Ako vytvoriť Google Ads účet? Začíname s Google Ads

Google AdWords alebo Google Ads je reklamný účet na správu online Google reklám. Registrácia v GA je jednoduchá a bezplatná, potrebujete len web stránku a emailovú adresu. Vytvorenie vlastného účtu Google Ads vám zaberie len niekoľko minút, preto sme sa rozhodli spísať krátky návod Step by Step ako na to.

registracia

1. KROK

Na stránke Google Ads kliknite v pravom hornom rohu na modrý button „Začať“. Vyberte si e-mail, pod ktorým sa chcete zaregistrovať. Pokiaľ už máte svoj Google účet (Gmail), využite túto e-mailovú adresu. Pokiaľ chcete, aby váš Google Ads účet mohli využívať aj iní ľudia, môžete ich pozvať po jeho vytvorení.

2. KROK -> Prihláste sa

-> Ak už máte účet Google (čiže ak už využívate iný produkt spoločnosti Google, napríklad Gmail), zadajte svoju e-mailovú adresu Google, heslo a potom kliknite na položku Prihlásiť sa.

-> Ak ešte nemáte účet Google alebo sa chcete prihlásiť pomocou inej e-mailovej adresy, kliknite na tlačidlo Vytvoriť účet v dolnej časti obrazovky a postupujte podľa pokynov na vytvorenie a potvrdenie svojho nového účtu Google.

prihlasenie

3. KROK → Aký je váš hlavný reklamný cieľ?

V tomto kroku sa vás Google Ads pýta, aké výsledky by ste chceli dosiahnuť. Vyberiete si ten, ktorý vás najlepšie vystihuje, či už je to to, že chcete dosiahnuť viacej tel. hovorov, návštev vo vašom kamennom obchode alebo viac predajov/registrácií na webe.

Expert Mode → pokiaľ prejdete na Expert Mode v Google Ads objavia sa vám nasledujúce kroky:

reklamny ciel

Tu si môžete zvoliť váš reklamný cieľ trochu podrobnejšie.
Pokiaľ chcete zatiaľ len zaregistrovať váš účet bez reklamnej kampane, urobte tak v nasledujúcom prekliku-> na ľavo spodnom rohu (create an account without a campaign)

typ kampane

Pokiaľ chcete rovno vytvoriť reklamnú kampaň, v nasledujúcom kroku si môžete vybrať aký typ kampane plánujete spustiť.
Máte na výber zo Search (Vyhľadávacích kampaní), Smart Shopping (Obrázkových) kampaní alebo Display, Video, …

nazov spolocnosti

Po zadaní Názvu spoločnosti a názvu webu postupujte podľa nasledujúcich krokov, kde vás Google Ads nasmeruje.

Základné rozmiestnenie v Google Ads

rozhranie google ads

NASTAVENIE

  • Firemné údaje -> Vo vašom účte môžete používať rôzne zdroje firemných dát a informačných kanálov. Tieto zdroje spravujete v sekcii Firemné dáta. Tieto zdroje môžu obsahovať napríklad parametre pre správanie sa vašich reklám v určitom kontexte, alebo inventár produktov, z ktorého sa budú vytvárať dynamické reklamy.

  • Prístup a zabezpečenie -> Môžete nastavovať prístup do vášho účtu ďalším osobám. Nedávajte im od účtu vaše heslo! V nastaveniach Prístup k účtu im vytvorte zdieľaný prístup na základe ich e-mailovej adresy alebo ID MCC (tzv. multi client center account) a vyberte kompetencie, ktoré budú tieto osoby mať na vašom účte.
    Tieto prístupy môžete pridávať a odoberať v priebehu času.
  • Prepojené účty -> V tejto sekcii môžete sledovať prepojenie vášho Google Ads účtu s tými v ďalších službách poskytovaných alebo sprostredkovaných Googlom. Svoj účet môžete prepojiť s účtom v Google Analytics, viac sa dozviete tu.

  • Transakcie -> Tu si môžete nastaviť platby a rozpočet, čo sa týka vášho kreditu v Google Ads.

  • Google Merchant Center-> váš Google Merchant Center účet slúži na nahrávanie produktov, kde následne viete prepojiť Google Ads účet s Google Merchantom. Návod ako na to sa dozviete v tomto článku.

MERANIE

  • Nastavenie merania konverzií -> v sekcii Meranie -> Konverzie. Nastavenie merania konverzií patrí medzi základné nastavenia, ktoré sú nevyhnutné pre správne vyhodnotenie a následnú optimalizáciu PPC kampaní. Návod ako nastaviť meranie konverzií nájdete tu.

SÚHRN

  • Kampane -> tu nájdete prehľad vami vytvorených kampaní v Google Ads s grafmi a tabuľkami.MERANIE

  • Keywords/ Kľúčové slová-> frázy, ktoré umožňujú priradenie vami vytvorených reklám k výrazom, ktoré ľudia hľadajú. Viac sa dozviete tu.

  • Publiká -> v tejto sekcii môžete spravovať vaše remarketingové zoznamy, kde viete ovládať, ktorým publikám sa zobrazia vaše kampane vytvorené v Google Ads.

Čo znamenajú jednotlivé nastavenia v Google Ads účte?

Fakturácia a platby

V sekcii Fakturácia a platby je potrebné doplniť požadované údaje, aby ste mohli rozbehnúť vašu inzerciu. Určite, komu majú byť účtované transakcie prebiehajúce v súvislosti s vašimi reklamami a spôsob, akým ich chcete vyplácať.

Platba za inzerciu prebieha spôsobom PPC (pay-per-click, cena za klik), teda v momente, kedy na vašu reklamu potenciálny zákazník klikne. Nie keď sa mu reklama iba zobrazí.

Firemné dáta

Vo vašom účte môžete používať rôzne zdroje firemných dát a informačných kanálov. Tieto zdroje spravujete v sekcii Firemné dáta. Tieto zdroje môžu obsahovať napríklad parametre pre správanie sa vašich reklám v určitom kontexte, alebo inventár produktov, z ktorého sa budú vytvárať dynamické reklamy. Jedná sa o pokročilé nastavenia, ku ktorým sa môžete vrátiť neskôr.

Prístup k účtu

Ako sme spomínali v úvode článku, dodatočne môžete nastavovať prístup do vášho účtu ďalším osobám. Nedávajte im od účtu vaše heslo! V nastaveniach Prístup k účtu im vytvorte zdieľaný prístup na základe ich e-mailovej adresy alebo ID MCC (tzv. multi client center account) a vyberte kompetencie, ktoré budú tieto osoby mať na vašom účte.

Tieto prístupy môžete pridávať a odoberať v priebehu času. BlueWinston.com vám vie poslať automaticky žiadosť o prístup do vášho účtu, ktorý je vhodný pre jednoduchší support, komunikáciu a riešenie prípadných problémov, či informovania o možnostiach, ako ešte môžete zlepšiť výkon vašich kampaní v Google Ads.

Prepojené účty

V tejto sekcii môžete sledovať prepojenie vášho Google Ads účtu s tými v ďalších službách poskytovaných alebo sprostredkovaných Googlom. Máte tak všetko organizované a pod palcom. V našich článkoch sa bližšie venujeme Google Analytics, ale podľa potrieb pre vašu inzerciu odporúčame vytvárať prepojenia aj s ďalšími službami.

Predvoľby

V Predvoľbách nastavujete základné údaje o vašom účte ako sú jazyk a formát čísel, krajina, časová zóna, a pod.

Google Merchant Center

Obchodnícke centrum Google slúži k nahrávaniu dát o vašom obchode. Pokiaľ chcete inzerovať produkty, musíte svoj inventár najprv nahrať v tomto systéme a následne ho prepojiť s Google Ads. Návod na vytvorenie účtu v Google Merchant Center a jeho prepojení s Google Ads prinášame v ďalších článkoch.

Takto rýchlo sme dokázali vytvoriť a nastaviť účet v Google Ads a ste už iba kúsok od vytvorenia prvej reklamnej kampane pre vaše služby a produkty. Pre lepšiu efektivitu je však najprv potrebné vytvoriť ešte účty v Google Analytics a Google Merchant Center. Pokračujte ďalej na návod o vytváraní účtu v Google Analytics.

Rezervujte si rýchly ㅤㅤㅤㅤ20-minútový videohovor

Chcete sa dozvedieť viac o automatizácii produktových kampaní? Naplánujte si hovor 1:1 s jedným z našich account manažérov.

Prejdi na domovskú stránku

About the Author: