Ako replikovať Google Performance Max kampane na Microsoft Smart Shopping kampane

Vidíme, že majitelia eshopov a PPC špecialisti hľadajú nové vysoko výkonné platformy, kde by mohli spustiť produktové kampane. V poslednom období výrazne rastie podiel vyhľadávača Bing, ktorý používa stále viac a viac ľudí. Preto sme sa rozhodli zjednodušiť tvorbu Produktových kampaní pre Microsoft Ads a ušetriť vám množstvo času.

Ako sme písali na našom blogu, do BlueWinstonu si môžete napojiť aj váš Microsoft Ads účet a následne inzerovať na vyhľadávači Bing. Výsledky sú z hľadiska miery konverzie a ROAS veľmi podobné ako keď inzerujete v Google vyhľadávaní.

V tomto článku si povieme viac o tom, ako môžete cez BlueWinston zreplikovať vaše doterajšie Google Performance Max kampane na Microsoft Smart Shopping kampane. Na pár klikov tak môžete mať nové, funkčné kampane aj pre vyhľadávač Bing.

Pre spustenie potrebujete nastaviť váš Microsoft Ads účet, následne ho napojiť do BlueWinstonu a potom si vyberiete, ktoré kampane sa majú zreplikovať.

Základné nastavenie Microsoft účtu

Vo svojom Microsoft Ads účte si musíte najskôr naimportovať Google Merchant účet. Tu nájdete presný postup v angličtine – https://help.ads.microsoft.com/apex/index/3/en/56870. Pripravili sme aj článok, kde si môžete pozrieť screenshoty z jednotlivých krokov (1 až 6).

V Microsoft účte tiež musíte mať nastavený konverzný cieľ, presný postup v angličtine nájdete na tejto stránke -> https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/56689/2

Replikácia kampaní v BlueWinstone

Keď máte Microsoft účet pripravený a napojený (tu sme písali ako napojiť Microsoft Ads účet do BlueWinstonu), môžete si nastaviť, ktoré Google Performance Max kampane sa budú replikovať. To znamená, že si môžete nastaviť import danej kampane do Microsoft Ads účtu, či chcete zvýšiť alebo znížiť bidy voči Google kampani a tiež si vyberiete správny Microsoft Merchant účet.

Ako vidíte screenshot nižšie, dá sa to nastaviť jednoducho a rýchlo v každej P. Max kampani, ktorú už máte vytvorenú cez BlueWinston.

Ďalšie podmienky a čo je dobré vedieť

Čo sa týka vytvorenia nových Smart Shopping kampaní pre Microsoft Ads, sú tu určité zmeny a podmienky, ktoré je dobré vedieť:

  • Vytvorená Microsoft Smart Shopping kampaň môže používať len bidding stratégiu Maximalizácia hodnoty konverzií. Pred replikáciou sa teda uistite, či vaša súčasná P. max kampaň má vybratú bidding stratégiu Maximalizovať hodnotu konverzií, prípadne aj s nastaveným cieľovým ROAS.
  • Nová Microsoft Shopping kampaň bude vytvorená bez podkladov (bez textov a obrázkov), teda veľmi podobne ako v minulosti fungovali Google Smart Shopping kampane.
  • Nová Microsoft Smart Shopping kampaň bude mať tie isté nastavenia ako má vaša pôvodná Google P. Max kampaň (okrem textov a obrázkov). Ak používate rôzne filtre alebo viaceré Skupiny podkladov, toto všetko bude zachované aj v novej Microsoft kampani. V Microsoft účte sa vytvoria Skupiny produktov, ktoré budú zhodné so Skupinami podkladov v Google Ads.

Podrobnosti a osvedčené postupy importu Performance Max pre kampane využívajúce Merchant Center

Import je možné naplánovať denne, týždenne, mesačne alebo ako jednorazovú možnosť:

Funkcie Namapovanie Performance Max kampaní a vytvorenie Smart Shopping kampaní
Kampaň Nastavenia kampane sa importujú v nezmenenej podobe z kampaní Performance Max do kampaní Smart Shopping vrátane názvu kampane, rozpočtu, bidding stratégie Maximalizácia hodnoty konverzie a zacielenia na lokalitu.
Názov reklamnej skupiny Názvy skupín aktív budú namapované na názvy reklamných skupín; textové a obrazové podklady sa nebudú importovať.
Produktové skupiny Skupiny záznamov z Performance Max campaigns budú použité tak ako sú a namapované do Produktových skupín v Smart Shopping kampaniach. Podľa potreby sa naimportuje viacero Reklamných skupín / Produktových skupín.
Produktové reklamy Produktové reklamy sa budú generovať automaticky, v súlade s dnešnými skúsenosťami.

Zdroj: Microsoft

Záver a zhrnutie

Úvodné nastavenie Microsoft účtu môže byť pre niekoho trochu časovo náročnejšie, následné kroky sú už však veľmi jednoduché. Vďaka BlueWinstonu môžete veľmi jednoducho skopírovať vaše kampane aj pre Microsoft Ads a inzerovať aj na vyhľadávači Bing. Takto môžete skopírovať už hotové kampane, netreba ich nanovo vytvárať. A BlueWinston vám vytvorí nové Microsoft Smart Shopping kampane, s tým, že vám zachová všetky filtre na produkty. Následne inzerujete len tie produkty, ktoré chcete a môžete mať vyšší výkon kampaní.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

NAPLÁNUJTE SI DEMO

About the Author:

Account manager pre Bluewinston & CSS Shopping in EÚ. Som zodpovedný za najefektívnejší PPC nástroj na vytváranie produktových, textových a Performance Max kampaní v Google vyhľadávaní a Bingu.