10 najčastejších príčin nízkeho výkonu BlueWinston kampaní

Pripravili sme zoznam najčastejšie sa opakujúcich chýb, ktoré spôsobujú nízky výkon BlueWinston kampaní. Ku každému problému nájdete v článku riešenie, ktoré na základe našich skúseností odporúčame urobiť, aby ste dosiahli ešte lepšie výsledky.

V prvom rade treba povedať, že na výkon kampaní má vplyv množstvo faktorov, či už segment, cena produktov, rýchlosť doručenia, konkurencia, sila brandu a podobne.

Z produktových PPC kampaní môžete získať veľmi slušný výkon v zmysle vysokého ROAS (resp. nízkeho PNO). Na našom blogu sme písali o tom, aké ROAS môžete očakávať z kampaní, ktoré boli vytvorené cez BlueWinston.

Postupne si prejdeme najčastejšie chyby, ktoré spôsobujú nízky výkon kampaní.

1. Nízky rozpočet na kampaň

Vyvážený rozpočet je veľmi dôležitým aspektom pri tvorbe kampaní. Treba však povedať, že optimálny denný rozpočet neexistuje. Nastavenie rozpočtu závisí od mnohých faktorov napr. segmentu, produktov, konkurencie atď. Klienti často začínajú s malými rozpočtami (do 10€/deň) a kampane potom neprinášajú očakávané výsledky. Preto si treba dobre zvážiť s akým denným rozpočtom pôjdete do PPC kampaní.

V BlueWinstone všeobecne odporúčame pre každú Produktovú Textovú kampaň denný rozpočet min.10 – 15€ / deň a pre každú Performance Max kampaň min. 20 – 30€ / deň.
Pri týchto rozpočtoch vedia kampane dosahovať pekné výsledky.

Pre optimalizáciu budgetu pri Performance Max kampaniach taktiež odporúčame používať CSS službu, kde viete získať zľavu z ceny prekliku do 20%. Pozrite si viac o našej CSS službe Shopping in EU.

2. Nekvalitný XML feed

Kvalitne pripravený XML feed je nesporne jeden z najdôležitejších prvkov v celom procese prípravy produktových kampaní. Odporúčame používať XML feedy napr. pre porovnávače cien, pre Google Merchant alebo pre Facebook.

Ako by mal vyzerať správne fungujúci XML feed pre BlueWinston sa bližšie dozviete tu.

Medzi najčastejšie chyby v XML feedoch patria:

  • chýbajúce povinné tagy
  • nevhodné poradie elementov v produktovom názve
  • nesprávne symboly v názvoch

Produktový XML feed sa vo väčšine prípadov dá vytvoriť priamo v administrácii eshopu, prípadne si môžete nainštalovať do eshopu moduly a pluginy, cez ktoré ho veľmi jednoducho vytvoríte.

Na našom blogu si môžete prečítať o našich pluginoch na tvorbu XML feedov v eshopových systémoch Shopify a Magento.

Pre úpravu už existujúceho feedu, napríklad ak potrebujete mať v novom feede len časť produktov, môžete použiť napríklad DataFeedWatch.com alebo Mergado.sk.

3. Príliš všeobecné kľúčové slová a vylučujúce kľúčové slová

Aby sme predišli zbytočnému míňaniu rozpočtu, je veľmi dôležité si skontrolovať vytvorené a spustené kľúčové slová v kampaniach. Odporúčame skontrolovať spustené kľúčové slová niekoľko hodín po spustení kampaní, najneskôr za 1 deň.

Kľúčové slová si viete pauznúť priamo v BlueWinstone v časti Reporty alebo si nastavíte kombináciu rôznych scriptov (pravidiel) v poslednom kroku pri tvorbe produktovej kampane.

Taktiež je vhodné si nastaviť vylučujúce kľúčové slová. Tieto umožňujú nezobrazovať reklamy na nevhodné výrazy a pomáhajú vám zamerať sa len na kľúčové slová, ktoré sú dôležité pre vašich zákazníkov. Lepšie zacielenie vám umožňuje zobrazovať reklamu používateľom, ktorí sa zaujímajú o to, čo ponúkate, a zvýšiť návratnosť investícií.

Pri výbere vylučujúcich kľúčových slov pre kampane vo vyhľadávaní (ang. search campaigns) sa zamerajte na hľadané výrazy, ktoré sú podobné vašim kľúčovým slovám, ale používajú ich zákazníci hľadajúci odlišný výrobok. Ak napríklad vlastníte očnú optiku a predávate okuliare, môžete pridať vylučujúce kľúčové slová pre hľadané výrazy, ako sú „potápačské okuliare“ a „lyžiarske okuliare“.

Pri výbere vylučujúcich kľúčových slov postupujte opatrne. Ak používate príliš veľa vylučujúcich kľúčových slov, reklamami môžete osloviť menej zákazníkov.

4. Produktové názvy v nesprávnom tvare

Kľúčom k úspechu čo najjednoduchšej automatizácie reklám je tvorba názvu samotných produktov. Správny názov produktu je Alfa a Omega textových reklám v Google Vyhľadávaní a to práve z dôvodu, že pokiaľ dodržíme určité pravidlá a poradie v tvorbe názvu produktu, tak si zabezpečíme čo najjednoduchšiu a najkvalitnejšiu tvorbu kľúčových slov pre zobrazovanie inzerátov na produkty.

Napríklad pre produkt Reťazová elektrická píla Makita UC3541A

Je správne poradie jednotlivých atribútov v názve produktu:

  • popisný tvar produktu (napr. „Reťazová elektrická píla“)
  • výrobca (v tomto prípdade to je „Makita“)

  • typ (v tomto prípade to je „UC3541A“)

  • model

  • veľkosť

  • farba

  • určenie / pohlavie

E-shopy, ktoré majú správne definované názvy produktov majú až o 80% vyššiu mieru konverzie v Google Search reklamách!

5. Neplatné symboly v názve

Rôzne neplatné symboly v názve produktu spôsobia, že reklama bude zamietnutá a produkt sa nebude ďalej zobrazovať vo vyhľadávaní. Toto platí len v prípade textových reklám. Ide napríklad o tieto symboly:

! @ % ^ () = {} ; ~ ` <> ? \ |

Preto odporúčame priebežne sledovať automatické notifikácie buď priamo v BlueWinston nástroji alebo v notifikačných emailoch, ktoré vám od nás prichádzajú.

6. Málo efektívne produkty

Pred spustením kampaní je veľmi dôležité si určiť aký minimálny ROAS vám majú kampane priniesť resp. s akým maximálnym PNO ste ochotní pracovať.

Ak vidíme, že niektoré produkty majú výrazne nízke ROAS alebo ťahajú celkové ROAS smerom dole je nevyhnutné zasiahnuť a takéto produkty pauznúť.

V BlueWinstone si to viete okamžite poriešiť v Reportoch, kde stačí neefektívne produkty vyselektovať, označiť a pauznúť. Toto platí pre Performance Max kampane.

Pri Produktových textových kampaniach môžete v BlueWintone pausnúť jednotlivé kľúčové slová, reklamné skupiny alebo oboje.

7. Nevyužívanie funkcionalít v Performance Max kampaniach

Klienti často nevedia plne využiť potenciál Performance Max kampani nakoľko nepoznajú všetky funkcie a nastavenia, ktoré tento typ kampane ponúka.

Odporúčame sa zamerať v BlueWinstone na:

  • rozšírenú filtrácia produktov podľa rôznych tagov, napr. podľa ceny, marže, kategórií atď.
  • automatizované scripty pre lepšiu optimalizáciu
  • tvorba Skupín podkladov (Asset Groups) a pre ne vhodné Podklady (Assets) – obrázky, logo eshopu, texty, videá, nadpisy, popisy

Následne odporúčame doplniť Signály publík v Google Ads účte, teda samostatné Signály publík pre jednotlivé Skupiny podkladov, vrátane vyhľadávaných výrazov a konkurenčných eshopov.

8. Bidding stratégia

Klienti si niekedy neuvedomujú, že na to, aby nová kampaň dosahovala požadované výsledky potrebuje kampaň nabrať dáta, pričom tento proces môže trvať aj niekoľko týždňov.

Preto odporúčame na začiatok nastaviť tieto bidding stratégie:

1. Manuálna bidding stratégia s rozšírenou CPC
2. Maximalizácia preklikov (s limitom na max CPC)

Neskôr pri väčšom trafficu môžete prepnúť bidding stratégiu zameranú na konverzie:

1. Maximalizácia hodnoty konverzií
2. Maximalizácia konverzií

Tieto dve posledné bidding stratégie sú dostupné pre Performance Max kampane, takže ich môžete použiť hneď ako spúšťate kampane.

Ak sa rozhodnete použiť bidding stratégie zamerané na konverzie od začiatku spustenia kampaní, odporúčame min. 3x vyšší budget ako pri stratégiách na prekliky.

Toto neplatí ak už máte vo vašom Google Ads účte dostatočný historický traffic.

9. Nevhodná štruktúra kampaní

Treba si zvážiť a zamyslieť sa nad štruktúrou kampaní. Ide o to, aby ste mali vybrané typy kampaní, ktoré budú pre vás pracovať najlepšie. Je lepšie sa sústrediť na kvalitne vytvorené 3 – 4 kampane ako vytvoriť niekoľko kampaní a testovať ktorá je najlepšia.

Odporúčame začať s Performance Max kampaňami a doplniť ich cielenými Produktovými (textovými) kampaňami:

1. Performance kampaň

Tento typ kampane si môžete nastaviť priamo v BlueWinstone, kde môžete využiť tieto funkcie:

  • Pokročilé filtrovanie produktov
  • Tvorba Skupín podkladov
  • Vyplnenie podkladov
  • Rozpočty – odporúčame nastaviť podľa počtu produktov, napríklad:

      • do 500 produktov denný rozpočet min. 15€ / deň
      • 500 – 1500 produktov denný rozpočet min. 20€ / deň

Následne si doplňte a nastavte v Google Ads:

  • Signály publika (pre každú jednu Skupinu podkladov)

2. Produktové textové kampane cielené priamo na produkty

a. Kampane na kľúčové slová
b. DSA kampane cielené na produkty

3. Kategorické kampane

Ide o kampane, kde sa inzerujú názvy kategórií a užívateľ sa dostane na URL kategórie.

Ak by ste chceli poradiť so štruktúrou kampaní alebo vytvorením kampaní na mieru pre váš eshop, môžete kontaktovať našu agentúru Managino, kde vám poradia skúsení PPC špecialisti.

Pri online kampaniach by sme odporúčali počítať aj s RTB kampaňami, ktoré sú cez Managino Network dostupné aj pre menšie a stredné eshopy. Tiež odporúčame spustiť aj RTB retargeting kampane, cez ktoré zvýšite predaj vašich produktov, ako aj posilníte brand vášho eshopu.

10. Chýbajúce meranie konverzií a hodnoty konverzií

Častý nedostatok Google Ads účtov je chýbajúca analytika, najmä chýbajúce meranie konverzií a ďalšie dôležité aspekty (zbieranie publík, nastavený remarketing, GTM, Google Analytics 4). Pri účtoch, ktoré nemajú nastavenú alebo majú chybne nastavenú analytiku, neodporúčame spúšťať kampane vôbec.

Ak chcete aby vám Google Ads fungoval správne a aby ste neriešili problémy s nepresným meraním, odporúčame jednorazové komplet nastavenie analytiky odborníkom. Táto investícia sa vám 100x vráti v priebehu jedného roku a nebudete to ľutovať. S nastavením analytiky vám môžeme pomôcť, napíšte nám a povieme si viac.

Záver a zhrnutie

Ako sme si povedali, niektoré chyby sa opakujú pomerne často a vidíme ich na desiatkach účtoch, ktoré sa zaregistrovali do BlueWinstonu. Odporúčali by sme skontrolovať, či máte všetky body splnené a nastavené, aby vám kampane išli čo najlepšie.

Výsledkom bude, že kampane vytvorené cez BlueWinston budú prinášať vysoký výkon, väčšinou je to medzi 500 až 2000% ROAS, samozrejme závisí to aj od vášho eshopu, segmentu, od vašich produktov a ich cien.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author:

Account manager pre BlueWinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a inteligentných kampaní v Nákupoch vo Vyhľadávaní Google.