklám.
Ako pomohol BlueWinston?
1. Produktové textové kampane pre vybrané kategórie
Aby sme mali prehľad v kampaniach a zároveň získali čo najlepšie výsledky, vybrali sme TOP kategórie. Pre každú kategóriu sme pripravili samostatné kampane. Vybrali sme produkty z viacerých kategórií:
Televízory
- Mobilné telefóny
- Chladničky
- Elektrické náradie
Sušičky bielizne
- Umývačky riadu
- Práčky
Pripravili sme produktové textové kampane a skupinové textové kampane. Na našom blogu si môžete o nich prečítať viac – ako fungujú, ako sa tvoria kľúčové slová, reklamy a podobne.
2. Kľúčové slová so značkou a bez nej
Pre každú kategóriu sme pripravili 3 rôzne typy kampaní. V každej kampani sú mierne odlišné kľúčové slová a podľa výkonu danej kampane je možné meniť rozpočet alebo ďalšie parametre (napr. cieľový ROAS).
- Produktová textová kampaň (brand) – v tejto kampani sme vytvorili kľúčové slová v presnej a frázovej zhode, ktoré majú v sebe aj názov značky, napr. “gorenje rf60309oco”. Používateľ sa tak cez inzerát konkrétne k tomuto produktu dostane priamo na produktovú podstránku na e-shope.
- Produktová textová kampaň (non-brand) – v tejto kampani sme vytvorili kľúčové slová v presnej zhode a neobsahujú názov značky, napr. [rf60309oco]. Ide o to, že niektorí používatelia hľadajú produkty bez názvu výrobcu. Používateľ sa aj v tomto prípade dostane priamo na daný produkt na e-shope.
- Skupinová textová kampaň (brand), kľúčové slová s názvom značky – v tejto kampani sú kľúčové slová v presnej a frázovej zhode, vhodné pre 2 a viac produktov. Používateľ sa dostane do výsledku vyhľadávania na e-shope, kde vidí všetky relevantné produkty, teda napríklad v bielom a čiernom variante.
3. Automatizovaná tvorba kľúčových slov
Kľúčové slová sa cez BlueWinston vytvárajú veľmi jednoducho – stačí si vybrať Skracovaciu metódu (Truncation method) a vytvárať kľúčové slová skracovaním po výrobcu +1 slovo. Ako vidíme na obrázku nižšie, z pôvodného produktového názvu (napr. Gorenje NRK6203TX) sa dajú vytvoriť kľúčové slová v presnej, frázovej a voľnej zhode:
[gorenje nrk6203tx]
“gorenje nrk6203tx”
gorenje nrk6203tx
4. Automatizovaná tvorba produktových reklám – ETA a RSA reklamné šablóny
Na vytvorenie tisícov veľmi presných reklám pre konkrétne produkty sme použili reklamné šablóny (Ad Patterns) v BlueWinstone. V reklamách zobrazujeme názov produktu, aktuálnu cenu produktu a vhodný popis reklamy.
V e-shope sa pomerne často menia ceny a zľavy pre produkty a zároveň sme chceli komunikovať rôzne výhody nákupu. Preto sme vytvorili samostatné reklamné šablóny pre zľavnené a nezľavnené produkty, ako aj reklamné šablóny pre dopravu zadarmo pri nákupe nad určitú sumu.
Cez filtre v reklamných šablónach v BlueWinstone sme to vyriešili nasledovne:
- ETA šablóna pre nezľavnené produkty
- ETA šablóna pre zľavnené produkty
- ETA šablóna pre produkty s dopravou zdarma
- RSA šablóna pre produkty s dopravou zdarma
- RSA šablóna pre produkty, kde sa platí doprava
ETA reklamy budú končiť v priebehu leta 2022 a teda odporúčame používať len RSA reklamné šablóny.
Reklama na zľavnené produkty vyzerá napríklad takto:
Reklama pre nezľavnené produkty vyzerá napríklad takto:
Dosiahnuté výsledky za obdobie 6 mesiacov
Rozdelenie kampaní podľa TOP kategórií nám pomohlo zamerať sa na najdôležitejšie produkty a podľa potreby môžeme pracovať s rozpočtami a ďalšími nastaveniami jednotlivých kampaní.
BlueWinston výrazne pomohol pri vytvorení a automatizácii kampaní, teda aby v inzerátoch boli aktuálne ceny a zľavy a tiež, aby sa automaticky pauzovali vypredané produkty. Pri nových produktoch sa automaticky vytvoria nové reklamné skupiny, reklamy, kľúčové slová a podobne. Tieto automatizácie výrazne šetria čas na strane agentúry a teda sa špecialisti môžu viac venovať optimalizácii kampaní.
Za obdobie jún 2021 až december 2021 majú BlueWinston produktové textové kampane približne tieto výsledky:
Počet preklikov: | 200 000 |
---|---|
Priemerná cena za preklik: | 0,12 € |
Priemerná miera konverzie: | 3 % |
CTR: | 8 % |
ROAS: | 5000 % |
PNO: | 2 % |
Ak by ste chceli dosiahnuť podobné výsledky pre váš eshop, môžete kontaktovať agentúru Performics alebo priamo nás. V tomto prípade treba brať do úvahy, že ide o veľký a známy e-shop, čo má vplyv na výkonnosť kampaní.
Produktové kampane cez BlueWinston sa dajú samozrejme použiť aj pre menšie a stredné eshopy.
Treba počítať s tým, že prvé mesiace kampane zbierajú dáta, ale následne môžete očakávať výsledky medzi 500 až 1500% ROAS, ako sme písali v tomto článku – Aký ROAS môžete očakávať v rôznych segmentoch?