V oblasti digitálneho marketingu je nespočetné množstvo platforiem, ktoré môžu pomôcť zvýšiť viditeľnosť vašej značky a dosiahnuť nové publikum. Microsoft Advertising je online reklamná platforma spoločnosti Microsoft, ktorá umožňuje inzerentom umiestňovať reklamy vo vyhľadávačoch ako Bing, Yahoo a AOL, ako aj na rôznych partnerských webových stránkach.
Hoci je Microsoft Ads silný nástroj, koluje o ňom množstvo mýtov, ktoré môžu brániť jeho potenciálu. Aké sú najčastejšie mýty, ktoré môžu brániť vášmu úspechu?
Prvý mýtus – Platforma Microsoft Ads neprináša taký zisk a efektívnosť ako platforma Google Ads
Keďže Google je často považovaný za primárny nástroj pre digitálnu reklamu, mnohí maloobchodníci predpokladajú, že Microsoft Advertising neprinesie dostatočný zisk, a že návratnosť ich investícií bude nižšia. Nižšia konkurencia v Microsoft Ads v porovnaní s Google Ads často vedie k tomu, že cena za kliknutie (CPC) a cena za akvizíciu (CPA) sú na Microsoft Ads oveľa výhodnejšie. Vďaka nižším nákladom, menšej konkurencii pri získavaní konverzií a menej agresívnym aukčným procesom môže byť inzercia na Microsoft Ads rovnako alebo viac efektívna ako na Google Ads.
Druhý mýtus – Ak využívate Google Ads, nepotrebujete Microsoft Ads, pretože Microsoft Ads je presne to isté ako Google Ads
Využívanie ďalších reklamných platforiem nemá negatívny vplyv na váš úspech v Google Ads. Inzerovaním v Microsoft Ads nekonkurujete sami sebe, len rozširujete svoj dosah. Samozrejme, rovnakí ľudia môžu vidieť obe reklamy. To však nemusí byť negatívne, pretože tým posilňujete vašu značku v ich mysli. Vo všeobecnosti ale oslovujete rôznych ľudí prostredníctvom odlišných médií.
Jednou z hlavných výhod Microsoftu oproti Googlu je rozsah jeho siete. Súčasťou siete Microsoft Network je napríklad operačný systém, vyhľadávač, firemná sociálna platforma (LinkedIn), hranie (akvizície XBOX a Activision), vydavateľ správ, prehliadač alebo maloobchodná mediálna platforma.
Tretí mýtus – Vyhľadávače spoločnosti Microsoft využívajú iba starší ľudia a nemá takmer žiadne publikum
Vyhľadávače spoločnosti Microsoft využívajú iba starší ľudia a nemá takmer žiadne publikum
Vo všeobecnosti panuje názor, že len starší a menej zdatní ľudia budú používať predvolený prehliadač svojho počítača. To znamená, že je nižšia pravdepodobnosť toho, že budú vyhľadávať produkty alebo nakupovať online. Demografické údaje od spoločnosti Microsoft však ukazujú, že až 73% používateľov má menej ako 45 rokov.
Microsoft má po celom svete prístup k 14,7 miliarde mesačných vyhľadávaní na počítačoch a oslovuje 208 miliónov používateľov, ktorí používajú vyhľadávanie na počítači a ktorých nemožno dosiahnuť prostredníctvom Google.
Štvrtý mýtus – Microsoft Ads je drahý
V porovnaní s Google Ads môže byť Microsoft Ads cenovo výhodnejší, pretože konkurencia na niektorých kľúčových slovách je nižšia, čo môže viesť k nižším cenám za kliknutie (CPC). Ak vás ceny za kliknutie a efektívne využitie rozpočtu v Microsoft Ads zaujíma bližšie prečítajte si náš článok Limity pre spend v Microsoft Ads: Ako dosiahnuť optimálne výsledky?
Piaty mýtus – Reklamy na Bing fungujú len pre B2B a spoločnosť Microsoft nepodporuje remarketingové reklamy
Ľudia sa domnievajú, že v službe Microsoft Ads fungujú dobre iba reklamy B2B. Toto presvedčenie je úplne nepravdivé. Využitie nákupných reklám v rámci Bing Shopping je efektívnym spôsobom, ako využiť Microsoft Advertising na podporu vašich kampaní. Tieto kampane môžu byť optimalizované na zvýšenie ziskovosti a rastu, čo ich robí vynikajúcou voľbou pre e-commerce podniky.
Spoločnosti rôznych typov využívajú remarketingové reklamy, aby efektívnejšie oslovili potenciálnych zákazníkov a zlepšili tak výkonnosť svojich kampaní. Používatelia Microsoft Advertising môžu efektívne využiť RLSA (remarketingové zoznamy pre vyhľadávacie reklamy) na opätovné prilákanie predchádzajúcich návštevníkov späť na svoju webovú stránku. Pomocou značky UET (Universal Event Tracking), ktorá je umiestnená na vašom webe, sa vytvárajú remarketingové zoznamy na základe správania návštevníkov.
Posledný mýtus – Import kampaní z Google Ads na Microsoft Ads je komplikovaný
Pre inzerentov, ktorí už majú zavedené kampane na Google Ads, môže predstava prechodu na Microsoft Ads znieť ako zložitá úloha. Avšak, Microsoft Ads ponúka jednoduché nástroje na import kampaní priamo z Google Ads, čím sa proces migrácie stáva veľmi jednoduchým a bezproblémovým. To znamená, že môžete začať využívať Microsoft Ads bez nutnosti nastavovať všetko od začiatku.
Záver
Microsoft Advertising je efektívnym nástrojom pre inzerentov, ktorí chcú rozšíriť svoj dosah a osloviť rôznorodé publikum. Táto platforma ponúka nižšiu konkurenciu a široké spektrum reklamných možností. S možnosťou osloviť nové publikum je Microsoft Ads skvelým nástrojom, ktorý môže doplniť vaše marketingové aktivity a priniesť vám významné výsledky. Nenechajte sa preto odradiť mýtmi, ktoré môžu brzdiť váš úspech.
Ak vás platforma Microsoft Ads zaujala, prečítajte si na našom blogu o výhodách Microsoft Ads a čo nové svojim inzerentom ponúka.